Søgning på: matematik fp9 maj 2016. Resultater: 15841 til 15860 af 34041
  • Sammenhæng ml. et retningsfelt og vektorer

    Forumindlæg
    Hej, når man tegner løsningerne for en differentialligningen i form af et retningsfelt, er der bare ikke tale om forskellige (repræsentanter for) vektorer?
  • Kræfter

    Forumindlæg
    Hvordan finder man Fres når flere kræfter end 1 påvirker et legeme med massen m? Hvonår skal følgende bruges: Hvornår trækkes kræfterne fra hinanden for at finde Fres og hvornår bruges kræfternes parallelogram?
  • uegentligt integral

    Forumindlæg
    Skal afgøre om: ∫1/(x^3-x)dx fra (0,1) giver divergerer. Man ser at der er en singularitet, eller hvad man nu kalder det, i x=1 og x=0. Så disse grænsepunkter skal undersøges hver for sig. Vi har 1/(x^3-x) > 1/x^3 så vi kan kigge på integralet af 1/x^3. Da dette åbenlyst d...
  • Kompartmentmodel for enzymkatalyseret reaktion

    Forumindlæg
    Hej, kan det passe at kompartmentmodellen for en enzymkatalyseret reaktion ser ud som på det vedhæftede billede? På billedet står s(t) for substratfunktionen, e(t) for enzymfunktionen, c(t) for enzym-substratfunktionen og p(t) for produktfunktionen. Tak på forhånd.
  • Kryptering, ENIGMA

    Forumindlæg
    Hej:) Jeg prøver at finde ud af hvilken krypteringsform ENIGMA anvendte. Jeg er ret sikker på noget med substitution, men det kunne være fedt at få en forklaring og et eksempel.. På forhånd tak
  • Rødder

    Forumindlæg
    Beregn rødderne for følgende andengradspolynomier uden brug af ligningsløser eller grafer f(x) = 3 (x-2)(x+7) g(x)= 2x2-10x+8
  • FATTER DET IKKE ??

    Forumindlæg
    hej alle ;-) jeg har valgt studieretningen tysk A, samf B samt psykologi på B. Mit spørgsmål er skal jeg ved siden af disse fag også have mat, eng, dansk, historie og idæt hvis jeg skal på stx ? :)
  • Bestem konstanterne a og b f(x)=bx^a når...

    Forumindlæg
    Hey Folk inde på studieportalen, jeg tænkte på om i kunne hjælpe mig da jeg har meget svært ved denne opgave :) på forhånd tak! En funktion f har regneforskrift: -- f(x)=bx^a Bestem konstanterne a og b, når der oplyses, at f(13)=21 og f(1100)=699 og Løs ligningen f(x) = 1400 Tak for hjælpen!
  • Eksaminer på STX

    Forumindlæg
    Hej. Jeg ved, at man skal op i 10 eksaminer + antal A-fag over fire, når man går på STX. Er det inklusivt SRP? Og hvilke eksaminer er obligatoriske? Hvis jeg f.eks. har Fys A, skal jeg så op i både mundtlig og skriftlig eksamen i fysik, eller er det kun en af disse? Tak på forhånd.
  • linjens ligning

    Forumindlæg
    nogle der kan hjælpe?
  • PLLLLZZZZ!! nogen som kan hjælpe :(

    Forumindlæg
    På en skole undersøger elevrådet hver år, hvor mange af skolens elever, der køber mad i kantinen. Sidste skoleår købte 45% af eleverne mad i kantinen. Da skolen har mere end 1000 elever, vælger elevrådet at spørge 100 elver, om de køber mad i kantinen eller ej. Her viser det sig, at 56 ud af de 1...
  • Vektorer og analytisk geometri

    Forumindlæg
    Forklar om rette linjer beskrevet ved hhv. ligning og parameterfremstilling. Udled linjens ligning ud fra et punkt på linjen og en normalvektor. Redegør for metoder til at bestemme om linjer skærer hinanden. Har trukket ovenstående spørgsmål. Forstår ikke helt hvad jeg skal komme ind på? Håber...
  • HJÆLP!

    Forumindlæg
    Forklar hvad skalafaktor er og hvordan man beregner sider i ensvinklede trekanter??????
  • integration produkt

    Forumindlæg
    Hvis man skal integrere (e^x * 4x) - produkt, hvordan gør man det? er der en regel man skal bruge eller kan man omskrive det?
  • Grafregner

    Forumindlæg
    Hej Hvad er forskellen på texas TI-89 og TI-84 plus?
  • IT-89 TIL KUN 700 KR. (inklusiv, ins. bøger + usb kabel)

    Forumindlæg
    Sælger en IT-89 til 700 kr. Den er 1,5 år gammel
  • df/dx

    Forumindlæg
    Hej allesammen :) Hvis man skal bestemme df/dx, betyder det så, at man skal differentiere? :)
  • Reducering

    Forumindlæg
    A + (a+b)-2ab Giver det 2a+b-2ab eller giver det A-ab?
  • funktion - hjælp

    Forumindlæg
    Redegør for, hvad der forståes ved begreberne definitionsmængde og værdimængde. Definitionsmængde ¨hvad er det nu det er :D
  • Emner til SSO i mat B

    Forumindlæg
    Hej jeg skal vælge emne i mat B til sso nogen har nogle ideer til hvad man kan skrive om ? Noget godt som man kan få god karakter