Søgning på: matematik fp9 maj 2016. Resultater: 15741 til 15760 af 34041
-
Differentialligning
ForumindlægBestem til differentialligningen(dy/dx)=-(16x/y) den løsning, hvis graf går gennem punktet P(0,1)På forhånd tak. -
hvor mange eksamen i 3g.?
ForumindlægJeg går i 3g, og vil gerne vide hvor mange eksamener jeg skal opppe i i år. Jeg har indtil været op til to, som kommer til at tælle i eksamenbeviset (geografi og tysk). I år har jeg fagene: mat og fysik på A+. Jeg vil også gerne spørge, og mat skriftlig ikke tæller for to eksamener? Da der er en ... -
virtual ti-83+
Forumindlæghej studievenner...Er der ikke nogen, som kan ligge et linkt til en hjemmeside med programmet virtual ti-83+ herind... Jeg mangler det program rimelig hårdt, da det er ret godt!! Håber på flere muligheder (og det skal selvfølgelig være gratis :-) )På forhånd tak -
At 2015
ForumindlægHej alle årets emne er kommunikation, hvor vi skla undersøge en sag, hvor kommunikation spiller en central rolle. I undersøgelsen af sagen skal man belyse samspillet mellem kommunikationens formål, indhold og form samt vudere kommunikationens muligheder og begrænsninger. Jeg har valgt fagene hi... -
HASTER!!
ForumindlægOpgaver på engelsk!! Hjælp! har brug for hjælp til disse opgaver. Tak! :) moving points two points A and B are moving along a straight line. After x seconds, their positions in cm are given by equations: A: f[x] = 3x + 120 B:f[x] = 20x - 36 a) which point is moving faster, A or B? b) which point ... -
Erhverssprog CBS
ForumindlægHej.Til næste år vil jeg gerne søge ind på CBS og eventuelt læse erhvervssprog.Er der nogle som evt. studerer sproget og kan fortælle lidt om jeres erfaringer med det?Jeg lænede mig også op ad Ha.psyk, men hvis man ikke synes forfærdeligt meget om økonomi, formoder jeg det ikke vil være det smart... -
Fitte sinuskurve til fotografi. Hvordan?
ForumindlægHej Jeg har brug for at fitte denne sinuskurv til garnet på det vedhæftede billede: f(x)=a*sin(b*x), så jeg får a og b ud som parametre. Kender nogen en metode til at gøre det? Jeg har mange billeder, så helst så automatisk som muligt. Mvh Morten -
Lommeregner på nettet?
ForumindlægEr der nogen der kender en god lommeregner på nettet? -
Plancks konstant (igen)..
ForumindlægHej igen..Har fået en opg til, som lyder:Plancks konstant kan bestemmes ved en måling af den mindste bølgelængde. lambda(min), i strålingen fra et røntgenrør. I et røntgentrør, hvor spændingsfaldet mellem anode og katode er 62,4 kV, måles lambda(min) til 0,199 Å.- Bestem værdien af Plancks konst... -
hjælp hvordan skal jeg bestå
Forumindlæghej, folkens jeg havde lige et par spørgsmål angående uddannelse. Jeg skal op i 3 hovedfag, men er bange for at jeg dumper en af de 3 hovedfag. Jeg er bange for at, jeg dumper. Jeg er blevet erkæret uddannelesesparat, men min lærer siger, at man skal bestå, for at komme ind på gymnasium. -
trekanter
Forumindlægjeg kan ikke finde ud af det så hvis der er nogle der vil hjælpe vil det være dejligt -
LaTeX driller ...
ForumindlægHejsa.Først: Jeg bruger pakken hyperref, for at kunne navigere rundt i mine dokumenter.Hvis jeg nu skriver et udtryk med label, som f.eks.\\begin{equation}\\label{eq:1}F_\\textup{g}=\\frac{4\\pi\ho GMR^3}{3r^2}\\end{equation}og så anvender \\eqref{eq:1} (og klikker på den), så hopper den op til d... -
Rentesregning
ForumindlægHej... Håber I kan hjælpe mig med nedenstående opgave... Gerne med mellem regning og det hele!Opgaven lyder sådanne:En mand har et mellemværende med en sparekasse, da han har lavet et overtræk på sin konto på 330.000 kr. De har indgået en aftale om at manden tilbage betaler med et månedligt afdra... -
standardforsøg
Forumindlæger der nogle der kan skitse fordele/ ulemper op ved standardforsøget? -
Trigonometri
ForumindlægEr der nogen, der kort kan fortælle mig, hvad man bruger hhv. secant, cosecant og cotangent til?Hvad jeg i forvejen ved:sec(x) = 1/cos(x) csc(x) = 1/sin(x) cot(x) = 1/tan(x)Men hvad skal det bruges til? -
Renteformel med månedlig afbetaling
Forumindlæghey.Jeg har siddet lidt og roddet lidt med en formel. Den går du på at jeg har en konto, hvor jeg har en gæld på et eller andet beløb, lad os kaldet det beløb "k" (regnet med positivt fortegn, altså fx en gæld på 435 kr vil give k = 435). Jeg betaler så "p" kr af mit lån af hv... -
Lektiehjælp søges
ForumindlægJeg søger lektiehjælp til en pige i 6 kl og en dreng i 7 kl. Det skal ske hos os, som er på frederiksberg og det er 2 timer om ugen, måske mere. VH Henriette -
Fordoblings- og halveringskonstant
ForumindlægHej studieportalen. Jeg er havnet i en ganske forfærdelig situation. Jeg er på vej på ferie, og skal sende min emneopgave nu her i morgen. Jeg har glemt mit enkelt logaritme-papir derhjemme og jeg står og skal indtegne nogle punkter. Jeg skal indtegne fordoblings- og halveringskonstant ... -
Lommeregner-Niveau A
ForumindlægHej - jeg skal købe lommeregner. Hvilken lommeregner er god til b-og a niveau. Jeg går på b-niveau ligenu. tak -
Lineære funktioner og iterationer
ForumindlægHvilke eksempler har man på lineære iterationer?
