Studievalg og videregående studie

Matematik - hvad mere?

30. november 2017 af Mathian

Hej alle 

Regner med at blive gymnasielærer med matematik som hovedfag. Har læst lidt om gymnasierne, og efterspørgslen på de forskellige fag, humanisterne har det ret stramt, fordi der er for mange af dem og gymnasierne er underlagt en 2-procent nedskæring. Forfærdeligt i min optik, men det er en anden sag.

Havde regnet med at vælge enten historie eller filosofi, men det bliver ikke til noget nu. Havde overvejet fysik, men det kræver kemi og fysik på henholdsvis b og a, gider ikke at forlænge min nuværende pakke, det kræver endnu et halvt år og har allerede en del a-fag. 

Er der andre fag, som der er efterspørgsmål på; erhvervsøkonomi eller andre, som ikke kræver kemi, fysik, bioteknologi på højt niveau? 

Har matematik A, Samfundsfag A, Engelsk A, Dansk A, Historie A, Mediefag B, Tysk B, Idræt B, Naturgeografi B. 


Brugbart svar (0)

Svar #1
02. december 2017 af Anders521

#0 Hvad med Informatik?


Svar #2
02. december 2017 af Mathian

Tak, har godt nok ikke hørt om faget før, men det vil jeg helt sikkert tjekke ud. Andre er også velkomne med at komme med forslag, specielt dem som har erfaringer indefra :))


Svar #3
02. december 2017 af Mathian

Har lige tjekket faget op, det med programmering er ikke helt lige mig. Der står verden for stille. :)


Skriv et svar til: Matematik - hvad mere?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.