Søgning på: fysik eksamen htx. Resultater: 15601 til 15620 af 47924
-
Hvordan bliver man en dyrlæge?
ForumindlægHej jeg går dagligt i 9.kl og jeg ønsker at blive en dyrlæge:) Men jeg meget i tvivle om hvordan man bliver det. Hvilken fag skal man ha højst karakter? Hvilken fag skal man ha? kan i hjælpe mig med at svare på de spørgsmål? -
Point?
ForumindlægHej! Er der nogen som ved hvor mange point man ca skal have i skriftlig matematik eksamen for at få et 9 tal?? -
Matematik, dansk og engelsk
ForumindlægGodaften Jeg ønsker at vide, hvor mange timer man har i de følgende eksaminer i disse fag: dansk, engelsk og matematik. PS. det skal være for elever på HTX. -
Omeksamen?
ForumindlægJeg dumpede til min eksamen i går i geografi og talte med kontoret om jeg ikke måtte tage til omeksamen til næste år og det kunne godt lykkes, men den karakter jeg har fået i 2.g(dumpekarakteren) kommer den til at stå der i 3.g, hvis jeg ønsker omeksamen? -
Her kommer eliten
ForumindlægDR1 sender i den kommende en dokumentar om Niels Brocks Elitegymnasium. Første del blev sendt i dag, kl. 20.30 (tors, 27. marts). Niels Brocks Elitegymnasiet er henvendt til de, "der kedede sig i folkeskolen." Det handler om elever, der er villige til at lægge en ekstra indsats i skole... -
vil høre jeres meaning der går på Vuc hf eller har gået.
ForumindlægHej , Jeg er 17 og er en udlændning som har boet i Dk 4år . Jeg fylder 18 i Dec inden Jul. jeg har besluttet mig at tage Vuc Hf efter jeg er færdig med 10 klassen fordi det har enkelstfag men der er nogle problem min mor som er også en udlændning. hun synes at det er dårligt ide at tage vuc ... -
Tid at tilbagelægge vinkel
ForumindlægHvis jeg kender frekvensen, hvordan kan jeg finde ud af, hvor længe en aksel er om at tilbagelægge x grader? -
Mest normalt?
ForumindlægNogen der ved hvad der er mest normalt?Fysik A og Mat AellerKemi A og Mat A?De andre fag er lige meget. -
Forklaring af hævemidler på kemisk måde
ForumindlægHej...Jeg er igang med en opgave som jeg har for i naturfag (kokkeskole)hvor jeg skal undersøge noget om hævemidler ( og skal til eksamen i det )men jeg har ikke fundet så meget om det, og hørte om denne side og syntes det kunne være cool hvis nogle kunne forklar mig lidt kemisk om følgene :)Bage... -
Kemi-program??
ForumindlægEr ved at lave notater til eksamen, men har lidt svært ved at indtegne molekyler på computeren. Ved at der findes et program hvor man kan tegne molekyler i. Er det ikke rigtigt? Hvor kan jeg downloade det? På forhånd tak. -
Dumpet på betinget optagelse - muligheder?
ForumindlægJeg er desværre dumpet i fysik B, som ellers er et krav for min foretrukne uddannelse med start i september. Der er ikke mulighed for re-eksamen på det sommerkursus jeg har fulgt. Jeg søger derfor svar på hvilke muligheder jeg nu har. Kan det mon lade sig gøre at få dispensation til at starte... -
Forskel på bindinger??
ForumindlægHej Alle hjælpsomme folk! Jeg skal snart til kemi eksamen og er nu blevet helt i tvivl. Hvad er forskellen på elektronparbinding (kovalent binding) og så en molekyleforbindelse? På forhånd tak for hjælpen! Vh Christina -
Hf?
ForumindlægHej, jeg går i 1.g, i går var jeg oppe i biologi-eksamen, som er på C-niveau. Jeg fik desværre kun 4, men til gengæld 12 i årskarakter. Mit drømmestudie kræver en karakter, som er på næsten 11, så det vil sige at jeg virkelig skal knokle for at komme derop. Jeg tænkte på om det er muligt at ... -
Tæller årskarakteren med
ForumindlægHej med jer/dig, Jeg er i den situation, at jeg har nogle udmærket årskarakterer pt. men mine eksamens karakterer har ikke været så gode, faktisk skidte. Er årskarakteren med til at rette lidt op på det, så gennemsnittet kan blive højere. -
Undersøgelse, vær venlig at svare (om internetforbrug)
ForumindlægHejJeg vil lige bede om et par sekunder af dit liv til at svare på: - Hvor lang tid bruger du på internettet om dagen?Angiv det i hele eller halve timer På forhånd tak :) -
mat-råd?
ForumindlægHey derude. Jeg hader sindssyg meget matematik, selvom jeg har det på A - fordi jeg skal bruge det til min videregående uddannelse. Så er der nogle, der har lyst til at komme med gode råd/ideer, til hvordan jeg skal tvinges til at kunne lide mat? -
Mekanik og dynmamik (forholdsvis let)
ForumindlægHej alle. Jeg har en veninde der skal op til fysik C eksamen imorgen, og skriver derfor på hendes vegne. Hun har problemer med spørgsmålet, der lyder: 'Du skal skelne mellem en teoretisk gnidningsfri situation uden luftmodstand, og en realistisk situation hvor der indgår både luftmodstand og ... -
Hvad laver man i biotek på gym
ForumindlægHvad laver man i bioteknologi, hvis man har det på a-niveaue? Nogle det evt. give nogle overskrifter/emner -
råd, Medicin!
ForumindlægHey..Jeg er faktisk meget i tvivl og er også forvirret, hvorfor jeg skriver dette indlæg.Jeg har sidste eksamen her på tirsdag som er historie! pga. den sidste eksamen, dansk hvor jeg fik 7, blev mit snit på 9,7!Hvis jeg på tirsdag får et 8 eller 9-tal i historie, så er mit snit 9,6 ! Hvis jeg få... -
Årskarakter - kan det undgås?
ForumindlægOk, jeg behøver lige lidt hjælp før jeg bevæger mig ned på mit skolekontor og spørger om det samme. Min situation er sådan at jeg går i 3.g og jeg er én af de eneste i min klasse, som har fysik (på det andet gymnasium jeg gik på, skulle man først have haft det i 3.g). Desværre har det ikke væ...
