Kemi
Haster! Eksame om 3 dage
Hejsa!
Jeg skal op til eksamen om 3 dage. Jeg sidder nemlig nu og roder lidt med syrer og baser.
Jeg er gået helt kold på titrering, har prøvet at læse diverse ting, men har ikke helt nøjagtigt forstået det.
Er det ikke ligesom neutralisation?
En venlig sjæl der kunne forklare mig det og måske har i evt. nogle noter jeg kunne kigge på ? :)
Tusind tak på forhånd
Svar #1
29. maj 2014 af Heptan
Neutralisation er én type syre/basetitrering, hvor man bruger en stærk syre og en stærk base.
Dvs. at stærk syre og stærk base reagerer, og danner syre/base rester, samt vand, H2O.
Man kan også lave syre/basetitreringer med en stærk syre og en svag base, eller en svag syre og en stærk base.
Man kan også lave titreringer, hvor der ikke indgår syrer eller baser.
Svar #2
29. maj 2014 af Lulcia (Slettet)
Når okay! Tusind tak, det afklarer det hele :)
Du kunne vel ikke hjælpe lidt med Mol og molær? :)
Svar #4
29. maj 2014 af Lulcia (Slettet)
Hvad er basalt sagt mol og molær? Er det ikke bare hvor mange molekyler der er i en væske?
Er der overhovedet forskel på dem? hvad kan man deusden bruge det til?
Svar #5
29. maj 2014 af Heptan
mol og molær er to forskellige "enheder".
mol er en mængde, og molær er en enhed for koncentrationer.
en molær betegnes "M", og angiver stofmængdekoncentrationen i mol/L. Dvs. M = mol/L.
Hvis du fx har 2 mol partikler i en spand, og spanden har volumenet 2 L, så har du i alt 2 mol partikler i spanden, men koncentrationen af partikler i spanden er 2 mol/(2 L) = 1 mol/L = 1 M.
Skriv et svar til: Haster! Eksame om 3 dage
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.