Søgning på: tysk disposition fodbold. Resultater: 15781 til 15800 af 19198
-
Er sydtyskere ikke skizofrene?
ForumindlægTyskerne mener konsekvent, at de ikke var skyld i hverken 1. eller 2. verdenskrig. Det var en østriger ved navn Adolf Hitler. De er dermed uskyldige. Men sydtyskerne er jo også katolikker, katolikker ser sig selv som syndere, og en synder er skyldig i sin handling. De er dermed også skyldige.... -
Reisen oversættelse
ForumindlægJeg skal oversætte dette stykke til tysk: Det er dejligt at besøge fremmede lande, men hvorfor? Hvilken betydning har rejser for det moderne menneske? Nogle nyder den fremmede og eksotiske kultur, andre rejser for at opleve spænding og udfordringer. Der er også mennesker, der rejser, fordi d... -
Oversættelse
ForumindlægKære SP kan i oversætte det jeg har skrevet på dansk til på tysk. I landsbyen deler prinsessen og de tre dværge kagen ud til de fattige mennesker. De ser en meget skummel og sky gammel dame, med lange beskidte negle og en lang rynket næse. Jeg håber i kan hjælpe mig. -
lidt oversættelse
ForumindlægTysk er ikke mig!Nogen som kan forklare præcis hvad der står herunder?Schreibe über die Erlebnisse der Erzählerin, indem du folgende Momente behandelst: Das Motiv und die Vorbereitung der Reise, die Episode im Abteil und im Speisewagen - und den Mord. På forhånd tak! -
Eksamen
ForumindlægHej - jeg aflsutter 2.g til sommer og skal derfor op i et af mine afsluttede fag. Jeg kan komme op i Engelsk, Naturfag, Geografi og Tysk, så her kommer spørgsmålet - jeg var oppe i engelsk i 1.g som årsprøve så formindsker det mine chancer for at komme op i engelsk eller er det ligemeget?? -
Hjælp det haster!!!
ForumindlægHej jeg står i den skrækkelige situation at jeg har glemt en tysk aflevering oppe på min skole og jeg skal aflvevere i morgen!!! stilen er hedder da wo ich wohnr, og er en fs10 jeg skal bare bruge selve ogave formuleringen og hvad man skal have med så hvis en af jer ligger inde med det må i me... -
EN LILLE BITTE SÆTNING
ForumindlægHej, Har brug for at få oversat en lille bitte tysk sætning, kan du hjælpe? Hvis ja, så check lige den her sætning ud: X er den næste, og stikker benene ned i det kolde vand. Nede i vandet svømmer han målrettet hen til det andet hul. Hmmm, lod lige mærke til at det er 2 sætninger. hov! -
Hvordan skriver man en god indledning?
ForumindlægHej alle sammen. Jeg skal skrive en analyse og fortolkning af en lille tysk tekst... Jeg har lidt problemer med at skrive indledning, da jeg ikke ved, hvad jeg skal indrage her. Jeg har end til videre skrevet: Navn på historien, forfatter, hvornår den er skrevet. Kan i komme på andre gode i der ? -
1 konj sætning
Forumindlæghey, jeg er i tvivl om oversættelse af denne sætning til tysk:"han skulle hellere have talt med hende"er hätte lieber mit ihr sprechen sollener hätte lieber mit ihr gesprochen sollenSkal det være gesprochen eller bare sprechen her? (evt. med en begrundelse?) :P -
Oversættelse
ForumindlægHey.. har brug for hjælp til at oversætte dette til tysk, håber der er hjælp at hente:Generelt for Goethes digtning er det, at de udtrykker et moderne syn på menneskets forhold til naturen, historie og samfund; i hans skuespil og romaner finder man reflektioner over en forståelse for menneskelig ... -
De fede sætninger
ForumindlægHej ...I ved vel allesammen, at der er de der skide fede sætninger som man altid kan fyre af ved eksamensbordet..Nu er sagen den, at jeg skal op i tysk, og virkelig er nervøs for tja ALT!!Hvis du har en lækker sætning, der kan give en lidt tænketid imens læreren stille spørgsmålet igen, så kom en... -
Hjælp til noter
Forumindlæghej allesammen!Jeg er så "hældig" at komme op i tysk mundtlig, men jeg har bare ikke nogle goder noter til eksamensteksterne. Derfor vil jeg blive glad hvis der er nogle der har noter til "Erfindung einer Sprache", "Oben rechts die sonne" af Dörris Dörrie og "De... -
det her tager KUN 2 sekun..HASTER
ForumindlægEr der nogen, der gider at oversætte denne her nemme tekst til tysk?? I vil nemlig rede mig, hvis I ku det...Hvordan går det med at give karakter? jeg håber at det går godt.!!Wie geht es mit Zeugnis zu geben? ich hoffe es gut gehts...er det ikke sådan??ret lige plsssss... -
VIGTIGT!
ForumindlægEn veninde og mig skal til tysk-eksamen i morgen, og vi sidder og gennemgår alle vores tekster.. Vi har så lige fundet ud af at vi mangler et referat af teksten: "Es geshah am hellichten Tag".. Så hvis der er nogle der har et referat af denne tekst må I meget gerne sende det.. På forhån... -
2 sætninger!! (svære for mig)
Forumindlægjeg har to sætninger som jeg har prøvet at oversætte men det lyder bar SÅ dumt når jeg læser det op på tysk nogen der kan hjælpe med at oversætte disse to?1) Overmod påkalder sig gudernes hævn, og straffes med nemsis2)SKæbnens straffe hvis man er overmodig. hævnens gudindetakker -
Lola rennt
Forumindlæget af emnerne til min tysk mundtlig eksamen er Grossstadt, og herunder hører filmen Lola rennt. Men forstår egentlig ikke hvorfor? Den eneste sammenhæng, der er, er at hun løber gennem Berlin - ja en storby, men hvad ellers? Siger filmen noget om byen? Har søgt på nettet, men kan ikke finde noget... -
DDR i Tyskland?
ForumindlægHej, Er der nogle der har læst sangteksten Hallo Zoni! Deutschland wieder einig Vaterland! ? Det er en tysk sangtekst omhandlende DDR tiden, hvor berlinmuren faldt. I så fald, kan I hjælpe mig med at besvare dette: Hvilket billede af Vesttyskland præsenteres i teksten? Og hvordan står D... -
ukendt tekst + Tyskland og Polens forhold
ForumindlægJeg har to spørgsmål:Er der nogen der har et par ukendte tysk tekster jeg kan øve mig på, altså ligesom dem man skal oversætte til eksamen?Og er der nogen der kan give et "referat" af Tyskland og Polens forhold gennem tiden, gerne helt fra 1900 til nu, bare kort i punktform!På forhånd t... -
præsentere
ForumindlægHej. Skal til tysk eksamen i morgen, og derfor skal jeg bare lige have styr på, hvordan man siger: og ja, jeg vil starte med at fortælle jer om høreteksten hvorefter jeg vil fortælle jer om læseteksten.sådan her (behøver ik lyde fint) : jah, aber ich anfange von der hörentext erzählen, wonach ich... -
Gode råd og hjælp til mit eksamens pensum, samt gode 'indlednings'-sætninger
ForumindlægHeysa :) Jeg ska op i mdt tysk, og vil derfor meget gerne, hvis der er nogle, der kan hjælpe mig lidt.. Jeg søger nogle gode indlednings sætninger -altså, hvordan man får hul på samtalen o. lign. Og så kunne det virkelig være guld, hvis der er nogle, der ligger inde med en præcis oversættelse af ...
