Søgning på: religion eksamen stx. Resultater: 15641 til 15660 af 40685
-
Biologi spørgsmål
ForumindlægJeg ska til eksamen i biologi på tirsdag og kunne derfor godt tænke mig at se nogle eksempler på spørgsmål, hvis der er nogen der har det i forb. med årsprøve e.l.Andre gode råd er også meget velkomne.... -
mat
ForumindlægHej. Jeg ved godt, at det er blevet spurgt meget til den skriftlige matematik eksamen (b-niveau), men, hvor mange point skal man sådan ca. have, for at få et 10 tal?? -
Vergleichen mit
ForumindlægHej alle. Jeg skal til tysk eksamen i morgen, og er rimelig flad for inspiration. er der nogle der evt. har en form for analyse eller et referat af overstående tekst? Mvh. det kunne hjælpe mig virkelig meget. -
Enevæle
ForumindlægJeg skal op til historie eksame, og jeg har trukket emnet fra "enevælde til demokrati", også skal jeg perspektivere mit prøveoplæg med noget? Er der nogle der har forsalg til hvad jeg kan perpektivere det til? -
f(x)=k*x^(3/2)+c
Forumindlæghttp://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/1998/on98_aaj.pdf Det er opgave fem, hvor man skal udregne den saakaldte pilhoejde (sidste del af opgaven), jeg har problemer med. Nogen som kunne hjaelpe? -
Mundtlig Matematik A
ForumindlægLige et lille spørgsmål til dem der har været oppe i mundtligt matematik A: Hvordan foregår eksamen? Jeg ved at der er en samtaledel til sidst men kan man i praktis godt nå det? Hvor mange spørgsmål bliver der ca. spurgt? -
Forskel på sonate og menuet.
ForumindlægHej! I morgen skal jeg til musik eksamen og ét af emnerne er wienerklassiken. Mit spørgsmål lyder på: Hvordan kan jeg se forskel på om det er en sonate eller en menuet? Håber, at en eller anden kan hjælpe! -
Noter på outline?
ForumindlægHejsa. Jeg er i gang med min eksamen i engelsk, men kom en smule i tvivl om man egentligt må skrive noter på sin outline ligesom på din synopsis i dansk?? Tak på forhånd:)) -
Differentiation af en lineær funktion
ForumindlægJeg skal op til matematik A mundtlig eksamen, og et af spørgsmålene lyder: Redegør for hvordan en lineær funktion differentieres. Jeg har prøvet at redegjort dette, og jeg har vedhæftet dokumentet. Vil lige høre, hvad i synes? -
Det besale i matematik
ForumindlægJeg vil høre om hvad der er virkelig vigtigt, at kunne til skriftlig matematik eksamen i folkeskolen, som giver 100% garanti for at jeg består? Jeg skal op her til sommer, og vil gerne være forberedt. -
Fysik A notater
ForumindlægHejsa allesammenJeg skal til studenter eksamen i mundtlig fysik snart. Jeg har fysik på A niveau og mangler virkelig nogle gode notater til bøger såsom: Orbit3, Fysikkens Verden 3, Fysikkens Spor eller andre.Jeg har haft disse emner:- Beskrivelse af bevægelse og impuls: Herunder: Sted, hastighed,... -
Karakter i matematik 1-årigt
ForumindlægHej.Jeg har lige et lille spørgsmål:Jeg fik 6 til 2.g eksamen i matematik... og da denne karakter tæller 1/3 del, hvordan forholder det sig så, hvis jeg får 03 til 3.g eksamen i matematik?03+03+6 = 1212/3 = karakteren 4 ?...Får jeg 03 eller 5 i karakter beviset ? -
Er jeg bestået?
ForumindlægJeg har taget matematik på b-niveau, og skal bruge det, når jeg søger ind på videregående uddannelse.Uheldigvis dumpede jeg til skr. eksamen - jeg fik 5. Men jeg har 8 i skr. årskarakter og 8 mdt. årskarakter og mdt. eksamen. Gennemsnitligt set er det jo over 6, men regnes faget overhovedet for b... -
Årskarakter som eksamenskarakter
ForumindlægDet er sandt at de fag man ikke har været til eksamen i, og kun har fået en årskarakter i, tæller som en eksamenskarakter, ikke?? Altså hvis man f.eks. har fået 10 i mundtlig dansk, så tæller den med som en "eksamen" i snittet for eksamenerne, ikke?? Eksamenssnittet og årskaraktersni... -
haster - hjælp til rettelse af essay - på forhånd tak:D
ForumindlægA woman both mother and wife, get the terrrible news about her husband. A soldier, a Constable. William McGrath, has ben killed in an accident where he had come upon two men booby-trapping a car, fleds at his challenge, and he knowing the danger, had tried to push the car clear of the street, bu... -
Rettelse af kort tysk stil
ForumindlægEr der nogen kloge mennesker, der vil hjælpe mig med at finde mine fejl i denne her stil ? Die Ferien ist für mich das Beste in die Welt. Es bedeutet sehr für mich, weil es eine Zeit, wo man eine Menge Dinge erlebt ist und man wirklich entspannt ist. Man kommt weg von der Schule und auf a... -
Sum af summarum
ForumindlægOgså bragt i Gymnasieskolen d. 15-05-08 På en kærkommen og snarligt forekommende dato bliver undertegnede student fra Rødkilde Gymnasium i Vejle. Jeg og min årgang rundt omkring i landet bliver den første årgang med et afgangsbevis fra den nye gymnasiereform. Vores rektor satte prædikatet &rsq... -
Disposition
ForumindlægJeg skal op til FSA i dansk imorgen.Jeg kunne godt tænke mig at vide, hvordan en disposition til denne eksamen kunne se ud. Altså i engelsk er det jo let nok - lytteøvelse, læsetekst, perspektivering. Men dansk? Dér er jeg helt i tvivl. -
Spørgsmål ang. HF enkelt fag
ForumindlægHvis man tidligere har bestået samfundsfag C (som er kravet til hel hf-pakke) og har valgt at tage samfundsfag B (for at få nok timer til SU), men vælger at udeblive fra eksamen, hvad er konsekvensen så? Jeg vil selvfølgelig miste de 500 kr som enkelt faget kostede, men siden jeg dumper fordi... -
ERFARING MODTAGES MED TAK!
ForumindlægHej jeg skal op i historie på mandag og min lærer har ikke informeret mig særlig meget om eksamenformen, vi har 24 timers forberedelse.. jeg er ret forvirret når jeg læser her, at man skal ha problemformulering + problemstillinger osv. 1. vil det sige, at I har lavet nærmest en synopsis - altså...
