Søgning på: fysik skriftlig. Resultater: 15641 til 15660 af 24857
  • Cracking & Reformering

    Forumindlæg
    Jeg er ved at lave fysik og har følgende spørgsmål som jeg skal besvare: - HVAD BETYDER "CRACKING" OG HVORFOR GØR MAN DET PÅ RAFFINADERIER? - HVAD BETYDER "REFORMERING " OG HVORFOR GØR MAN DET PÅ RAFFINADERIER?
  • Køleskab

    Forumindlæg
    heej alle sammen, jeg har fået en aflevering i Fysik. og min problemfomulering lyder således: Redegør for hvordan et køleskab virker, dvs. hvordan den kølende virkning opnås. Det drejer sig om fordampningsvarme og kogepunkt. på forhånd takker .!
  • Interferens bølger

    Forumindlæg
    Vi har lavet et forsøg i fysik om et laserlys som bliver interfereret i et gitter. Jeg skal forklare afbøjningsvinklen og skal lige vide om jeg har forstået det korrekt. Lysbølgerne bliver interfereret i gitteret og det får prikkerne til også at interferere sig og derefter kan man måle afbøjning...
  • Lektiehjælp søges STX mat A

    Forumindlæg
    Jeg er en pige på 16 - der går i 1.g med studieretningen Mat A Fysik B Kemi B, og matematikken volder mig store problemer. Så hvis nogen er specialister inde for dette, så skriv endelig! :)
  • Energi og bølger

    Forumindlæg
    Hej.. Jeg søger hjælp til en afleverings opgave i fysik da jeg helt ærligt ikke er den skarpeste i dette fag.. opgaven består af 4 mindre opgaver om is, energi, lys og bølger.. Håber nogen kan hjælpe mig, evt bare med et par enkelte opgaver.. på forhånd tak.. :)
  • partikler med fart på

    Forumindlæg
    Hej. Jeg går i 9. klasse, og jeg har et problem med et fysik/kemi emne. Emnet omhandler bl.a. radioaktivitet, betråling, alfa - beta og gamma partikler samt halveringstid. Jeg håber virkelig at i kan hjælpe mig med emnet
  • Venus - Opdagelse???

    Forumindlæg
    Hej. jeg har lidt problem, for sidder og skriver en fysik opgave.. og skal have noget med om venus' opdagelse men kan bare ikke finde en dyt. mangler nogle årstal og noget information omkring det. så hvis der er nogle der har nogle gode links, eller noget viden må i MEGET GERNE lige skrive :)
  • Lyd

    Forumindlæg
    Hej venner Jeg er igang med at lave diskussion afsnittet til mig fysik rapport, men sidder lidt fast og kan ikke komme videre. :) Jeg har vedhæftet selve opgave arket og håber i vil tage et kig Tak på forhånd :)
  • Radioaktivitet

    Forumindlæg
    Nogen der kan hjælpe med hvordan man laver et henfaldsskema i fysik ?? 137 55 Cs Som regel stammer istotopen 137 56 B...
  • VIGTIGT PROBLEMSTILLING!

    Forumindlæg
    Hej alle. Da jeg skal til eksamen i naturfag, og har et tema om store transportskibe. Det eneste vi mangler, er at finde en problemstilling til store transportskibe, og de 3 fag skal være indblandet fysik, biologi og geografi. Men jeg er helt tabt. Nogen der har en god problemstilling?
  • illustrationer

    Forumindlæg
    Hej jeg skal til at skrive SRP i fysik når jeg udleder formler osv. kan det være en god hjælp med illustrationer hvordan laver jeg dem selv bedst - så det ikke ser alt for sjusket ud.. findes der nogle gode (gratis) programmer til dette?
  • Naturfag Gym (2000)

    Forumindlæg
    Hej alle, Lige et hurtigt spørgsmål her: Jeg havde Naturfag i gym helt tilbage i år 2000, som omfattede mat,fysik,kemi i et. Hvad svarer det til i niveau på de enkelte fag? Jeg vil gerne ind og læse til bioanalytiker, og kan se at man skal have kemi på C niveau. Har jeg det? ...
  • Det haster....Universets alder.

    Forumindlæg
    Hej derude, håber at I kan hjælpe mig med noget. Det er en fysik aflevering til imorgen. Så det haster! Jeg vil gerne vise, hvordan man kan beregne Universets alder (13,7 milliarder), og jeg har vedhæftet filen. Men det ser ud til, at resultatet er forkert...hjælp!!!
  • Rettelse af SRO om Irans atomprogram?

    Forumindlæg
    Hej, jeg skriver i fagene samfundsfag. - Fysik om Irans atomprogram. Det skal afleveres på torsdag, men er helt færdig med den imorgen, så vil høre om der er nogen, der vil korrekturlæse den. Det vil være en stor hjælp - Jeg sender over mail, så giv venligst e-mail adressen ;)
  • HJÆLP!!!

    Forumindlæg
    Hej, vi har om Big Bang og vi mangler en god problemstilling omkring vores emne, som skal indeholde noget fra fysik/kemi, geografi og biologi. Vi håber på at i vil hjælpe os, da vi skal fremlægge under om en 1 uge.
  • Radioaktivitet

    Forumindlæg
    Heeeej Alle jer på studieportalen.. Er der nogle af jer der har skrevet om Alfastråling, betastråling og Gammastråling. Der kan hjælpe mig. Jeg sidder nemlig med en fysik rapport jeg ikke kan komme videre med begrund de tre ting..... Håber der er nogle der kan hjælpe mig TAK PÅ FORHÅND:)
  • Hjælp til opgaver om kinematik !

    Forumindlæg
    hej alle , Kan nogen hjælpe mig med denne lille fysik opgave bestående af 2 opgaver. Jeg har lavet opgave 1 a og b, men jeg kan ikke finde ud af at lave de sidste. Please kan nogen ikke hjælpe hastigt Mvh Louise Vilengaard
  • Bølgetop og bølgedal

    Forumindlæg
    Er igang med at lave en fysik rapport og der er et par ting jeg ikke helt kan finde ud af: Hvad er bølgetop og bølgedal? Hvad er sammenhæng mellem maksimal spænding og effektiv spænding? Hvad er transformerligningen? Svar hurtigst muligt tak :-D
  • Hjælp Hjælp.. F/K rapport

    Forumindlæg
    heej jeg er igang med at lave en fysik & kemi rapport, og jeg skal skrive om BRÆNDSEL, men problemet er bare at jeg ikke ved hvad jeg skal skrive.. tænkte at der var nogen som havde nogle ideer... && det haster rigtig meget?
  • hjælp det haster!! biobrændsel & fossiltbrændsel

    Forumindlæg
    hej, jeg er igang med en fysik rapport, og jeg kan ikke helt finde nogle informationer ang. biobrændsel og fossilt brændsel, nogen der kan hjælpe, og helst hurtigs muligt... tak på forhånd. p.s. har tjekket wikipedia, og det kan ikke bruges.