Søgning på: matematik fp9 maj 2016. Resultater: 15901 til 15920 af 34041
-
Algebra
Forumindlæghej er der nogen der kan hjælpe mig med at udregne disse opgaver det haster virkelig! løs med hensyn til: k i ligningen: F=k*Dx T1 i ligningen: Q=A*U*(T2-T1) v i ligningen: 1/2*m*v2+m*g*h=k a i ligningen: y2-y1= (a*x2+b) - (a*x1+b) tak på forhånd. :-) -
eksamens hjælp
Forumindlæghej folkens.. jeg står og skal til mat b mundtligt eksamen i begyndelse af juni måned. Jeg vil i forbindelse med det spørger om der er nogen som fik 12 på mat b eller a Og som er intresseret i, at tjene nogle penge på at gennemgå en hel masse beviser og lidt regneteknisk sammen med mig før den mu... -
Reducere til et simplere udtryk
ForumindlægJeg skal reducere to et simplere udtryk. -
Formel for optimalt rumfang
ForumindlægHej allesammen... Jeg har gang i en opgave med rumfang, hvor jeg skal lave nogle choklade-æsker af et stykke a4 papir. Så skal jeg finde det optimale rumfang man kan lave af sådan et papir. Er der en formel til at finde det optimale rumfang af en æske? -
gamle skriftlig mat opgaver?
ForumindlægDa jeg snart skal til skriftlig mat eksamen kunne jeg meget godt tænke mig at se nogle tidligere eksamens opgaver, er er regnet, for stx/hf A-niveau, men B-niveau er også okay. I hvert bare nogle opgaver, der ligner det jeg kan støde ind i for stx mat skriftlig A-niveau. Har prøvet at søge, men j... -
Optagelsesprøve
ForumindlægHej alle sammen!!! Jeg vil hører om der er nogen der har været til optagelsesprøve på hhx, og om jeres meninger og holdninger til dette...tak på forhånd -
nogle ideer til min emne!
Forumindlæghej alle jeg skal lave en perspektevering til min emne som handler om det gyldne snit og phi så jeg tænkte på om nogen af jer har nogle gode ideer til hvad jeg kan skrive tak på forhånd -
Uddannelsesparet
ForumindlægHej jeg har et spørgmål til jer her inde om Uddannelsesparet fordi jeg går i 8 klasse og har fået af vide af jeg ikke er Uddannelsesparet og så ville jeg bare lige hører om man får en ny vuderning i 9 klasse -
>>
ForumindlægHvis M>>m betyder det så at M er to gange større end m eller bare at den er større ? -
Svingningstiden for et pendul
ForumindlægHej:)_ Jeg sidder oh knokler lidt med en matematikopgave, som jeg har lidt svært ved at sætte mig ind i! Derfor ville lidt hjælp være tiltrangt...Opgaven lyder:Svingningstiden for et pendul er teoretisk bestemt ved: T = 2PI * kvrd(L/gl er længden af pendulet og g er tyngdeaccelerationen. SÅ har j... -
Vinklen mellem 2 vektorer
ForumindlægHey, jeg sidder lige med en opgave, jeg skal beregne vinklen mellem 2 vektorer. det giver mig imidlertidig følgende: V = cos^-1(10/Sqrt(5*5) Men når jeg udregner resultatet får jeg en error. hvorfor kan jeg ikke tage cos^-1 til 2 ??? -
SSO - hvad skriver I om?
ForumindlægJeg er så lost vdr. SSO, ved ikke hvad jeg skal skrive om... Hvad skriver I andre om, eller hvad har I skrevet? -
Diskontinuert spektrum
ForumindlægHej alle, Jeg er lidt i tvivl om hvad et diskontinuert spektrum er, udover at det har spektrallinjer, men hvad er spektrallinjer i øvrigt? Jeg er på bar bund. På forhånd tak. Hilsen Julie -
Dumper til VUC mat hva så?
ForumindlægHey jeg skulle spørge hvis man dumper ti VUC i mat niveau B kan man så tage det om igen? -
hvilket tegnsæt skal browser sættes til.
ForumindlægHej Er jeg den eneste der har problemer med at læse og tyde div. indlæg pga. der ret ofte optræder følgende "", jeg er klar over at dette "" betyder et eller andet evt. fed tekst el. det vises i større eller mindre omfang i alle de indlæg jeg kigger igennem i forb. med søgnin... -
SRO - Chi i anden test
ForumindlægHej, jeg har er i gang med at skrive en SRO opgave og skal gøre rede for hvad signifinkansniveau er og hvad Chi-i-anden teststørrelsen er og jeg blander dem sammen og kan ikke forstå forskellen. -
gange reglen og runding af karakter
ForumindlægHey alle.. mit gennemsnit er 6.9 ganget med 1.08 ender den på 7.452. Ender mit gennemsnit så på 7.4 eller 7.5.? Nogler der ved det? -
Hvordan finder man definitionsmængden?
ForumindlægHej. Hvordan finder man definitionsmængden af denne forskrift: f (x) = 1/2 x^2 + 2 x - 1 ?? -
HJÆLP til analytisk plangeometri!!!!!
ForumindlægHej. Jeg har lidt problemer med at huske formelen for at finde afstanden mellem et punkt og en ligning: y=a*x+b Her er opgaven: Find afstanden fra punktet P(4,8) til linjen L med ligning y=3x+2. Håber i ka hjælp.! -
Moment, Statik ?
ForumindlægHej Alle Hvis der en af der har forståelse for statik inden for byggeri, altså når der f.eks. skal beregnes reaktioner også moment for at finde de ukendter størrelser osv... Er der en der kan forklare mig noget om momentet ? - Hvilken betydning har det f.eks. hvis momentet er postivt mo...
