Søgning på: fysik noter c niveau. Resultater: 15841 til 15860 af 95433
-
Hjælp
ForumindlægJeg skal op til mundtlig matematik og jeg vil derfor hører om der er nogle som kan hjælpe mig med emnet MATEMATIK I VIRKSOMHEDSØKONOMI, for kan nemlig ikke finde noget i mine noter omkring dette emne og mine matematik bøger står der heller ikke så meget omkring emnet. tak på forhånd hilsen ... -
Tysk eksamen
ForumindlægHey jeg har i dag trukket en tekst der hedder Die Amis Kommen i 24 timer. Forstår ikke teksten så godt, så tænkte om der var nogen der evt. havde nogle noter der kunne hjælpe eller en opg om teksten til inspiration. er helt på bare bund lige pt. Skal op i morgen tidlig så hvis i vil være så venli... -
William Blake
ForumindlægHej. er der nogle der ligger inde med noter til Willams Blake's digte "The Chimney Sweeper" (begge digte med den titel), "The Lamb" og "The Tyger". Jeg kan risikere at trække et af dem til eksamen og jeg er lidt på bar bund med analysen. Særligt til "The ... -
Hvordan forbereder man sig til problemregning?
ForumindlægHello Jeg går i 9 klasse og har i denne uge terminsprøver. Generelt har jeg det ikke besværligt til matematik, men jeg er nysgerrig efter hvordan i forbereder jer til problemregning. Det er tilladt at have hjælpemider som noter, penalhus, passer, vinkelmåler og lineal (her må du altså IKKE... -
The black album eller Det sorte album
ForumindlægHey FOLKS.. I min srp opgave skal jeg skrive i samfundsfag og engelsk, og jeg har valgt at skrive om den velkendte novelle af Hanif Kurieshi - det sorte album/the black album. Så er du nogen derude der har gode noter eller en opgave om novellen, der kunne hjælpe mig rigtig meget, ville det være p... -
engelsk oversættelse
ForumindlægHey guys, har et problem, håber I kan hjælpe mig lidt på vej :) Skal oversætte denne sætninger til engelsk, men kan ikke helt finde ud af det. 1. Et af børnene ønsker ikke at deltage i legen - One of the children do not want to participate in the game. Har jeg den rigtigt? -
Dansk Mundtlig eksamen HF
ForumindlægJeg skal til eksamen snart på HF i Dansk, men jeg må indrømme jeg er fuldstændig på bar bund, vi skal så vidt jeg kan forstå kunne henvise teksten til en tidsperiode som fx. romantikken.. Men jeg har ikke ordenlige noter fra undervisningen til at kunne dette, så mit spørgsmål er, hva´ faen´ gør ... -
Addition, Hex-1-en
ForumindlægJeg er igang med følgende opgave omhandlende Addition i Kemi C. Hex-1-en adderes med Br2 1. Opskriv reaktionsskemaet 2. Tegn stregformlen for det produkt der dannes og angiv navnet Jeg er i tvivl om hvad "Hex-1-en" betyder, jeg kan ikke finde noget i min bog omkring det. Noge... -
geometri
Forumindlægi trekant ABC gælder |BC|=2|AB| og |AC|=5/2|AB| Bestem cos(C) bestem arealet af trekant ABC ved udtrykt ved c; jeg bruger formlen for Cos C= (a^2+b^2-c^2)/(2ab) jeg bruger fælgende tal: a=2 b og c =2,5 men jeg får det til 0,4 og svaret skal være 2,8 og arealet skal være 0,9499c^2 nogen d... -
potentiel og kinetisk energi
ForumindlægHej med jer Jeg skal til eksamen i fysik omhandlende kinetisk og potentiel energi. Man bruger billedet der viser en bil på vej op ad en bakke. Halvejs på bakken er den kinetisk.. Det er lidt indviklet, men er der nogen der har forståelse for sammenhæng mellem de to energiformer? mvh. humanisten -
FSA, Mundtligt.
ForumindlægHey, jeg skal til at op i morgen til Fysik 9. Klasse, jeg står og mangler en disposition til Radioaktivitet, og et emne der hedder "Sanser og Målinger", det ikke lige et jeg selv har kunne finde andre indlæg om. Jeg har en email hvis der eventuelt har en der kan maile mig en. Vincent-kr... -
Hjælp til at rette kort tekst?
ForumindlægHej med jer, er der et sødt menneske derude der lige vil skimte denne tekst, og se om der er alvorlige fejl?:) Mange mange tak på forhånd! Mit navn er Kristian Grønlund. Jeg er 22 år og uddannet industritekniker den 13. august 2009 fra Man Diesel. Jeg fik grundet Man Diesels lukning af deres af... -
Matematik - hvad mere?
ForumindlægHej alle Regner med at blive gymnasielærer med matematik som hovedfag. Har læst lidt om gymnasierne, og efterspørgslen på de forskellige fag, humanisterne har det ret stramt, fordi der er for mange af dem og gymnasierne er underlagt en 2-procent nedskæring. Forfærdeligt i min optik, men det er ... -
Ophævning af paranteser
ForumindlægJeg er blevet stillet den opgave, at jeg skal ophæve paranteser... Og det fatter jeg bare bjælle af -.- så jeg håber der er nogle af jer herinde der kan hjælpe mig eller give mig svarene? ;) Ophæv parenteserne i de følgende stykker: a) (a+b)3 b) (a+b)2·(b+a) c) (a+b+c)&middo... -
Hvilken karakter?
ForumindlægJeg har taget matemtatik på enkeltfag på A-niveau. Der står der i vejl. at den skriftlige karakter fra B-niveau tæller 1/3 i den sammenlagte skriftlige karakter. Hvilken karakter har jeg så fået hvis jeg har fået 7 på B og 9 på A? Sammenlagt giver det jo 8,33 men skal man ikke have en "hel&q... -
Hvem ellers?
Forumindlægend mig skal op i skriftlig matematik A-niveau den 2. juni?Jeg har gået til mat-A på halvårs-kursus og skal op i skriftlig den 2. juni. Desværre har jeg forlagt min skriftlige pensumsopgivelse, men er der nogen der ved hvilke emner som bliver opgivet?Eller nogen der blot ved hvilke emner der opgi... -
Afslag?
ForumindlægHej mennesker, Jeg har i dag fået brev fra SDU om at jeg har fået afslag pga. jeg ikke opfylder adgangskravene. Det drejer sig om matematik som ikke er bestået på A-niveau, men som sagt kræver det at have bestået matematik B, og på dette niveau bestod jeg, og så har jeg også vedlagt et d... -
Mat/Fys
ForumindlægSidder med en lidt mærkelig opgave. Jeg skal på baggrund af et forsøg i fysik beskrive eksponentielle funktioner, idet jeg tager udgangspunkt is elve fosøget, det drejer sig om forsøg 3, men forsøg 2 er dog vigtigt hvis man skal kunne forstå havd det drejer sig om så her kommer en beskrivelse til... -
Fys A - Maj 2015 - HTX - Eksamenssæt
ForumindlægHej alle sammen, Er der nogle der har eksamenssættet fra Fysik A, HTX skriftlig eksamen, maj/juni 2015 liggende? -
hvad bruges tablecurve til ..?
ForumindlægHej hvad bruges tablecurve til ..? og hvad er den nyeste version ..? jeg ved kun at det er noget med matematik og fysik... på forhånd tak..
