Søgning på: historie noter stx. Resultater: 15381 til 15400 af 33650
-
Vinter
ForumindlægHej allesammen! Jeg skal skrive en stil om en realistisk vinter dag.. Men jeg har ikke nogle idéer til hvad den skal handle om. Håber der er nogle der kan hjælpe? På forhånd tak! -
Start- og stopkoder
ForumindlægHej. Har denne biologi opgave - b. Forklar, hvorfor den i figur 2 viste nukleotidanalog stopper DNA-kopieringen.: http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/sommer05/syge05/2005-6-2.pdf Har fået afvide det er noget med 3' og 5' som er start og stopkoder men ved slet ikke hvad jeg ... -
Hjælp til grammatik
ForumindlægHej allesammen! Det ville være en stor hjælp, hvis der var en der gad at kaste et hurtigt blik på nedestående, for grammatiske fejl.. Jeg er nemlig ikke den bedste til tysk, men har da gjort et forsøg..:) På forhånd tak:) Dansk version: Hans stedsøstres gaver var computere og pelsfrakker, mens ... -
Metodernes samspil :-)?
ForumindlægJeg er i gang med AT6 og skal fremlægge fredag d. 29. Vi har brugt humaniora og samfundsvidenskab som metoder i vores problemstilling der omhandlende unge med indvandrerbaggrund i de franske forstæder og de uroligheder der var der nogle år tilbage. Vi har brugt metoderne (humaniora: nykritisk... -
projekt opgave hjælp
Forumindlæghej jeg er en pige i 8. klasse som denne uge har projekt opgave og mig og min partner har valgt at beskeftige os med duchennes muskeldystrofi som er en døde lig sygdom som et under emne til det dyrebare liv som var vores overenme vi har lidt problem med hvad vi skal lave til produkt og jeg håbe... -
hjælp til SRP
ForumindlægEr der nogen som kan rette noget af min SRP! det drejer sig om korrektur og at gøre sætningerne mere formelle måske.(dansk) mvh Sara -
den kolde krig
Forumindlæghej nogle som kan skrive noget om den kolde krig opløsning -
Tysk hjælp...
ForumindlægJeg havde en sætning jeg var i tvivl om var rigtig sat sammen. Sie ist der junge Mörder -
Hjælp til eksamenssæt HF 207
ForumindlægHej. Nu håber jeg på, at der sidder en hf student der ude, som var op i 2007 i dansk A. Jeg har nemlig et problem med at vælge en tekst til den kommenterende artikel fra hæfte 1.. På forhånd mange tak.. -
angående omfanget af siderne i srp
ForumindlægHey allesammen! har et spørgsmål vedrørende omfanget af de taksonomiske nivauer i min SRP om apartheid min opgaveformulering er følgende: Redegør for relevante træk i udviklingen af apartheidsystemet i Sydafrika. Undersøg mål og milder i ANC's kamp mod apartheid, og give i de... -
SSO Koreakrigen
ForumindlægHej alle Har seriøst brug for hjælp idet jeg er kørt fast i min sso. Min problemformulering hedder: Der ønskes en redegørelse for udviklingen i Asien i slutningen af 1940'erne. Dernæst skal du komme nærmere ind på udviklingen i Korea, samt årsagerne til Koreakrigens udbrud. Til... -
Kan ikke skrive mere!!??
ForumindlægHej, jeg er igang med at skrive SRP, og skal aflevere i morgen.. Har kun skrevet 10 sider, og kan virkelig ikke finde på mere at skrive. Mit emne er Euklid og det antikke Grækenland. Er der nogen ideer til hvad jeg mere kan skrive?? Ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre...... Så håber ... -
Problemer med lommeregneren
ForumindlægNår jeg taster dette ind på lommeregneren, får jeg et forkert tal, er der nogen der vil prøve, tror jeg sætter parenteserne forkert :) 0,1643 g * 4,180 J/g * (27,3 C – 22,2 C) : 0,101 g * ( 100 C – 27,3 C ) Er enhederne eller korekte ? -
Antal eksamener
ForumindlægHejsa. Vi har i dag i min klasse diskuteret, hvor mange eksamener vi skal op i. Vores klasse står i den situation at vi har 5 A-niveau fag ( Dansk, his., spansk, tysk,engelsk) Der er så blevet sagt (i klassen) at vi kun skal op i 3 skriftlige fag, hvorefter det bliver tysk og spansk der bliver &... -
RETNING AF DANSK STIL! SKAL SNART AFLEVERES!
ForumindlægDANSK STIL, SKAL AFLEVERES DEN 01-01-13!! HJÆLP Hej, jeg er en pige på 14 år som går i 8 klasse, når jeg bliver ældre vil jeg gerne være plastikkirurg men jeg er begyndt at tvivle om jeg kan blive det. I min karakter får jeg kun 4 og 7 i dansk..Altså i stile, men nu fandt jeg endelig Studiepo... -
Matematik HF B mundtlig
ForumindlægHvordan foregår eksamen, fra begyndelse til ende? Får jeg eksamensspørgsmålet først? og dernæst 24 timer? -
Årsagerne til at England eroprerede Skotland i slutningen af 1200-tallet
ForumindlægHej.. Jeg er i gang med et forløb der omhandler Skotske frihedskampe. Jeg har valgt en problemstilling der lyder: - Hvad var årsagerne til, at England erobrede Skotland i slutningen af 1200-tallet. Nogen der har noget viden om dette emne. For jeg kan ikke finde nogen årsager til dette. Det ... -
hvordan siger man...
ForumindlægHan fortæller hende hvad, der er sket? la cuenta qué ha sucedido? måske.. -
A lot eller lots of?
ForumindlægJeg er lige i tvivl om noget grammatik. Ville man sige "Lots of symbolism is used in the story" eller "A lot of symbolism is used in the story"? -
Perspektivering
ForumindlægHvordan (be)skriver man en perspektivering af to personer fra hver sin novelle? altså hvordan starter man ud? personerne har ens liv og næsten samme levevilkår...
