Søgning på: kemi b. Resultater: 15781 til 15800 af 96568
-
Fagsupplering: Mat C-A
ForumindlægJeg er netop lige blevet "sproglig" student, dog med et twist i 3.g i form af erhvervsøkonomi, biologiB og idrætB som valgfag. Nu fortryder jeg så også, at jeg ikke har set noget mere til kemi, fysik og matematik - specielt sidstnævnte, da jeg egentlig synes meget godt om at arbejde me... -
Opgaver
ForumindlægHej Jeg kan simpelt hen finde hverken hoved eller hale i denne kemi opgave..... er i ikke søde at hjælpe mig? På forhånd tak :) Opgave 2 a) Tegn strukturformler for de nævnte fedtsyrer. (Benyt bilag 1og 2). Alle atomer og bindinger skal angives på tegningen. Vis desuden atomer og atom... -
opg. 5.18: pH og udfældning
ForumindlægHej Kloge Kemi-mennesker. Vi har fået opgave 5.18 i den røde opgavebog for, og der er så vidt jeg ved ingen fra mit hold, der kan løse den. (den er til mandag). Der ønskes fremstillet 30,0mL af en opløsning, hvori den akuelle konc. af Mg+ skal være 0,100M a) beregn massen af den mængde MgCl2.6H... -
Er i tvivl
ForumindlægHej jeg har afsluttet HF, og i øjeblikket tager jeg Mat A på gsk, som jeg snart også afslutter. Mit snit er på ca. 10,3 med bonus. Jeg er aller bedst til de naturvdenskabelige fag kemi, mat, og biologi. Jeg har altid villet læse til farmaceut, hvilket jeg nemt kan komme ind på, da adgangskvotient... -
eksamens projekt, haster.
Forumindlæghey..jeg har fået oversat det her stykkeneden under, men er der nogen der kan forklare mig,fordi jeg forstår det simpelthen ikke (har kemi B): Adskillelsen at svovatomerne leder til forskydning af klorin som en restgruppe, der resulterer i 3-valent cyklisk mellemprodukt: sulfon, kalde episulfoni... -
Graf med både x og y på TI89
ForumindlægHej kloge folk! Sidder med et mindre, men dog enormt irriterende problem. Jeg skal tegne en graf, og det er egentlig i forbindelse med nogle kemiske reaktioners hastighed i kemi på B-niveau. I en af opgaverne skal jeg tegne en graf, og det anbefales i opgaven at jeg benytter mit CAS-værktøj... -
Korrekturlæsning, retning af opgaver, undervisning
ForumindlægHej! Mit navn er Stine, jeg er 20 år og nybagt student fra i sommers. Jeg afsluttede gymnasiet med et gennemsnit på 11,5 med studieretningen matematik A, fysik A og kemi B. Kort tid efter jeg blev student, rejste jeg til Kina for at undervise kinesiske børn i engelsk i 3 mdr. Siden jeg kom hjem ... -
AT: Kinas udviking i fremtiden
ForumindlægJeg har tænkt mig at se på en forudsigelse vedr. kina og kinas fremtid. Fx "Kina vil i fremtiden være den mest dominerende stat mht. verdens-økonomien". Jeg ved ikke helt om forudsigelsen holder, men det kan være der er nogen der kender en forudsigelse, som er blevet udtalt af forskere ... -
AT 2010 -- Heroin
ForumindlægHey, jeg vil gerne skrive om heroin i AT, hvor jeg er helt sikker på at inddrage kemi B. Yderligere har jeg tænkt på at inddrage samfundsfag eller historie. Men hvad for en vinkel skal jeg se det fra, og hvordan skal fagene kobles sammen? Her er jeg virkelig på bar bund. Jeg har lavet en proble... -
Hjælp: Hvor ligger forskellen?
ForumindlægVi har netop fået opgivet de overskrifter som vi kan ske at trække til eksamen - kemi B-niveau. De minder noget meget(!) om hinanden, og kan ikke selv se, hvor forskellen evt. ville være i spørgsmål-besvarelsen. Håbede på at der evt. var nogen A-niveau elever som havde lidt mere tjek på det ;) D... -
RÅD!
ForumindlægJeg går i 3.g, og skal skrive SRP lige om lidt. Jeg har studieretningen mat-fysik-kemi. Jeg skal aflevere blanket med mit valg af fag og emne om en uge. (Jeg tror, at jeg vil skrive i mat A som sidefag, og fysik B som hovedfag) Men jeg føler virkelig ikke, at jeg har klar til det. Jeg har kigget ... -
Eksamen i morgen! Ligevægt ifm. redox og salte
ForumindlægHej Jeg skal til eksamen i morgen i Kemi B og derfor haster det rimelig meget.. Jeg har i øvrigt prøvet at spørge andre om det, men jeg forstår det ikke.. Jeg skal med udgangspunkt i øvelsen "indgreb i ligevægtssystem" redegøre for kemisk ligevægt samt oxidation, reduktion og redox. Og ... -
Titrering af havvand
ForumindlægHej. Jeg har fået nogle opgaver i kemi, men jeg er ikke helt med hvordan man løser disse opgaver her. Er der nogen der kan hjælpe mig her? Tak. Titrering af havvand På et laboratorium ønsker man at bestemme koncentrationen af Cl- i en prøve at havvand fra en bestemt lokalitet. Det sker ved titrer... -
Fremstil en stamopløsning + skriv formel for kobber og oxygen?
ForumindlægJeg sidder med et kemi opgave sæt, og der er noget jeg ikke kan regne ud, mangler kun dette: opgave 18 Til rapporten skal der anvendes stamopløsninger af bl.a. natriumhydroxid og kaliumchromat. Beskriv hvordan man fremstiller 2.00 L af hver af de følgende opløsninger. a. 0.250 M NaOH ud fra fast... -
Kemiopgaver - HJÆLP
ForumindlægStart Opgaver Lektieforum Test dig selv Se video Opret spørgsmål Kemi kemiopgaver - sos I går kl. 23:55 af Maleborn91 Hej, jeg har lige et par spørgsmål 0,100 mol ethansyre opløses i vand til volumenet 2,00 L. a) beregn ethansyrens formelle koncentration b) skriv reaktionsskemaet for hydronolyse... -
Matematik - bliver det "bedre" på universitet?
ForumindlægHej alle Måske et atypisk spørgsmål, men jeg er lidt kørt fast i matematik (på en måde). Jeg er en 2.g'er med matematik B, der skal have matematik A næste år. Efter gymnasiet vil jeg gerne søge ind på en form for ingeniøruddanelse. Jeg kan ikke se migselv læse ren matematik efter gymnasiet... -
uran
ForumindlægUran-235 benyttes i mange tilfælde i atomkraftværker til at producere atomenergi ved kontrollerede fissionsprocesser, hvor Uran kernerne spaltes ved sammenstød med neutroner til mindre lettere atomkerner. I naturen forekommer isotopen Uran-235 kun med 0,72 %. Uran-235 har en halveringstid på cirk... -
Salg af bioanalytikerbøger
ForumindlægHej, jeg sælger følgende bøger: - Klinisk Fysiologi, 1.udgave, 1. oplæg. - The Science of Laboratory Diagnosis, John Crocker og David Burnett - Pathophysiology of Disease, 4. udgave - Fundamentals of General, Organic, and Biological Chemistry, John R. Holum, 6. udgave. - Basisbog i Eksfoliativ Cy... -
Cand. Polit
ForumindlægJeg går i 3.G og har studieretningen mat A, biotek A og fysik B. Jeg er begyndt at overveje, hvad jeg vil læse når jeg er engang er færdig og især cand. polit studiet på KU tiltaler mig aldeles. Jeg er glad for matematik, men har mistet interessen for biotek; biologi og kemi. Derudover har aktier... -
Inspiration
ForumindlægHej. Jeg har valgt at skrive srp i fagene biologi A og kemi B, hvor jeg vil undersøge acetylsalicylsyres nedbrydning og optagelse i kroppen. I den forbindelse har jeg tilmeldt mig dette forsøg: https://www.dtu.dk/uddannelse/moed-dtu/tilbud-til-gymnasier-og-skoler/oevelser-foredrag-og-materi...
