Fysik

udfordings opgave

09. oktober 2017 af malteeeee (Slettet) - Niveau: A-niveau

Hej folkens jeg har en opgave her i fysik som jeg har lavet, men har fået af vide at svaret er forkert. 

Jeg ligger min opgave op og vil være utrolig taknemmelig hvis nogen gad og kigge på den og lige fortælle mig hvad jeg skal ændre 


Svar #1
09. oktober 2017 af malteeeee (Slettet)

Jeg har selvfølgelig også skrevet min besvarelse på opgaven og hvordan jeg tænkte den kunne løses. Men som sagt så fik jeg af vide at mit svar var forkert. 


Brugbart svar (0)

Svar #2
10. oktober 2017 af SuneChr

"Så nu ved vi hvad omkredsen af de store cylinder er. Vi ved, at radius i den lille cylinder er bare R. R er i dette tilfælde den ukendte, men det gør ikke noget da det er forholdet mellem omkredsene, der er afgørende".

Jeg ville nok i stedet skrive:
"Da omkreds og radius i en cirkel er proportionale, er (alene) forholdet mellem radierne i de to cirkler det afgørende".

Men lad nu vær' at hænge mig op i galgen hvis din lærer endnu ikke bliver tilfreds.
 


Brugbart svar (0)

Svar #3
10. oktober 2017 af malteeeeee (Slettet)

Hej det mig der skriver lige nu. Den første profil jeg lavede med mit indlæg, der har jeg glemt koden. Men ligemeget lige nu. 

Det er ikke så meget hvad jeg har skrevet, selvfølgelig kan det ændres også, men min lærer sagde at svar som jeg har skrevet som er 6 er forkert. Den roterer åbenbart ikke 6 gange, men hvor mange gange gør det den så. Kan nogle fortælle mig hvor i mine mellemregninger har jeg lavet forkert 


Brugbart svar (0)

Svar #4
11. oktober 2017 af SuneChr

Hej.
Vi har, begge, ikke læst grundigt nok i teksten. Begge cylindre ruller selvfølgelig og i modsat retning.
Lad lille cylinder rulle mod uret og store cylinder med uret og lad A følge store cylinder.
A er nået til kl. 2, når lille cylinder har rullet én omgang,
A er nået til kl. 4, når lille cylinder har rullet to omgange,
... 


Skriv et svar til: udfordings opgave

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.