Søgning på: kemi eksamen 2010. Resultater: 15641 til 15660 af 48240
-
Reaktioner
ForumindlægHej SP Jeg skal til eksamen i kemi B i morgen, og jeg vil høre, om der er nogen, der kan give mig en (uddybende) forklaring på de organiske reaktionstyper, dvs. hydronolyse, kondensations-, substitutions-, eliminations- og additionsreaktion? Tusind tak på forhånd! :) -
Redoxreaktioner
ForumindlægHej Jeg skal op til kemi på b-niveau eksamen allerede imorgen, men jeg har problemer med redoxreaktioner. Hvis der er en der ville forklare ville det være virkelig rart, eller evt. et dokument eller link, som er godt at kigge på. På forhånd tak vh. Hans -
Kemiske Mængdeberegning
ForumindlægHej alle sammen. Sidder og forbereder mig til Kemi C eksamen. - Hvad kan man skrive ud fra " kemisk mængdeberegning, med eksempler " inde for emnet Gæring? Håber virkelig der er nogle der kan hjælpe! -
Eksamensspørgsmål?
ForumindlægHej! Er der nogen HF'ere derude der har nogle eksamensspørgsmål liggende fra sidste år? Jeg skal op til naturfags-eksamen (bio, geo og kemi) her d. 19. og ville gerne øve mig lidt! I kan evt. sende dem til mig På forhånd tak - Anja -
Ox-tal for Cr2O7(2-)
ForumindlægJeg sidder lige og roder med lidt Redox. Skal nemlig til eksamen i næste uge på Kemi C turbohold. Min lektor har kastet denne ud til os, men jeg kan ikke helt gennemskue den... I- + Cr2O7(2-) ---> I2 + Cr(3+) Hvad bliver Oxidationstallet for Cr2O7(2-)Og hvordan regnes det ud? -
Opgaver
ForumindlægHej alle sammen SKal til eksamen her om lidt Ville høre om der er nogen der har tideligere eksamenopgaver liggende? Helst noget der indholder immunforvsaret og nervesystemet, men alt andet kan også gå. i fagene Bioteknologi A, eller -kemi A Påforhånd tak -
navngivning
ForumindlægHej Jeg skal aflevere kemi og har brug for hjælp med opgave a? hvordan er det man navngiver en aromatisk carbonhydrid? håber der er nogle som vil hjælpe! ved ikke om linket virker, men ellers er opgaven her. http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/sommer03/kemi2003-10-1.pdf -
Ascorbinsyre og natriumhydroxid
ForumindlægJeg står og skal til eksamen i morgen tidlig i kemi, og jeg er i min forberedelse stødt på et problem. Jeg skal opskrive en redoxreaktion for Ascorbinsyre og natriumhydroxid. Jeg kan ikke se mig ud af hvordan oxidationstallene skal se ud og reaktionen generelt. Er der nogen som kan hjælpe? -
Elektronregnskab
ForumindlægJeg skal til mundtlig eksamen i kemi om et par dage og under et spørgsmål om Redox Reaktioner, står der, at jeg skal gøre rede for elektronregnskab, men jeg forstår ikke helt hvad eelektronregnskab er i forhold til tildeling af oxidationstal? Håber jeg kan få lidt hjælp her :) -
Hjælp
ForumindlægHej, jeg skal op til eksamen imorgen i kemi C. jeg har et par helt grundlæggende ting jeg godt vil have svar på, er der ikke en der er sød og vil bruge 10 min på at svarer på nogle spørgsmål, som jeg ikke forstår ? På forhånd MANGE TAK -
Forsøg med salte eller baser
ForumindlægHej, jeg skal til FSA eksamen i fysik/kemi og sidder lige nu og laver dispositioner omkring baser og salte. Er der nogen som har nogle gode forsøg med dem? Håber at der er hjælp at hente ude ved jer flinke mennesker:) Tak -
kan ikke finde ud af at lave disposition til navngivning af kemiske forbindelser
Forumindlæghej skal op i fysik/kemi eksamen i folkeskolen på næste tirsdag. har lavet dispositioner til alle emnerne bortset fra til navngivning af kemiske forbindelser. kan ikke regne ud hvilke forsøg jeg kunne bruge og hvad jeg kunne fremlægge om det. håber nogen har en ide det. -
"Organisk analyse"- What?
ForumindlægHvad går det emne ud på? Er ved at forberede mig til kemi A mundt eksamen og en af de mange mange emner vi kan komme op i er organisk analyse... Er det sådan noget med PH-strimler eller er det sådan noget med Fehling eller hvad? Er helt lost, hilfe! -
jernsalte
Forumindlæghej jeg er ved at forberede mig til min kemi B eksamen og en af overskrifterne lyder: Jern, jernsalte og øvelserne ”undersøgelse af jernsalte og hærdning af stål” og ” fremstilling af jern(II)sulfat”. men jeg har ikke helt styr på hvad jernsalte er, hvad skal man komme ind på? -
En Diode?
ForumindlægSkal til Fysik og kemi eksamen på fredag.... Og mangler virkelig noget info om dioder!! Hvad gør den, flere forskellige dioder?, osv... og meget gerne nogle forsøg til... Håber virkelig at i kan og vil hjælpe mig -
Salte
ForumindlægSkal til eksame på onsdag og har brug for lidt hjælp. har brug for noget info/viden/noter omkring Egenskaber og Opbygning af salte - Gerne i ikke ''kemi-sprog'' men alligevel lidt. Tak på forhånd -
Afstemning af reaktion
ForumindlægHej, Jeg sidder med denne reaktion i min oplæsning til min kommene kemi-eksamen, og jeg sidder virkelig fast: FeSCN2+ + AgNO3 ---> Fe(NO3)3 + AgSCN Al hjælp er værdsat. Jeg kan ikke finde ud af at afstemme den :( -
Overskud af H3O
ForumindlægHej jeg er ved at forberede mig til en mulig Kemi B eksammen, jeg kan se at flere steder står der at en syre, har et overskud H3O+ ioner. Hvad vil det sige? når jeg tænker på H3O+ ioner, tænker jeg på H2O som reagerer med sig selv. -
Hvad er vands autohydrolyse mm.
ForumindlægHej jeg er igang med at forbedre mig til min mundtlige kemi eksammen, til det har jeg to spørgsmål 1) - Hvad er vands autohydrolyse? 2) - Hvordan beregnes pH i en opløsning af en stærk, monoprot syre? Tak på forhånd! Mvh. Martin -
Co2-indikator skifter farve - hvorfor?
ForumindlægJeg læser op til fysik/kemi eksamen og er i gang med at beksrive forsøget: fremstilling af alkohol. Co2 skifter farven under gærringsprocessen og jeg ved ikke hvorfor. Nogle der kan forklare mig det?
