Søgning på: fransk grammatik noter. Resultater: 15481 til 15500 af 22496
-
Ortodoks, protestantisk og katolsk - fundamentalistisk protestantisme
ForumindlægHey there! Nogen som keder en side (eller har nogle noter) som helt lynhurtigt, enkelt og overskueligt kan give mig de mest centrale og væsentligste forskelle på de tre overordnede retninger indenfor kristendommen? Desuden har jeg hørt om begrebet 'fundamentalistisk protestantisme' - hv... -
Integralregning; Hjælp.
ForumindlægHej til Alle. Jeg prøver, at lave noter til Eksamen: Eksamensspørgsmål begynder med: Gør rede for sætning vedrørende arealberegninger. Jeg håber, at I vil ikke misforstå mig med de spørgsmål jeg stiller til jer. Men har brug for hjælp selv om svaret står i min bog. Jeg er totalt usikkert om, hv... -
Det døende barn Analayse hjælp
ForumindlægHej! Jeg skal op til eksamen og sidder ogs kriver min analyse til det døende barn af H.C Andersen. Jeg kunne derfor godt tænke mig at læse andres for at være sikker på at jeg får det hele med og ligesopm se hvad andre har lagt vægt på! Er der nogle med noter mv. og hvordan jeg kan inddrage roman... -
Loc - dybe tekster
ForumindlægJeg skal til ekamnen i mundtligt dansk, hvor jeg trak "det barske liv - fiktion". Jeg har valgt at arbejde med en LOC sang. Så ville hører om nogle af jer havdde ideer til en dyb LOC sang, det ville være super hvis i havde nogle forslag og evt. nogle noter ;-) -
Matematik mundtlig eksamen
ForumindlægJeg har nogle eksamensspørgsmål, som jeg er ved at tage noter til. Nu er jeg bare i tvivl, om jeg har gjort det rigtig. Fx. har jeg et eksamenspørgsmål, som lyder : redegør for andengradspolynomier, deres grafer samt toppunkt. Jeg har her redegjort for andengradspolynomiet, samt grafer og så har ... -
American dream HJÆLP eksamen!
ForumindlægHej derude Jeg har været så uheldig at trække American Dream som overemne men har valgt at snakke om "The American dream now and then" men jeg har prøvet en masse links og der står nærmest det samme på alle de sider jeg har været inde på :/ Nogle noter eller forslag? -
Selvet - humanistisk psykologi(maslow)
ForumindlægSkriver noter til Eksamen og i den forbindelse er jeg stødt på en sætning, som jeg simpelthen ikke, kan få vendt i hovedet. Selvet er konkret og lader sig umiddelbart opleve. i kontekst: Selvet holder sammen på en persons biologiske og psykologiske struktur. Selvet er betegnelsen for en persons... -
kan ikke downloade noget på studiportalen
ForumindlægJeg læser op til fysik-b eksamen, og jeg ville gerne have noget hjælp til det. Jeg har forsøgt at downloade nogle noter og rapporter, men det er endnu ikke lykkedes mig. Jeg bliver konstant loggede af når jeg trykker på, download, og bliver bedt om at logge ind, hvori jeg eftefølgende får af vide... -
Haster! Eksame om 3 dage
ForumindlægHejsa! Jeg skal op til eksamen om 3 dage. Jeg sidder nemlig nu og roder lidt med syrer og baser. Jeg er gået helt kold på titrering, har prøvet at læse diverse ting, men har ikke helt nøjagtigt forstået det. Er det ikke ligesom neutralisation? En venlig sjæl der kunne forklare mig det og måsk... -
Differentialregning og funktionsanalyse - Gør rede for, hvilken af de to grafer A eller B, der viser grafen for funktionen f.
ForumindlægHej, jeg er stødt på følgende opgave i en aflevering om bla. differetialregning og funktionsanalyse. Jeg er ikke den bedste til matematik, og derfor i vildrede angående hvordan man løser vedhæftede opgave. Jeg har ikke relevante noter til at gøre brug af, og ej mulighed for at spørge min lærer o... -
Arealfunktionen
ForumindlægTil min mundligt eksamen har jeg de 2 spørgsmål- -Du skal redegøre for, hvad der forstås ved en arealfunktion og bevise, at arealfunktionen for en funktion fogså er stamfunktion til f. -Du skal desuden redegøre for hvordan arealer kan bestemmes ved hjælp af det bestemte integral. Har en af jer... -
Projektopgave om Bæredygtigt forbrug 8. klasse
ForumindlægJeg skal til at finde et underemne til projektopgave i 8.klasse her sidst i januar. Vores overemne er bæredygtigt forbrug, og jeg har tænkt lidt over at forklare teknologiens rolle i at fremme bæredygtigt forbrugspraksis. På den note, har jeg også gjort mig nogle tanker om - vores overforbrug osv... -
Kulturforståelse
ForumindlægEr der nogle der kan hjælpe mig med at finde ud af hvad kulturpartikularisme betyder? Her er to eksempler fra mine noter, hvor begrebet bliver brugt; 1. Disse idéer (lingivistik og sprogrelativisme) ligger ligesom andre af kulturpartikularismens idéer i forlængelse af romantikkens nationalforstå... -
Det døende barn!! - hjælp
ForumindlægHeej, jeg er i gang med at forberede min dansk mundtlige eksamen, og har valgt digtet "det døende barn", af H.C Andersen Jeg sidder lidt fast i selve analysen, bl.a budskab osv. Tænkte derfor på, om der er nogen, der har nogle noter eller noget interessant omkring digtet, I gerne vil d... -
Anticodon - hvordan fungere det?
ForumindlægHej! Jeg vil gerne forklare, hvad et anticodon er. Men hvordan ved anti-condonet i tRNA, hvordan den oversætte et mRNA's codon? I biologibogen står der, at en anticodon for mRNA 3’-AAG-5’ er 5’-UUC-3’. I simply do not understand -
Termins 8 kl.
ForumindlægHej Jeg skal op til dansk, matematik, engelsk, tysk og fysik termins om 2 uger og har virkelig brug for nogle kloghoveder til at hjælpe mig med hvilke noter der er gode at have med. Jeg er så nervøs da jeg både skal lave en engelsk og tysk stil. Hvad er godt at have med eller hvad er vigtigt. -
Genrebeskrivelser af de forskellige genrer til Dansk skriftlig STX
ForumindlægSituationen er den, at jeg skal op til dansk skriftlig imorgen (årsprøve), og jeg står og mangler nogen genrebeskrivelser af de forskellige genrer (essay, kronik, artikel osv.) Er der nogen der kan linke til noget eller ligger inde med nogen noter? Kan ikke rigtig finde noget. -
Billedanayse - sommerdag ved sønderskagens strand
ForumindlægJeg har mundtlig årsprøve og har fået et billed af p.S Krøyer som jeg skal analysere!! Det helt nyt da vi kun er blevet præsenteret for emnet billedanalyse i år!!! Nogle der hat nogle gode noter til hvilken række følge jeg skal sige tingene i, eller hva der vigtig at få med?:) P.s jeg har mund... -
Absolut/relativ tilvækst
ForumindlægHeyy allesammen, Nogle der kender forskellen mellem absolut og relativ tilvækst mht. lineære og eksponentielle funktioner? Og er relativ vækst det samme som væksrate? Er mest forvirret omkring, hvad relativ tilvækst er, så hvis nogen har noter eller forklaringer til dette, så vil det betyde mege... -
Fysik og kemi
ForumindlægHej jeg har virkelig brug for hjælp, skal til eksamen på mandag. Jeg kunne godt have behov for gode tips og råd, og hjemmesider samt nogle noter som jeg måske kunne få lidt mere hjælp af. fysik: magnetisme elektromagnetisme induktion vekselstrøm transformation krafteværket radioaktivitet...
