Søgning på: fransk eksamen mundtlig. Resultater: 15861 til 15880 af 42938
-
Uddannelse
ForumindlægHej allesammen. Jeg vil gerne tage uddannelsen som pædagog, jeg har været inde og læse om hvordan man tager sin uddannelse som pædagog, og der stod at skulle ha lært tysk eller fransk men problemet er bare at jeg ikk har lært nogle af disse sprog. Hvad skal jeg gøre... -
Tvivl om oversættelse
ForumindlægHej alle, skal skrive et lille referat om den franske "Persepolis" og vil gerne skrive: "Marjanes forældre er bange for at Marjane bliver smidt i fængsel" Jeg har oversat det til: "Les parents de Marjane sont peur qu'elle jette en prison" Men er lidt i tvivl om ... -
Oversættelse af 2 siders tekst
ForumindlægHEJ! Jeg har virkelig brug for hjælp. Jeg har en oversættelses opgave til om 1 uges tid. Faget er fransk, og jeg må ærligt indrømme at jeg ikke fatter noget som helst af sproget. Jeg overvejer at betale mig fra oversættelsen, men det er dumt? Er det ikke? Nogen der kan hjælpe? Det drejer si... -
Francaissætninger
Forumindlægjeg har brug for hjælp med nogle danske sætninger, som jeg har det vanskeligt med. jeg har behov for en fransk oversættelse og jeg prøver at få rette bøjning med mv. nogen der kan hjælpe mig? ex. "En mandag morgen træder der nogle jødiske soldater ind i skolegården" og "Alle kos... -
politik
Forumindlæghvem er venlig at hjælpe med disse spørgsmål? Hvad ville den franske filosof Antoine Destutt de Tracy opnå med begrebet ideologi? Ofte omtales ideologier også som ismer. Hvorfor det? Begreber som lighed og frihed har forskellig betydning hos de forskellige ideologier. Overvej forskell... -
Eksamenstræning Mat A
ForumindlægHej drenge og piger. Vi skal i den kommende tid øve os på Matematik eksamen. Vi ved ikke hvem der bliver udvalgt i klassen, så alle skal forberede sig. Næste gang vi skal øve hedder spørgsmålet: Linjer og vektorer i planen Redegør for vektorbegrebet Bevis sætningen om den rette linje. Proble... -
Skriftlige karakterer...
ForumindlægDe skriftlige karakterer er blevet offentliggjort nu... For mit vedkommende er det blevet til: 6 i dansk 9 i engelsk 9 i matematik og 11 i tysk Så...trods dansk-karakteren er jeg ganske tilfreds...og overvældet over min tysk-karakter! Hvordan er det gået med i andre? -
hjemmestuderende i udlandet
Forumindlæghej Er det muligt at være hjemmestuderende i udlandet? Dvs. bliver optaget på et uni i DK, også rejse til udlandet ned bøgerne (og rejse til DK til eksamenerne)...?? -
Historie årsprøve!!!
ForumindlægJeg skal op i historie årsprøve i morgen. Jeg har været oppe på skolen i dag, hvor jeg trak opdagelser og kulturmøder. I de ukendte papirer jeg fik udleveret var der tekst om bl.a. Hellige, katolske, kejserlige Majestæt. Bartolomeus de las Casas. Indianermassakren. 1532. Sepúlvedas opfatte... -
Snyd? :-|
ForumindlægHej allesammen, Jeg har FSA mundtlig dansk om nogle dage, og jeg kunne godt tænke mig at høre jeres holdning. Jeg har allerede gennemskuet nogle af de tekster, som jeg vil kunne komme til at trække. Vil det være snyd, hvis jeg på forhånd har printet nogle opgaver eller analyser af de tekster ud, ... -
Jeg har trukker 2 tekster
ForumindlægHej! Jeg skal op i mundtligt engelsk B og jeg har trukket 2 korte tekster, i stedet for bare én lang. Har ingen idé om, hvordan jeg skal gribe det an. Skal jeg først analysere en af teksterne til bunds og derefter den anden. Eller skal jeg springe mellem dem, når jeg fremlægger. Jeg troed... -
Protonoverførsel
ForumindlægJeg sidder lige og er ved at læse lidt op på kemien til de mundtlige eksamener. Under syre-basereaktioner er jeg stødt på definitionen "protonoverførsel". Dette undrer mig lidt. Jeg er med på, at en ¹H-kerne, svarer til en proton. Men hvad med de naturligt forekommende deuretium og trit... -
plzzzz hjælp til mat. a meget vigtig
Forumindlægjeg skal op til mat. a mundtlig på tirsdag jeg skal gøre rede for at den eksponentielle funktion f(X)= b* a^x er en løsning til differentialligningen y`= k * y. intilvidere har jeg først differenteret f(x)= b* a^x og indsættede det på y` plads og det blev b* ln(a)*a^x=k*b*a^x er det rigtig? h... -
Definition af "bestået"
ForumindlægJeg står i den situation at jeg ønsker at komme ind på en uddannelse der har matematik b som et af kravene. Nu forholder det sig imidlertidigt sådan, at jeg til den mundtlige eksamen i matematik b fik 5 og til den skriftlige fik 9.Når der så står at "Specifikke adgangskrav er matematik og en... -
Karakter-ikke mødt
ForumindlægHej. kort historie. Jeg mødte ikke op til min mundtlig eksamen i matematik, men ved skriftlige gjorde jeg. Det skal lige nævnes at det er supplerings fag ikke et hf/stx forløb. Når jeg kigger på min mundtlig karakter i mat A står der ikke mødt og ved siden af den står der vægt = 1. betyder det s... -
Gennemsnit af karakterer
ForumindlægHej Alle Jeg er lidt i tvivl om mine karaktere i matematik (B). Jeg fik tilbage i 2.g 02 mundtligt og 00 skriftligt i årskarakter. Dog fik jeg 02 mundtligt og 4 skriftligt til eksamen. Vil dette sige, at jeg har bestået matematik B? Jeg tænker umiddelbart, at jeg så har et snit på 02 både skrif... -
Adgangskrav
ForumindlægPå www.ug.dk står der om min (forhåbentlig) kommende viderergående uddannelse, at "Specifikke adgangskrav er dansk A, engelsk B, matematik A og fysik B samt enten kemi B eller bioteknologi A. Alle fag skal være bestået." Alle fag skal være bestået... - skal det forståes sådan, at hv... -
Karakter gennemsnit af et fag
ForumindlægHej. Jeg har et spørgsmål vedrørende karakter gennemsnittet af et fag. Det lyder således: Jeg skal bestå Spansk A for at komme ind på min uddannelse. I min årskarakter har jeg fået 02 skriftligt og 4 i mundtligt. Jeg skal til mundtlig eksamen. Hvilken karakter skal jeg have her for a... -
SU i udlandet (gym)
ForumindlægHej allesammen! Jeg stiller det her spoergsmaal fordi jeg ikke rigtigt kunne faa svar paa det, da jeg ringede til SU's udlandssektion. Jeg har gaaet 2 aar i gymnasiet i Danmark og jeg oensker at tage det sidste i Frankrig (hvor jeg har faaet at vide at jeg kan komme direkte ind i 3. aar). ... -
Hjælp til rettelse
ForumindlægHej sp, jeg har svært ved at rette mine fransk opgaver og har ingen der kan hjælpe mig så håbede på at nogle her inde ville gikke den igen for fejl :) Dansk: Marjane, bor i Iran som er i krig med Irak. Hun er ikke et normalt barn og har det med at gøre oprør mod autoriteterne, derfor sender ...
