Søgning på: fysik skriftlig. Resultater: 15521 til 15540 af 24857
-
Off-akse
ForumindlægHej - jeg er godt igang med SRP omkring optik og linser. Er stødt på et begreb som jeg ikke rigtig kan finde en definition af. Begrebet er "off-akse"? Har spurgt nogle fysik lærer, men de ved det ikke rigtig.. Så søger hjælp her. -
Ligevægt på vægt
ForumindlægJeg så dette spørgsmål i matematik-forummet, men jeg synes, det ligner en fysik-opgave, så jeg tænkte om nogen herinde kan besvare spørgsmålet... https://www.studieportalen.dk/Forums/Thread.aspx?id=460231 -
Opgaveark til "Den hoppende bold"?
ForumindlægHej, jeg har mistet mit opgaveark til det fysik forsøg som hedder "den hoppende bold" og tænkte der måske er en som ligger inde med den? Altså ikke hele opgaven, bare arket hvor der står hvad man skal lave - på forhånd tak -
AT- i tvivl
Forumindlægjeg har valgt at skrive om Astrologi/astronomi med fagene Religion og fysik. men jeg har fortrudt lidt mit valg. for jeg har ikke helt en klar ide om hvordan jeg skal sætte det sammen... hvis nogen af jer har ideer så kom med dem :D -
Hmm, har i skrevt opgave om dette?
ForumindlægHej er der nogen derude som har skrevet om vindmøller indenfor fysik el. samfundsfag ville jeg være dybt taknemmeli´g, da jeg skal skal skrive en større opgave. Har tjekket de få opgaver ud herinde men har ligesom brug for noget mere konkret. tusind tark. -
nogen der har skevt opgave om dette.?
ForumindlægHej er der nogen derude som har skrevet om vindmøller indenfor fysik el. samfundsfag ville jeg være dybt taknemmeli´g, da jeg skal skal skrive en større opgave. Har tjekket de få opgaver ud herinde men har ligesom brug for noget mere konkret. tusind tark. -
raketforsøg?
Forumindlæghej. jeg er i gang med mit studieretningsprojekt i fysik og historie, og skriver om rumkapløbet mellem sovjet og USA. er der nogen herinde som kan komme med et forslag på et forsøg som kan supplere til teorierne bag en rumraket? på forhånd tak -
haster!
Forumindlæghjælp, er vikelig en dør til fysik... Min opgave til i morgen lyder således: "En kulstof-isotop har 8 neutroner. Skriv isotopen på den kernefysiske skrivemåde" Men jeg fårstår ikke hvordan man gør det, nogen der kan hjælpe?? please?? -
En der kunne hjælpe
Forumindlæghejsa :) jeg har en hjemmeside som jeg fandt her i studieportalen http://www.skolenoter.dk/ men jeg kan ikke åbne Noterne: - Download matematik A noter - Download fysik A noter er der en der kan hjælpe mig, til hvad jeg ka' gøre ?? Mange tak ! -
Disposition om jordens skatte
ForumindlægHej :) Jeg skal lave en disposition om jordens skatte i fysik. Jeg er ret blank på det område, så jeg tænkte, om der var nogle personer her inde, som lå inde med nogle dispositioner om det emne, som jeg lige kunne kigge på og få lidt inspiration (: Tak på forhånd! :D -
Matricer SRO
ForumindlægHej Jeg sidder med mit matematik fysik projekt i 2 om optiske linser.. Og jeg kan simpelhen ikke finde ud af hvad der er hvad i en Matrice..? A=? B=? C=? D=? Nogen der kan hjælpe mig med at foreklare det..? -
Nyttevirkning
ForumindlægHej alle derude. Jeg har svært ved, at komme i gang med fysik opgaven , som er vedhæftet om nyttevirkning. Der bliver ikke givet ændre oplysninger og der er, ikke andre opgaver, som leder hen til denne. Hvis nogen kunne hjælpe, skal I/du have tak på forhånd. -
udfordings opgave
ForumindlægHej folkens jeg har en opgave her i fysik som jeg har lavet, men har fået af vide at svaret er forkert. Jeg ligger min opgave op og vil være utrolig taknemmelig hvis nogen gad og kigge på den og lige fortælle mig hvad jeg skal ændre -
HELP iam LOST :S
ForumindlægJeg sidder fast i en opgave i fysik. Den lyder således: I et kar med sprit sendes en lysstråle fra væsken op i luften. Indfaldsvinklen er 31,5 grader. Beregn brydningsvinklen og beregn den kritiske vinkel for totalrefleksion. Mange tak -
Perspektivering (effekt og nytteværdi)
ForumindlægHeeeej :) Jeg er igang med en fysik rapport om effekt og nytteværdi,og er nåede til perspektivering ! Ved ikk helt hvad jeg skal perspektivere til :/ Håber i kan hjælpe :) -
Perspektivering ( effekt og nytteværdi )
ForumindlægHeeeej :) Jeg er igang med en fysik rapport om effekt og nytteværdi,og er nåede til perspektivering ! Ved ikk helt hvad jeg skal perspektivere til :/ Håber i kan hjælpe :) -
lektie-hjælp
Forumindlæghej Er der en der er interesseret i at hjælpe mig i matematik A og Fysik B ... det er bare et par timer (5-6) vi taler om .. har nogle specifikke spørgsmål .. vi kan godt aftale noget med time løn !! -
Batteri og resistor
ForumindlægHej! Jeg laver ligenu en aflevering i fysik om et kredsløb, hvor der indgår et batteri og en resister. Jeg skal i denne afleveringen forklare grafen med UP opad og I udad. Altså fra ohms 1.lov. Hvad fortæller den graf i forbindelse med batteriets kredsløb? -
Orbit b htx
ForumindlægHej Jeg har mistet min fysik bog er der ikke en venlig sjæl der kan scane og uploade. side 267 det er fra bogen Orbit B HTX, takker mange gange og giver en øl i lufthavnen:P -
hjæælp er helt blank D:
ForumindlægHej.... Jeg har afgangsprøve snart i fysik-kemi. Emnet er hverdagskemi. Jeg har valgt forsøget ''bestem fedindholdet i forskellige madvarer'' Er der nogen der har nogle ideer til hvad jeg kan komme ind på? jeg er helt blank.
