Søgning på: fysik rapport DENSITET. Resultater: 15701 til 15720 af 23609
-
HASTER SINDSYGT!!
Forumindlæghej jeg sídder her og skriver en kemi rapport om fedt i chips og salt i popcorn og jeg skal skrive det kemiske i det .. altså hvorfor salt bliver blandet med vand og ikk med olie f.eks. det har noget med polært og upolært at gøre ..og hvorfor pentan blandes med fedt og ikk fedt der blandes... -
fortolkning af differentialkvotient. hjælp!
Forumindlæghej. jeg sidder med en mat. rapport, hvori der er et spørgsmål som jeg ikke ved hvordan jeg skal gribe an. så jeg ville være meget glad hvis nogle gider hjælpe. Giv mindst to eksempler (fra forskellige fagområder) på, hvordan differentialkvotienten af en funktion kan fortolkes. jeg forstår overh... -
Brugervenlig by - perspektivering
ForumindlægHej, jeg sidder med en stor rapport som handler om at få bygget en bro ved et bestem fogængerfelt, som hjælper med at få færre ulykker og at der ikke skal være trafikprop hele tiden. Men jeg ved dog ikke, hvad jeg skal skrive til min perspektivering, nogen gode ideer? :) på forhånd tak -
Den Aksiomatisk-deduktive metode
ForumindlægHej :) Jeg er igang med en rapport om "den aksiomatisk-deduktive metode". Jeg har lidt svært ved, at finde konkrete eksempler på aksiomer. Det er jo ligesom et punktsystem, og bruges som et begreb til, at en sammenhæng passer og dertil bruges deduktive. Men hvordan finder jeg konk... -
Den aksiomatisk-deduktive metode
ForumindlægHej :) Jeg er igang med en rapport om "den aksiomatisk-deduktive metode". Jeg har lidt svært ved, at finde konkrete eksempler på aksiomer. Det er jo ligesom et punktsystem, og bruges som et begreb til, at en sammenhæng passer og dertil bruges deduktive. Men hvordan finder jeg ko... -
Forholdsvis let renteberegning!
ForumindlægHej.. hvor mange renter skal jeg betale i alt,hvis jeg låner 750000 kroner til en rente på 3,95%? jeg betaler af 2 gange om året. lånet løber over 25 år. Har brugt excel til at regne det ud,men der siger den at rentet er på i alt: 437.107,35 kroner. Kan det passe? Skal have rimelig hurtig hjælp,d... -
Teknologianalyse
ForumindlægHej allesammen. Jeg har fået til opgave inde for en tværfaglig rapport at skulle lave en teknologianalyse. Teknologianalysen jeg skal bruge indeholder følgende fire elementer. 1. Teknik 2. Viden 3. Organisation 4. Produkt Nr. 1,2 og 4 har jeg styr på, men hvad menes der med organisation? Håber ... -
Stofskifte areal/volumen
ForumindlægHey.Jeg er ved at skrive rapport om Areal og volumen forhold. Jeg har lavet et forsøg hvor jeg lader fire dyr respirere.Kan nogen fortælle mig den mest logiske forklaring på det her:Lille mus: vægt 14g, respiration 93.Mellem mus: vægt 15,1g, respiration 93.Hamster: vægt 53,5g, respiration 112.Sla... -
Resistans
ForumindlægHej derude, jeg skal skrive en rapport om resistens, men forstår ikke helt hvad jeg skal her: "Afbild karakteristikken for modstanden og bestem resistansen ud fra tendenslinien. Kommentér karakteristikken og sammenlign de 2 resistansværdier med hinanden" Har en forskrift der s... -
Hjælp søges!
ForumindlægHej! Er der ikke nogen som kan hjælpe mig med at aflæse y-strålings (gamma-stråling)halveringstykkelse i vand og bly. Jeg skal bruge det til min rapport som jeg skal aflevere imorgen! Håber virkelig at der er nogen som er villig til at hjælpe mig! på forhånd tak med venlig hilsen Liv Rasmussen -
Mutationer i DNA
ForumindlægJeg sidder her med en biologi rapport om DNA, og pludselig kommer spørgsmålet: "Redegør for de forskellige mutationer, samt vurder hvilke mutationer har størst effekt på mennesket." Så mit spørgsmål er, hvilke mutationer findes der i DNA? Og hvilken af dem har størst effekt på os? -
forskellige jordtyper i skoven
Forumindlæghej har rapport om skovekskursion om jord. her er min spørgesmål og svar, er det svaret rigtigt udfra muldbund, bøgemor og bøgemuld hvilken af de 3 jordtype havde den største aktivitet? prøv at forklar resultatet er det ikke muldbund pga. da dens jordpartikler er ler, den er hård, d... -
Hjælp til 2 spørgsmål!
ForumindlægHej, jeg sidder her med en rapport om jernvitriol, men der er disse spørgsmål, som jeg ikke helt aner, hvad det er jeg skal svare? Nogle som evt. kunne hjælpe?(-: På forhånd, tak (-: Hvorfor er ethanol mindre polær end vand? Har det noget med elektronegativiteten at gøre? Hvorfor er va... -
Laplace - Fmagnet=Ftyngde????
ForumindlægHejJeg har et problem med en rapport om Laplaces lov. Jeg forstår ikke hvorfor man lige præcis kan regne den modsatte kraft af Fmagnet som FtyngdeVed godt at newtons 3. lov siger at de er modsatrettede osv, men forstår stadig ikke hvorfor. Men der er måske ikke mere at forstå? -
Spørgsmål om nogle emner (etik,vilkår etc.)
ForumindlægJeg har lige nogle hurtige spørgsmål omkring min teknologirapport. vi fik et oplæg til hvad den skulle indholde, og jeg mangler kun få punkter, men jeg er ikke helt sikker på hvad jeg skal skrive deri. Har kigget rundt i de andre rapporter, men ingen andre ser ud til at have det med.. skal ba... -
halveringstid....!!! hjælp!!!
Forumindlæghej alle sammen....jeg har en rapport om halveringtid, jeg skal finde halveringstiden for bly og aluminium.. men det er ikke mit problem mit problem er at jeg skal beregne usikkerheden og der står bare (delta)I = (delta)I1 + (delta)Ib, men hvordan finder jeg (delta)I1 og(delta)Ib??????På forhånd ... -
gitterformlen
Forumindlægi kender nok alle sammen det der forsøg, hvor man har noget laserlys og sætter et gitter foran, hvor der så kommer mange prikker på væggen. jeg har lavet næsten hele rapporten, men manglerl lige de sidste spg. a) Betyder det noget som gitteret ikke står parallel med vægen?b) Skal laseren stå vink... -
Titrering af eddikesyre
ForumindlægJeg har fået en rapport for, men der er et punkt i opgaven som jeg ikke forstår hvordan jeg skal løse det.. - En vurdering af nøjagtigheden af den eddikesyre-koncentration, som I har bestemt. Her er ”lille”, ”mellem” eller ”stor” nøjagtig ikke godt nok &... -
pKs - Ks?
ForumindlægJeg er igang med en rapport hvor syre er indblandet, men hvad hulen betyder pKs? Jeg kan se inde under en tabel hvor der står: Navn: Saltsyre Formel: HCL Ks: 1,0 10 (det sidste 10-tal er i sjette) pKs: -6 Øgh...? Nogle der kan hjælpe, helst hurtigt! Anna -
Hjælp til kemi meget kort
ForumindlægHej jeg er i gang med en kemi rapport håber i kan hjælpe. Natriumchlorid(NaCl) blandes sammen med ethanol(C2H5O), hvori bliver Kaliumiodien(Kl) opløst i ethanol. Kl+C2H5O-- dette får jeg ved at blande stofferne sammen.. Hvilke reaktioner sker der her håber i kan hjælpe??
