Søgning på: matematik fp9 maj 2016. Resultater: 15901 til 15920 af 34041
  • Algebra

    Forumindlæg
    hej er der nogen der kan hjælpe mig med at udregne disse opgaver det haster virkelig! løs med hensyn til: k i ligningen: F=k*Dx T1 i ligningen: Q=A*U*(T2-T1) v i ligningen: 1/2*m*v2+m*g*h=k a i ligningen: y2-y1= (a*x2+b) - (a*x1+b) tak på forhånd. :-)
  • eksamens hjælp

    Forumindlæg
    hej folkens.. jeg står og skal til mat b mundtligt eksamen i begyndelse af juni måned. Jeg vil i forbindelse med det spørger om der er nogen som fik 12 på mat b eller a Og som er intresseret i, at tjene nogle penge på at gennemgå en hel masse beviser og lidt regneteknisk sammen med mig før den mu...
  • Reducere til et simplere udtryk

    Forumindlæg
    Jeg skal reducere to et simplere udtryk.
  • Formel for optimalt rumfang

    Forumindlæg
    Hej allesammen... Jeg har gang i en opgave med rumfang, hvor jeg skal lave nogle choklade-æsker af et stykke a4 papir. Så skal jeg finde det optimale rumfang man kan lave af sådan et papir. Er der en formel til at finde det optimale rumfang af en æske?
  • gamle skriftlig mat opgaver?

    Forumindlæg
    Da jeg snart skal til skriftlig mat eksamen kunne jeg meget godt tænke mig at se nogle tidligere eksamens opgaver, er er regnet, for stx/hf A-niveau, men B-niveau er også okay. I hvert bare nogle opgaver, der ligner det jeg kan støde ind i for stx mat skriftlig A-niveau. Har prøvet at søge, men j...
  • Optagelsesprøve

    Forumindlæg
    Hej alle sammen!!! Jeg vil hører om der er nogen der har været til optagelsesprøve på hhx, og om jeres meninger og holdninger til dette...tak på forhånd
  • nogle ideer til min emne!

    Forumindlæg
    hej alle jeg skal lave en perspektevering til min emne som handler om det gyldne snit og phi så jeg tænkte på om nogen af jer har nogle gode ideer til hvad jeg kan skrive tak på forhånd
  • Uddannelsesparet

    Forumindlæg
    Hej jeg har et spørgmål til jer her inde om Uddannelsesparet fordi jeg går i 8 klasse og har fået af vide af jeg ikke er Uddannelsesparet og så ville jeg bare lige hører om man får en ny vuderning i 9 klasse
  • >>

    Forumindlæg
    Hvis M>>m betyder det så at M er to gange større end m eller bare at den er større ?
  • Svingningstiden for et pendul

    Forumindlæg
    Hej:)_ Jeg sidder oh knokler lidt med en matematikopgave, som jeg har lidt svært ved at sætte mig ind i! Derfor ville lidt hjælp være tiltrangt...Opgaven lyder:Svingningstiden for et pendul er teoretisk bestemt ved: T = 2PI * kvrd(L/gl er længden af pendulet og g er tyngdeaccelerationen. SÅ har j...
  • Vinklen mellem 2 vektorer

    Forumindlæg
    Hey, jeg sidder lige med en opgave, jeg skal beregne vinklen mellem 2 vektorer. det giver mig imidlertidig følgende: V = cos^-1(10/Sqrt(5*5) Men når jeg udregner resultatet får jeg en error. hvorfor kan jeg ikke tage cos^-1 til 2 ???
  • SSO - hvad skriver I om?

    Forumindlæg
    Jeg er så lost vdr. SSO, ved ikke hvad jeg skal skrive om... Hvad skriver I andre om, eller hvad har I skrevet?
  • Diskontinuert spektrum

    Forumindlæg
    Hej alle, Jeg er lidt i tvivl om hvad et diskontinuert spektrum er, udover at det har spektrallinjer, men hvad er spektrallinjer i øvrigt? Jeg er på bar bund. På forhånd tak. Hilsen Julie
  • Dumper til VUC mat hva så?

    Forumindlæg
    Hey jeg skulle spørge hvis man dumper ti VUC i mat niveau B kan man så tage det om igen?
  • hvilket tegnsæt skal browser sættes til.

    Forumindlæg
    Hej Er jeg den eneste der har problemer med at læse og tyde div. indlæg pga. der ret ofte optræder følgende "", jeg er klar over at dette "" betyder et eller andet evt. fed tekst el. det vises i større eller mindre omfang i alle de indlæg jeg kigger igennem i forb. med søgnin...
  • SRO - Chi i anden test

    Forumindlæg
    Hej, jeg har er i gang med at skrive en SRO opgave og skal gøre rede for hvad signifinkansniveau er og hvad Chi-i-anden teststørrelsen er og jeg blander dem sammen og kan ikke forstå forskellen.
  • gange reglen og runding af karakter

    Forumindlæg
    Hey alle.. mit gennemsnit er 6.9 ganget med 1.08 ender den på 7.452. Ender mit gennemsnit så på 7.4 eller 7.5.? Nogler der ved det?
  • Hvordan finder man definitionsmængden?

    Forumindlæg
    Hej. Hvordan finder man definitionsmængden af denne forskrift: f (x) = 1/2 x^2 + 2 x - 1 ??
  • HJÆLP til analytisk plangeometri!!!!!

    Forumindlæg
    Hej. Jeg har lidt problemer med at huske formelen for at finde afstanden mellem et punkt og en ligning: y=a*x+b Her er opgaven: Find afstanden fra punktet P(4,8) til linjen L med ligning y=3x+2. Håber i ka hjælp.!
  • Moment, Statik ?

    Forumindlæg
    Hej Alle Hvis der en af der har forståelse for statik inden for byggeri, altså når der f.eks. skal beregnes reaktioner også moment for at finde de ukendter størrelser osv... Er der en der kan forklare mig noget om momentet ? - Hvilken betydning har det f.eks. hvis momentet er postivt mo...