Søgning på: historie noter stx. Resultater: 15921 til 15940 af 33650
-
Studie skifte fra HG til HHX i november?
ForumindlægHej Jeg går lige nu på HG og synes virkelig uddannelsen ikke er noget for mig, så jeg overvejer at flytte til HHX. Mine karakterer ligger på 4-12 i de forskellige fag på HG og i 10. klasse. Jeg vil gerne vide om det er muligt, at jeg kan flytte skole nu, hvor det er blevet november mån... -
Udregning af gns.
ForumindlægGood afternoon Jeg har to spørgsmål vedrørende udregning af gennemsnittet under den nye ordning. Sådan set er jeg HTX'er (i tilfælde hvor der skal tages klausuler for dette), men mon ikke der næsten gælder det samme for alle gymnasiale uddannelser. 1) Fordeles vægten i et fag ligeligt melle... -
Hvor højt skal en gennemsnit være (diætist)
ForumindlægHej Her i næste måned bliver jeg 2.g'er. Jeg har pånuværende tidspunkt et meget lavt gennemsnit, hvilket er 5. Jeg overvejer, at efter gymnasiet vil jeg gerne læse om ernæring og sundhed på uni. Jeg ønsker, at blive diætist. Men jeg ved ikke om snittet skal være højt for at komme ind. Er d... -
Vælge B første år?
ForumindlægHej ;) Jeg skal starte i gymnasiet efter sommer, og har valgt en linie, hvor første år samfundsfag så ligger på C. Så ville jeg bare vide, og efter det halve års grundforløb, om man så med det samme kan hæve Samf.C til Samf.B ? Tusind tak på forhånd. Håber i forstod mit spørgsmål:) -
Studere på universitet i udlandet? Hvordan, hvorledes, hvorfor?
ForumindlægHeysa studerende! Når jeg er teknisk student om små 2 år, så har jeg naturligvis tænkt mig at læse videre. Regner med at skulle studere noget naturvidenskab og ende ud som forsker, navnligt i fysik (atomfysik og lignende) eller matematik, men har ikke lagt mig helt fast endnu. I den forbindelse... -
Please hjælp med mat b!!!
ForumindlægEr der nogen som vil hjælpe mig med denne opgave? PLease !!!! -
snit på 7 .
ForumindlægEr det godt? svar det til 9. ? -
Bare nogle opgaver!
ForumindlægHej alle sammen. Jeg har lige glemt hvordan man regner det her ud. Kunne i ikke hjælpe? Familien Hansens terrasse har målene 5 m x 7 m Den ene side på 7 m ligger op af huset. a) Hvad er omkredsen af terassens 3 andre sider? Familien beslutter , at der skal plantes en hæk rundt om t... -
studere i udlandet for at blive advokat
ForumindlægHejsa alle sammen, jeg vil gerne vide hvis det er muligt at studere i udlandet for at være advokat. Netop fordi jeg er 3 sproget ( taler engelsk, fransk og dansk ). Eller er det muligt at have et international uddannelse også bruge det for at blive et advokat. Hvad er addgangskravene ? ... -
Kommunikation/IT-eksamen
ForumindlægGoddag alle sammen. Jeg er endt i den uheldige situation at have mulighed for at komme op i Komm/IT til eksamen, hvor jeg inden da skal have skrevet en afsluttende opgave. Denne opgave er netop problemet, jeg har ikke tidligere afleveret noget skriftligt i dette fag, så jeg er i stor tvivl om h... -
Overfladeareal af omdrejningslegeme
ForumindlægHej! Hvordan finder man overfladearealet af et omdrejningslegeme? -Har i en opgave bestemt rumfanget af en vase og skal nu beestemme hvor meget glas vasen består af. -
hjæææælp
ForumindlægHej jeg skal vælge om jeg vil opgradere fysik, kemi eller biologi til b og Matematik, engelsk, biologi eller tysk til a er der nogen som kan anbefale og find eulemper og fordele ved at vælge???? -
Engelsk mundtlig
ForumindlægHej, jeg er gået kold med mit engelske. Jeg skal forberede 5 minutters snak om racism in the 50'es and now. Har i nogle gode råd eller ideer måske? Jeg har tænkt noget med rosa parks og KKK. og mississippi burning men kan ikke sådan få det til at hænge sammen? håber i har nogle råd -
Hvad tror du?
ForumindlægJeg går på 2 g og har fået nogen karaktere forløbende for afsluttende fag og eksamer, så var nysgerrig efter om der nogen som ved jeg kommer videre på 3 år? Eksamen : kemi C: 0,0 Årskaraktere: 0,0 Årskarakter : billedkunst C : 7 Eksamen: Fysik B : 0,2 Årskaraktere : 4 og 7 Årskaraktere: Nat... -
Hvad skal jeg vælge efter 9.klasse ?
ForumindlægJeg har omkring to måneder til at finde ud af hvad jeg vil efter 9-klasse, men jeg ved det bare ikke. Jeg har overvejet det alm. gymnasium, men der er bare en del fag der som jeg ikke synes så godt om. Så har jeg også overvejet HF, som jeg egentlig synes meget godt om, der er bare lige det pr... -
Potensfunktioner
ForumindlægHar en mundtlig årsprøve hvor følgende spørgsmål kommer.. - Gør rede for potensfunktionen y=b*x^a og for dens vækstforhold - Omtal et eksempel på anvendelsenaf potensmodellen - Gør rede for sammenhængen mellem to variable og for potensregression på TI-89. Vi har ikke lært noget om dobbel... -
TERMINSPRØVE MATEMATIK. :O?
ForumindlægHeeey, allesammen jeg skal snart til terminsprøve, og vil gerne få trænet. Det kunne være dejligt hvis i havde nogle links til mig Matematik på A Niveua . Det HASTER og jeg sætter meget pris på det..:D Og jeg går i 1. G. Så det er ikke alt som jeg har lært endnu...:D - Men kom bare med alt i h... -
Hjælp
ForumindlægNår man får 02 på gymnasiet er det altså 2? også mit andet spg. Når man skal beregne karakter på gymnasiet og man har fået 02, skriv man så 02 eller bare 2? Samt dividere du med antal fag, eller tæller man mundtlige og skriftlige karakter sammen? På forhånd tak. -
Dansk statsborgerskab
ForumindlægDet passer da ikke at invandrere der er født i Danmark, og som har færdiggjort folkeskolen og gymnasiet i Danmark og som stadig har fast bopæl i Danmark, og som stadig læser videre i DK, skal op i den danske indfødsretsprøve? Sig mig det ikke passer. please -
Opgaver, blandet
ForumindlægHej! Jeg har kæmpet med nogle opgaver, hvor der stadig er et par stykker jeg ikke kan finde ud af, er der nogle der vil hjælpe mig med dem? opgaverne ligger som et link, håber i kan hjælpe:) på forhånd tak!
