Søgning på: srp samfundsfag og spansk. Resultater: 15561 til 15580 af 20599
-
Keplers love satelitter
ForumindlægHejsa. Jeg skal skrive en mini-srp i 2g, som skal indeholde Matematik og Fysik. Jeg har valgt at arbejde med satelitter og andre objekter i rotation om jorden, men jeg kan ikke helt finde ud af hvilken form for fysik jeg skal bruge. Jeg har kigget lidt på både Newton's og Keplers love... -
Komplekse koblingsmønstre for thalidomid
ForumindlægHej :) Jeg er i gang med at skrive SRP om stoffet thalidomid, og skal i den forbindelse analysere et 1HNMR-spektrum for stoffet, hvilket har givet mig nogle problemer og er grunden til jeg skriver her. Jeg har nemlig svært ved at bedømme hvilken opsplitning signalet ved 2.27 ppm og 2.72 ppm er... -
Fermats sidste sætning og Sophie Germain
ForumindlægHej:) Jeg er ved at undersøge emne mulighederne for srp i matematik A og historie A, og tænkte på om der er nogen der har skrevet om Fermats sidste/store sætning og Sophie Germain. Det jeg er interesseret i at vide er, om det tværfaglige fungerede og om det var overkommeligt at finde materiale om... -
Antal mundtlige/skriftlige eksamener i 3.g efter den gamle ordning (gym start i 2009)
ForumindlægOk. jeg går 3.g om i år (startede i gym i 2009), så den nye regel med 2 reducerede prøver gælder ikke for mig, kun dem der er startet på gym i 2010. ´Så jeg følger stadig den gamle ordning. ifølge den gamle ordning skal elever til 9 prøver i alt, AT og SRP ikke medregnet. Jeg har allerede v... -
Problemstilling der kombinerer fysik og matematik (relativitetsteori - myoner)
ForumindlægJeg skal skrive SRP i starten af december og har valgt det overordnede emne "Relativitetsteori". Jeg havde planlagt at skrive om myoner - længdeforkortelse og tidsforlængelse etc. men er stødt på et problem.. Jeg ved ikke hvordan jeg skal skrive i fagene fysik og matematik, og jeg ved i... -
Tjen penge på lektiehjælp;P
ForumindlægHeey Jeg skal snart igang med min SRP-opgave, hvor jeg skriver om tobak (kemi og dansk). Jeg vil hører om der er nogen der er dygtige i disse fag, som kan hjælpe mig, når vi skal skrive SRP (uge 50 & 51). Så hvis i vil tjene nogle penge på lektiehælp - så skriv :D I er selvfølgelig også v... -
fustreret
ForumindlægHej Jeg har generelt svært ved at koncentrerer mig om større opgaver og nu sidder jeg med srp'en ... Jeg ville høre om der er nogen der har nogle ideer eller råd til hvem man skal snakke med, når det gælder om at holde fokus på opgaven og hvordan man danner sig et overblik over alt ens materi... -
Hvordan laver jeg en analyse af kommunikationsstrategier???
ForumindlægHejsa. Jeg sidder midt i SRP, og er lidt i knibe. Jeg skal i mit analyserende spørgsmål lave en analyse af de kommunikationsstrategier Stephen Hawking anvender i sin bog "The Universe in a Nutshell", men jeg aner ikke hvordan jeg skal lave denne analyse. Altså går mit spørgsmål på, om... -
Idræt/Biologi
ForumindlægHej allesammen. Jeg har idræt på B og Biologi på A, og jeg vil rigtig gerne skrive SRP indenfor de to fag. Jeg vil gerne skrive i noget med musklerne, fysiologisk. Er der nogle af jer der har skrevet SRP i noget lignene, der måske kunne have nogle idéer til emner?? eller er der nogen... -
Cardanos formel - Til løsning af ligning fra vejledere
ForumindlægHej Studieportalen Jeg sidder her og skriver om 'tallets historie' i min SRP, og kæmpet med prave at løse ligningen som jeg har fået stillet af min vejleder: 5x^3-18x^2+35x-150=0 Har vedhæftet et word-dokument som i kan kigge på, håber en venlig sjæl kan hjælpe os SRP'skrivende der... -
Model af værdipolitisk akse !!! haster
ForumindlægHey folkens Jeg er som mange andre igang med SRP , hvor jeg skriver lidt om værdipolitik Men kan ikke simpelthen ikke finde en model over den værdipolitiske akse , hvor alle partierne er plottet ind ? skal lige siges at jeg har kigget herinde på sp , og har også prøvet at google det uden et rig... -
HASTER- OBAMA & AMERIKANSK VALG 2008
ForumindlægHej jeg er i gang med SRP angående Obama og politisk kommunikation. Jeg har fået lavet en del, men er ikke sikker på om det jeg har lavet er rigtigt, og om jeg har det hele med. Jeg mangler en som har forstand på SRP, inden for Eng og Samf. primært samf. Jeg er villig til at betale for at få rett... -
Kilder til det ægyptiske samfund?
ForumindlægHej. I et af mine spørgsmål fra min opgaveformulering i min SRP opgave, lyder det følgende: Redegør kort for væsentlige aspekter af de ægyptiske samfund under Det Gamle Rige. Herunder klasserne og arbejdet i den ægyptiske verden. Nu skal man SRP opgave jo afleveres lige straks, og jeg har jo så ... -
God til at skrive Abstract ??
ForumindlægHej Søde mennesker. Er der nogle der her i løbet af ugen gider læse et abstract igennem til min SRP ? Jeg er ikke stærk i engelsk og jeg er ikke særlig kreativ, hvad angår at være fængende i mine afleveringer. Så ville hører om der var nogle der havde lyst til at give en hånd? i hver... -
Urkund
ForumindlægHar et spørgsmål. I forbindelse med SRP skal vi sende den færdiglavet opgave gennem Urkundportalen. Nu har jeg lavet en fornuftig opgave der ligger under afleverede opgaver i lectio tidligere på året, der har noget med mit SRP emne at gøre. Vil Urkund være i stand til at finde min opgave idet ... -
SUPERSIZE ME
ForumindlægHej alle! Jeg skriver SRP i engelsk A og idræt B om filmen Supersize Me af Morgan Spurlock og diabetes 2. Jeg sidder fast, og skal lave en meget dybtegående analyse hvor jeg skal involvere en analyse af genren, brugen af fakta- og fiktionskoder, brugen af udvalgte filmiske virkemidler,... -
LoggerPro - Harmonisk dæmpet svingning
ForumindlægHej! Jeg er ved at skulle aflevere mit SRP om harmonisk dæmpeede svingninger. Jeg har i forbindelse med mit SRP lavet et forsøg, hvor jeg viser princippet i en dæmpet svingning, men når jeg smider dataerne ind i LoggerPro, så kan jeg ikke finde en funktion til at tegene en tendenslinje over p... -
Fodnoter
ForumindlægHvis man har sjusket med sine fodnoter i SRP, er det nok til at gå fra 12 til 10? Vi har nemlig ikke fået nogle retningslinjer om, hvordan en korrekt fodnote skulle se ud. Derfor er det en ting, der ægrer mig bagefter, og ud fra internettet synes jeg, at der er mange forskellige måder at gøre de... -
Darwin og evolutionen - hjælp!
ForumindlægHej :) Jeg er på 3. år hvilket altså vil sige jeg fra på torsdag skal skrive SRP. Jeg skal skrive i bilogi som hovedfag og historie som bifag. Da opgaveformuleringen først bliver udleveret torsdag ved jeg ikke hvad opgaven præcist går ud på udover den skal omhandle Darwin og hans evolutionstanker... -
Egenværdier og diff. operatorer
ForumindlægHej, jeg er en 3.g'er, der skal til at skrive SRP om kvantemekanik. I mit SRP skal der lægges vægt på den matematiske forståelse af kvantemekanikken dvs. schrödingerligningen forstået ud fra: 1) egenværdier og differentialoperatorer 2) komplekse tal Den komplekse tal-del har jeg stort set på...
