Søgning på: matematik fp9 maj 2016. Resultater: 15761 til 15780 af 34041
-
3 fag på høj niveau
ForumindlægPuha jeg har valgt (muligvis som den eneste i klassen :s) at have 3 fag på høj niveau næste år.Er der nogen, der har prøvet det og som evt vil fortælle om det?Er det 2.g om igen eller er det værre?Har været helt vildt meget i tvivl og er det stadig, da jeg er bange for, at jeg ikke kan klare det,... -
Ordens karakter
Forumindlæghvordan får man over 8 i orden? -
ellipsis
ForumindlægHej!Min matematiklærer fortalte mig i går kort om "ellipsis". (ved ikke helt om det er det, det hedder, hvilket også gør det ret problematisk at finde noget omkring det. Kunne fx ikke finde noget på mathworld)Ellipsis er(så vidt jeg forstod det)nogle prikker, der viser at antallet af en... -
eksamen
Forumindlæghejsa jeg går på den etårige linie til A-niveau, hvilket betyder at jeg snart skal til mundtlig eksamen. Jeg har fået udleveret eksamensspørgsmålene. Kan nogen være søde at hjælpe mig med hvad det konkret er der menes jeg skal fremlægge..kender i fx nogle gode bøger, da vores bog er meget kompakt... -
Spanske syge
ForumindlægHej alle sammen Kunne nogen af jer hjælpe mig med, at finde, eller allerede har, kilder/tal på antal døde i en bestemt periode (Til SIR-model) eller tal til andet. Jeg synes nemlig, at det er meget svært, at finde gode kilder der indeholder b.la. tal. På forhånd og tak :-) -
Komma?
ForumindlægSkal man sætte komma før og efter et navn, hvis der slutter med s; ejefald? Eller er det kun, hvis det står uden ejefald der skal være komma? : Askepot er et brødrene Grimms mange nedskrevne folkeeventyr. Skal kommaet sættes før brødremes og efter Grimms? Jeg føler mig forvirret -
TI-82
ForumindlægJeg er ved at undersøge, hvad den konkrete forskel på TI82 og TI83/84 er, men kan ikke rigtigt finde et godt link, der beskriver TI82.Hvis nogen enten kender et link eller er i stand til at ridse forskellene op, vil jeg være taknemmelig.Ideen er naturligvist at spare penge ved at bruge TI82 isted... -
Median, nedre og øvre kvartil?
ForumindlægJeg har et datasæt der hedder:25;29;35;39;39;40;40;41;42;44;45;50altså 12 observationer...jeg har kommet frem til, at medianen så må være mellem 40 og 40, altså=40, men hvordan finder jeg nedre og øvre kvartil? kan ikke rigtig finde ud af det!er den nedre mellem 35 og 39, eller er det bare 35?HJÆ... -
Sammenblanding af to væsker
ForumindlægJeg har to væsker, der skal blandes i forholdet 1,76:1. Hvis jeg gerne vil have 200 ml, hvordan skal jeg så regne ud, hvor meget jeg skal bruge af hver? -
Forklaring af arealfunktion
ForumindlægJeg skal skrive matematikrapport om integralrening, og derunder forklare arealfunktion. Og forståpr ikke helt hvad man bruger det til? Hvorfor er det smart? -
definition af sinus ?
Forumindlæghvordan kan man lave en definition af sinus -
Skæring ml. ret linie (parameterfremstilling) og en vektor
ForumindlægJeg har fået stillet til opgave at bestemme vinklen mellem en en ret linie og en vektor men forstår ikke fremgangsmetoden...Opgaven lyder som følger:I et koordinatssystem har en ret linie m parameterfremstillingen(x) = (5) + t(4)(y) = (4) + t(3)og en vektor a er bestemt ved a=(2 4)Beregn gradtall... -
integrallet?
Forumindlægnogle der kan hjælpe mig med at bestemme integrallet af følgende:(x+1) - (1/(x+1)) - (2ln(x+1))er ret forvirret -
Er der nogle som kan hjælpe
ForumindlægHar svært ved opgaverne -
FSA - færdíghed
ForumindlægHej. Er der nogle af jer, der ligger inde med nogle FSA´er, så jeg kan øve mig. Evt. Links hvis I har nogle. Det vil være en kæmpe hjælp. Hvis ikke, har i nogle typiske fejltyper jeg kan øve mig på? -
Optagelsesprøve HHX
ForumindlægJeg er blevet erklæret ikke uddannelsesparat af min UU-vejleder begrund af fravær, hvilket også er gået udover mine karakter og standpunktskarakter. Det skal lige siges at jeg går i 10. klasse og mine standpunktskarakter fra sidste år lå til at jeg var blevet erklæret uddannelsesparat, men valgte... -
100-meter løb - hjælp!
Forumindlæghvordan kan man vise at accelerationen afhænger lineært af hastigheden? jeg ved at a er def. som hældningskoefficienten for tangentene til (t,v)-grafen i punktet (to,vo) men hvordan kan man vise det= -
Optagelsesprøve!!!!!!!!!!
ForumindlægHej Er der nogen der har været til optagelsesprøve på katedral gymnasium. Gymnasium og HF Kursus Odense Katedralskole Jernbanegade 34 5100 Odense C Var det svært? Hvordan foregår det til prøven? Kan man forberede sig til prøven? Tak på forhånd!!!! -
rumfang, massefylde m.m
ForumindlægHjemme hos familien Hansen har de en julestjerne, som de bruger år efter år. Den er gået i arv fra generation til generation siden oldefar Hansen selv fremstillede den i 1890. Julestjernen er lavet af sølv og har et rumfang på 60 cm3. Hvor meget vejer julestjernen? Jeg ville virkelig værdis... -
Komplekse tal
ForumindlægSvar #1 d. 16-12-2006 kl. 13:40 af sigmund (Professor) Du skal altså løse ligningen log(z) = 5+2i. Logaritmen af et komplekst tal z er log(z) = ln(|z|) + i*arg(z), hvor |z| er z's modulus og arg(z) er argumentet af z. Således kan ligningen omskrives til ln(|z|) + i*arg(z) = 5 + 2i, ...
