Søgning på: dansk reportage. Resultater: 15821 til 15840 af 41162
-
Den økonomiske krise
ForumindlægEr igang med en synopsis om den økonomiske krise hvor fagene international økonomi og dansk er inddraget. Jeg kunne godt bruge nogen input til følgende, hvis der er nogen som har et bud: Hvilke internationale og danske tiltag er der nødvendige for at få Danmark ud af krisen -
Oversættelse - HJÆLP jeg er helt hjernedød ;)
ForumindlægHej jeg vil meget gerne have hjælp til at oversætte den vedhæftede fil fra dansk til tysk, jeg er lidt på den for den skal afleveres i aften. Der må også gerne ændres i den danske version, det kan sagtens tænkes at det er noget værre lort ;) hehe -
Oversættelse af mundheld
ForumindlægVil gerne høre, hvordan det danske mundheld "som far, så søn" oversættes fra dansk til engelsk. Tak for hjælpen :) -
Ér det rigtigt
ForumindlægKurs på yen 4,6078 Hvor mange danske kroner koster 100 yen. 4,6078/100*100=4,6kr Kurs på bristiske pund 957,87 Hvor mange danske penge koster 40 pund? 957,87/100*40=383kr Er det rigtigt? -
Lynhurtig spørgsmål om fransk?
ForumindlægHvad betyder Pouvoir på dansk? Eksempelvis i denne jer sætning: .. où vous pouvez (2. person flertal) avoir des activités sportives Når jeg slår ordet op i et Fransk-Dansk ordbog står der en hulens masse om pouvoir. -
Stil
ForumindlægHej :) I dansk har vi skulle lave en redegørelse over en tekst samt en diskussion. Nu er dansk grammatik ikke lige min stærkeste side, Så jeg ville høre om der var nogle som gad at kigge min tekst i gennem? Den er på 3 sider.... og det vil virke lige hjælpe mig. -
Hjælp til kronik
Forumindlæghej jeg har lidt svært ved at gå i gang med en dansk aflevering. jeg skal skrive en kronik af "Fra kernefamilie, til kernevåben" af suzanne brøgger. så er der nogen som kan hjælpe mig med kronikken?? please er rimelig dårlig til dansk på forhånd tak -
hundegalskab
ForumindlægJeg skal have AT i dansk og historie og har tænkt mig at skrive om Pateurs vaccine mod hundegalskab. Er der nogen som har en god ide til hvordan jeg kan opbygge min disposition, så dansk og biologi indgår på en god måde? -
Bilens betydning i Danmark
ForumindlægHej. Er ved at skrive AT i Dansk/fysik, om bilens betydning i danmark i slutningen af 1800 tallet og starten på 1900 tallet. Ville høre om der er nogen som kender nogle danske faglitterære tekster som omhandler dette emne? -
Indkomst i 1850-1900-tallet
ForumindlægHej Jeg sidder og skriver dansk-historie opgave, og mangler en kilde vedr. indkomsten for danskerne i mellem 1850 og 1900. Håber der er nogle der kan hjælpe mig. Har søgt meget rundt på nettet, men jeg har ikke kunne finde nogle ordentlige. Tak CKM -
metoder
Forumindlæghvilke forskelle er der på metoder i dansk og i historie? kan man sige, at i historie kigger man mere på kontekst, mens man i dansk ikke nødvendigvis kigger på kontekst? Kan man desuden tale om tendens i danskfaget eller taler man kun om det i forbindelse med historie -
Engelske lærebøger
Forumindlæg8 bøger der kan hjælpe én med at lære engelsk, engelske øve bøger, ordbøger Dansk/Engelsk & Engelsk/Dansk. Samlet pris 100 kr -
Årsprøve eksamenshæftet
ForumindlægHej allesammen var til årsprøve idag i dansk A og her fik vi eksamens hæftet fra Dansk A august 2010. Imorgen skal jeg så til Mat A er det så også eksamens hæftet fra august eller er det bare random? På forhånd tak -
MUS samtale og APV undersøgelser
ForumindlægHej Jeg har to spørgsmål jeg simpelthen ikke kan forklar, kan intet finde ang det. Hvorfor skal danske virksomheder gennemføre MUS samtale?? Hvorfor skal danske virksomheder gennemføre APV undersøgelser?? Håber nogle kan hjælpee.. -
Oplysningstiden og kemikerne
ForumindlægHej, jeg har fået et spørgsmål, som jeg skal kunne svare på og kan ikke rigtig finde information på dansk på nettet, så håbede af der var nogle herinde der ville kunne forklare mig det (detaljeret helst). Hvorfor var Wöhler syntese så banebrydende Links til forklaringer ville være en stor hjæl... -
En sød person?
ForumindlægHej :-).. Er der en sød venlig sjæl, som kunne tænke sig at hjælpe mig med en dansk aflevering.. Jeg er ikke god til de skriftlige, da jeg får ikke gode karakter i skriftlig dansk selvom jeg har knokler, men alligevel får jeg det samme karakter.. PLEASE everyone :(??? -
REKLAME:
ForumindlægJeg skal skrive en intro om reklamerne. (Dansk som andetsprog) Hvorfor bliver reklamerne mere og mere sofistikerende? Jeg skriver til jer fordi jeg er mega dårligt til dansk, men jeg er heller ikke kreativ. Vil nogen nævne nogle grund til spørgsmålet? -
Idiomatisk oversættelse
ForumindlægHvad hedder fortællerteknikken 'free indirect discourse' på dansk? Jeg leder efter en idiomatisk oversættelse af begrebet, men jeg kan ikke finde det. Jeg har prøvet at oversætte det ord for ord, men det er næppe det, som begrebet hedder på dansk. På forhånd mange tak! -
Formal charge for at finde bedste lewis dot structure
ForumindlægHej jeg har fundet noget på engelsk der hedder formal charge. Det bruges når man skal finde den bedste lewis dot structure (eller prikformel på dansk). Jeg kan dog ikke finde ud af hvad formal charge kaldes på dansk, er der nogen der ved det? -
Parabener i cremer
ForumindlægHej allesammen jeg skal skrive SRP her i starten af december om parabener i cremer i fagene dansk og kemi. Er der nogle der har arbejdet med netop dette emne og de fag, så må i meget gerne skrive hvad der har været godt og skidt ved det samt hvordan man opbygger en artikel i dansk der skal formi...
