Søgning på: fysik rapport metaller. Resultater: 15661 til 15680 af 23766
-
Kulkraftværk (FSA)
ForumindlægJeg skal til fysik/kemi eksamen i morgen, og er igang med at lave mine sidste dispositioner. Så ville spørge om hvad man kan sige om alkaner under emnet "kulkraftværk"? :) (Min lærer sagde man kunne komme ind på det) -
Verdensbillede
ForumindlægHej, jeg skal op i fysik og har et emne om Verdensbilleder og kosmologi. Den teoretiske del er beskrevet således: Redegør for hovedtrækkene i opfattelsen af verdensbilledet fra Aristoteles til det moderne verdensbillede. Læg vægten på beskrivelsen af det fysiske verdensbillede vi tror på i dag.... -
RADIOAKTIVITET SPØRGSMÅL !! HJÆLP
ForumindlægEn eller anden som kan hjælpe mig med følgende spørgsmål i fysik. Det er under emnet redioaktivitet. Det vil virkelig være til stor hjælp!!! Hvis du er 100 meter fra en strålingskilde og måler en strålingsintensitet på 10.000. Hvor meget længere skal du så gå væk før strålingsniveauet er fal... -
Rød kæmpe (solen)
ForumindlægHej med jer, Jeg er simpelthen stødt på en opgave i fysik som jeg har svært ved at finde ud af. Jeg håber, at I er friske på at hjælpe mig på rette vej? Opgaven er vedhæftet som billede. Tak på forhånd. -
effektiv længde?
ForumindlægHej jeg står og ska til mundtlig fysik eksamen imorgen hvor jeg har fået et spørgsmål om bølger i rør. Her skal jeg blandt andet fortælle om effektiv længde? Er der nogen der kan hjælpe mig med at forstå hvad effektiv længde er? på forhånd tak :) -
Månens faser
ForumindlægHej alle sammen. Sidder og er i gang med fysik eksamen(24 timers) og kan virkelig ikke finde ud af det med månens faser. http://astronomi.blogg.se/2009/january/manens-faser.html Her et bilede , men hvorfor er der 2 måner?? Nogle som kan forklare og give lidt hjælp? / På forhånd tak - An... -
Absorptions- og emissionspektre
ForumindlægHej. Jeg sidder og er i gang med en 24-timers eksamen i Fysik C, til imorgen. Jeg skal snakke om Absorptions- og emissionspektre. Det har jeg aldrig helt forstået, så er der nogle der kan fortælle mig hvad de generelt er og hvad de går ud på? Mit spørgsmål omhandler også brintspekteret. Hvad er ... -
Radioaktivitet
ForumindlægHej alle. Skal op i mundtlig fysik imorgen, og har trukket emnet " radioaktivitet". Lige nu mangler jeg bare ligningen for hvor mange elektroner der kan være i en atomskal - er der nogle der kender den? Den skulle gerne være noget med Ne=2*...... Eller sådan noget? Håber nogle kan ... -
ohm's og kirchhoffs lov
ForumindlægHej Derude Jeg har fysik forsøg i denne uge, men jeg har noget som jeg ikke helt forstår. Mit spørgsmål er hvordan kan jeg bevise at Ohm's og kirchhoffs 1 og 2 lov er rigtige eller ej? Mange tak for hjælp -
bøger til bioanalytikker
Forumindlæghej, jeg skal læse til bioanalytikker, og har bruge for følgende bøger: Datbog fysik og kemi ISBN: 9788787229616 Menneskets anatomi og fysiologi ISBN: 9788712042983 Laboratoriesikkerhed ISBN: 9788757126990 Lyngbyes Laboratoriemedicin ... -
kræfter og acceleration
ForumindlægHej :), Jeg er igang med kræfter i fysik. Nogen der kan fortælle om man skal bruge newtons 2 lov i opg a. Den skubbes vel med en konstant kraft, så den har vel en konstant acceleration ikke? Vil Ftotal i x aksen ikke være 400 N+W-Ffriktion? På forhånd tak :) -
Afvigelse..
ForumindlægHvordan er det lige man beregner det igen? Vi har om densitet i fysik og jeg skal skrive afvigelserne på vores resultater i forhold til de forventede.. Og endda i procent. Men hvordan regner man det ud? Hvis vi nu siger at jeg har fået 7,78713 men det forventede var 7,87.. Hvad gør man... -
Radioaktivitet
ForumindlægHej I fysik/kemi er vi igang med at lære om radioaktivitet. Jeg synes at det er utrolig svært. Så vil spørge om der er nogen, der kan fortælle mig lidt om radioaktivitet, ikke så meget, men bare lidt så jeg kan komme igang med det. Det vil være super fedt. -
Forsøg til emnet Energi
ForumindlægHej folkens :) Jeg vil bare lige høre, om nogen af jer kender et godt, og nemt fysik forsøg på 8kl. Niveau? Jeg tænker ikke nogen speciel slags energi. Mvh Andreas -
Hjælp emne.
ForumindlægGod aften alle sammen. Jeg skal skrive en SRP om Fysik A og Historie A, jeg ville lige hører, om der er nogle kloge hoveder inde her på studieportalen, som kan give mig nogle emner til min SRP opg. På forhånd tak. -
Idealgasligningen - absolutte nulpunkt
ForumindlægHej! Jeg er kørt fast i noget fysik, og ved ikke hvordan jeg skal komme videre.... Jeg har beregnet det absolutte nulpunkt for tryk og temperatur, og har nu en graf med målinger af tryk og luft. Kan jeg beregne nulpunktet af det, og hvis ja, hvordan gør jeg så? TAK -
hvad er nogle vigtige formler og evt. grundstoffer at kunne i hovedet?
Forumindlægaltså formler der er vigtige at kunne/ gode at kunne i hovedet? som f.eks. fotosyntese. også måske nogle grundstoffer eller lign. der er godt at kunne huske. jeg tænker formler inden for fysik/kemi, biologi og derimellem. dbh -
Hjælp!!!
ForumindlægJeg står og skal afleverer 2 x 15 spørgsmål til den 28/1 - og er helt på bar bund, så her kommer du ind i billedet. Hvad skal du ha' for at lave disse 30 spørgsmål? Det er fysik 0-B Alt hjælp tages imod med kyshånd -
Emissions- og absorptionsspektre
ForumindlægHej allesammen! Jeg er igang med at skrive en SRO (Studieretningsopgave) i fysik og matematik. Mit emne er emissions- og absorptionsspektre. Jeg har svært ved at skrive en abstract, håber virkelig at der er nogen der ude, som kan hjælpe mig. Tak på forhånd. -
Afvigelse
ForumindlægHej, jeg skal lave en afvigelse i fysik, men den bliver minus så ved ikke hvad jeg skal konkludere målt værdi - tabelværdi / tabelværdi * 100% 1,437 - 1,6 / 1,6 * 100 = -10,1875 Hvad kan jeg skrive ud fra dette, nogen som kan hjælpe mig ???
