Søgning på: fysik eksamen htx. Resultater: 15861 til 15880 af 47924
-
Grundskema på uni?
ForumindlægViser grundskemaet hvilke dage man generelt har mødepligt på skolen, eller hvordan? Det eneste der står på skemaet er lokalenumre, men det er slet ikke detaljeret? Synes det er mærkeligt og fatter det ikke. Der kommer vel et andet skema som er mere tydeligt med tiden? -
Metodespørgsmål, formulering? det samfundsvidenskabelige aspekt inden for humanistisk videnskab
ForumindlægHej. Er det her rigtigt at skrive??: "(...) har jeg benyttet mig af det samfundsvidenskabelige aspekt inden for humanistisk videnskab." Er humaniora og samfundsvidenskab ikke netop to forskellige ting? Eller hører samfundsvidenskab inden under humanistisk videnskab? Jeg er forvirret :) -
Terminsprøve i dansk?
ForumindlægJeg tænkte om der er nogle, der allerede har været oppe i dansk skriftlig fremstilling? Jeg skal nemlig til terminsprøve i dette her på mandag, og ville lige høre om nogen evt. kender til stile-emmerne? -
Hvordan forholder du dig til fagene?
ForumindlægHvordan har I indtil videre haft det med fagene? Hvad har været nemmest/ sværest/ sjovest/ kedeligst - hvorfor? Hvad har du gjort for at overkomme forhindringer i fagene, så de blev mere interessante eller så du forstod dem bedre? -
Computer med?
ForumindlægHej! Skal op til dansk mundtlig på tirsdag, har alle mine noter på computeren, men må jeg egentlig medbringe den under forberedelsen? -
Modellering og regression
ForumindlægI et oplæg om vækstmodeller skal jeg (udover at behandle det væsentligste omkring forskellige vækstmodellers egenskaber) behandle regression og redegøre for, hvorledes man kan afgøre, hvilken af flere modeller, der bedst beskriver et givet datasæt samt bestemme konstanter der indgår i modellen.... -
Matematik hjælp søges
ForumindlægJeg søger hjælp til matematik på 2. semester på økonomi studiet. Det gælder følgende emner: - Lineær Algebra, herunder: linier, hyperplaner og underrum matricer lineære ligningssystemer og echelonmatricer operationsmatricer determinanter og udregning af determinanter lineær afbildning lineære af... -
Geografi fsa
ForumindlægHej folkeeens. Jeg står her, og har geografiterminsprøve i morgen. Jeg har bare at klare mig godt til den prøve, da jeg personligt ikk selv synes at jeg har klaret det godt i de andre prøver. Spørgsmålene er nu, hvad skal jeg øvemig på? hvilke emner dukker typisk op i en geografi fsa? og evt ... -
Vis eksempler på et induktionsbevis
ForumindlægSom overskriften siger, vis eksempler på et induktionsbevis - jeg har ingen idé om hvad jeg skal, og hvad et induktionsbevis er.. På forhånd tak -
Newtons universelle gravitationslov
ForumindlægEr Newtons universelle gravitationslov "kun" en approximation? -
Kinetisk vindenergi
ForumindlægHejsa Jeg sad og undrede mig over, hvodan man fandt den kinetiske energi fra vinden. Ellere rettere sagt, hvordan skal man finde massen af vinden? Jeg ved, at vindens massefylde er cirka 1.2 kg/m^3. Men hvordan finder jeg ud af, hvor meget vind der er (hvor stort rumfanget er)? -
Digttyper?
ForumindlægHej... Hvad kendetegner de forskellige digttyper? Kan stadig ikke helt få det ind i hovedet... Altså knækprosa, episke digte, traditionelle osv. -
Hjælp!
ForumindlægHej Kan jeg stadig blive bygningsinginør hvis jeg vælger linjen MAT A SAM A på stx? -
angående Mat A karakter
ForumindlægHej:) Jeg var til prøve i Mat A (stx) og fik 48 point og max var 100 point. Nogen af jer der ved ved hvilken karakter det svarer til? -
Optagelseskrav -
ForumindlægHej alle. Jeg sidder og studser lidt over, om det er de samme optagelseskrav til HF- forhold til de andre, som vare i 3 år. På forhånd tak! -
Studenterhuer - hhx
ForumindlægHej jeg går på hhx lige afsluttet første år. Jeg kom til at tænke på hvilken farve hue og hvilken farve bånd man kan får på hhx uddannelsen, almindeligt er det jo hvid hue med mørkeblå bånd, men jeg har 6 fag på a-niveau: (Dansk, Engelsk, Spansk, Matematik, Afsætning og Virksomhedsøkonomi.) Og bl... -
efter gymnasiet????
Forumindlæghvad skal I efter gymnasiet?jeg har selv overvejet HH, men ved ikke rigtigt endnu? har I nogle foreslag til hVILKEN UDDANNELSE man skal vælge?selvfølgelig afhænger det af hvad man interesserer sig for, men alligevel. er man helt fortabt, hvis man går ud med et snit på omkring de 7,5? kom gerne me... -
Hvad tjener en gymnasielærer?
Forumindlæg//Madsing... -
Eksamenssæt
ForumindlægHej :) Jeg har lige været op til terminsprøven i engelsk B på HTX. Jeg er ved at lave tidligere eksamenssæt, og jeg mangler sættene fra 2013 og 2014. Min skole kan ikke udlevere dem til deres elever, så er der nogen som sidder inde med sættene fra 2013 og 2014? Jeg vil nemlig gerne nå at øve m... -
Mundtlig engelskeksamen: Struktur
ForumindlægHalløj, Jeg skal inden længe op i mundtlig engelsk A på HTX, hvorfor det nok ville være meget smart at kende eksamen struktur. Jeg ved, at de første ca. 12 minutter skal gå med præsentation af emnet hvortil synopsis er skrevet, og at teksten udleveret til gennemgang i forberedelseslokalet derefte...
