Søgning på: dansk noter STX. Resultater: 1561 til 1580 af 57177
-
Århus - hot eller not?
ForumindlægHej til alle jer derude:) Jeg skal flytte til århus efter sommerferien, og er godt i gang med at finde bolig. I dag er jeg blevet skrevet op på ventelisterne til Kollegie8000. Men! Jeg er jo nr. tohundredeogetellerandet på hver enste bloig, og nr. 62 på et par stykker. Hvad er jeres erfaringer? F... -
En matematik opgave jeg ikke har noter til..
ForumindlægOpgaven siger: I en retvinklet trekant er den længeste katete 3 gange så lang som den korteste katete, og hypotenusen er 3 gange enheder længere end den korteste katete. Bestem længden af den korteste katete.. Jeg vil gerne have hjælp og forklaring siden jeg har fået stillet en opgave jeg ikke ha... -
Dansk mundtlig eksamen 9. klasse
ForumindlægHej! Jeg skal op til dansk mundtlig eksamen her i næste uge, og jeg vil gerne vide, hvor mange notater det er tilladt at tage med op til prøven. Jeg har ca. 6 sider (ikke fyldte og i punktform). Tænker at jeg bare vil overstrege de ting, jeg vil sige, men er 6 sider for meget at have med eller? ... -
Oplysningdstiden.. Historie/Dansk..
ForumindlægHejsa alle derude.. Jeg sidder og arbejder med mit AT projekt om oplysningstiden.. hvor historie og dansk skal indgå i en sammenhæng. Jeg arbejder ud fra de taksonomiske niveauer ( Redegørelse, analyse og vudering) Mit spørgsmål er så til vuderings delen. Jeg sidder lidt fast og k... -
FSA dansk skriftlig fremstilling terminsprøve!
ForumindlægHey. Har terminsprøve på torsdag i dansk skriftlig fremstilling. Her, som bekendt, får man udleveret et FSA-hæfte, hvor man kan vælge forskellige opgaver. Mit første spørgsmål er så: Hvilke kan man ofteste forvente som opgave, altså novelle, artikler essays osv? Kan man få højere karakter, hvis ... -
Karakterer A-niveau STX
ForumindlægJeg fik 7 sidste i 2.g sidste år til sommereksamenen og valgte så matematik på A-niveau her i 3.g.Hvis jeg nu får 8 bliver karakteren så 8?Og hvis jeg får 9 bliver den så stadig 8?(fordi karakteren fra 2.g tæller 1/3) -
STX eller HTX (Arkitekter)
ForumindlægHej. Jeg har tænkt mig at være arkitekter. Problemet er bare at jeg ikke helt ved hvilke fag jeg skal vælge. Altså A-matematik B-teknologi. Forstår det ikke helt. (ved godt at A er det højste niveau) Jeg har snakket med min UU-vejleder og søgt på internettet, men synes ikke helt at det hjalp ... -
HJÆLP DANSK!!
ForumindlægHejsa Nogen der kan fortælle mig kort hvad "Det moderne gennembrud" er. Har søgt på nettet, men er stadigvæk forvirret. Nogen som kan hjælpe? -
Hjælp til dansk!
ForumindlægHej jeg skal analysere denne her billede, som er fra etiopien 1984. Det er lavt af Sebastio Salgado. Kan i hjælpe mig i med.. - Kropssprog. - symbolik. - tema. - lys og farver - miljø - og personkarkterstik. Tak på forhånd! :) -
Dansk HASTER!
ForumindlægHej Nogle der har nogle emner til hvad man kunne skrive om i en personlig nytårstale når man når til afsnittet der skal handle om hvad der er sket nationalt og til afsinittet internationalt? -
Dansk !! HJÆLP
ForumindlægHej:) nogle som kan finde metaforer for et stort bolsje? en spandauer? HAR SÅ MEGET BRUG FOR DET !!!! på forhånd tak . -
dansk
Forumindlæghej, jeg har brug for hjælp med en sætning "det fygede med sne gennem gaderne." Jeg skal så rette op på ordet "fygede", men jeg ved ikke hvad det skal ændres til. Jeg har tænkt på om det kan være føj, men jeg er ikke helt sikker. -
Dansk
ForumindlægHej ;-) Jeg har trukket emnet "Kærlighed og ældre noveller før 1960" i dansk afgangsprøve. Og ville høre om nogle af jer har kendskab til nogle noveller med kærlighedstema, dog før 1960. ( Novellen må ikke være fra romantikken - og skal helst være i perioden fra 1900-1960. -
Hjælp til dansk!!!
ForumindlægJeg har virkelig nerver på.. Vi i 8. op i mundtlig dansk, men jeg er virkelig nervøs over at få stilt spørgsmål. Jeg har om fordybelsesområdet mobning, og prøveoplægget Den grimme ælling. Jeg ved godt det er svært at forberede sig på spørgsmålene, men er der nogle som måske har en fornemmelse om ... -
dansk
Forumindlæghvad er miljø og tid? -
dansk
ForumindlægJeg har lidt brug for hjælp, jeg skal fortolke og analysere dette digt men jeg har meget sværet ved at forstår digtet. Er der nogen der kan fortælle mig hvad digtet handler om? på forhånd tak Ja, jeg har multifarvet smag min møbelkrop er blød og glat min hjerne er fyldt med spild og celler- de e... -
Dansk
Forumindlæg1. Hvad er den eksistentielle fordring? 2. Hvilken rolle spiller 'ansvar' i en eksistentialistisk optik? -
Dansk
ForumindlægHvad betyder " Din sociale trivsel"? -
Dansk
ForumindlægHey. Nogle der har nogle problemformuleringer eller arbejdsspørgsmål for "computerspil"?? -
matematik- søger noter
Forumindlæghey jeg sidder her og sveder, jeg skal nemlig op i matematik på mandag, men har intet overblik, ville lige spørge om der var nogle som havde nogle gode omfattende noter til matematik A 1-årigPå forhånd tak
