Søgning på: fysik rapport DENSITET. Resultater: 15941 til 15960 af 23609
-
Trommehinde springes ved tryk?
ForumindlægHvordan kan det være at ens trommehinde kan sprænge under tryk? & hvad er forskellen på det, og springning ved høj lyd? & kan man springe ens trommehinde på andre måder? Er ved at skrive rapport, og vil gerne forklare forskellen, men kender ikke forskellen. Er der en side jeg kan kigge på evt... -
døgnmålinger
ForumindlægHej.. Jeg skal skrive en rapport over døgnmålinger. I teori afsnittet har jeg skrevet noget om at temperaturen falder i løbet af dagen pga. solen og at iltindholdet også falder fordi at planterne ikke kan lave fotosyntese når solen ikke er der. Hvad kan man ellers komme ind på? -
Lyd..
ForumindlægHej (: Jeg er igang med at skrive rapport, og jeg er simpelthen så forvirret, fordi vi kun har fået 2 timer til at lave alle forsøgene, og det hele skulle gå så hurtigt :s Lige nu sidder jeg med et spørgsmål, som jeg ikke kan finde svar på, og det er: hvorfor er lyd længdebølger??? Håber nogen... -
Drikkevand
Forumindlægi min NV rapport skal jeg fortælle hvilket vand vi kan tåle at drikke? jeg forstår ikke helt spørgsmålet, er det noget med at vi i Danmark kan tåle vandet i Danmark og ikke i Italien fordi der er andre bakterier i? men hvorfor kan vi ikke tåle de bakterier? -
Marasmus? haster!
ForumindlægHej. Jeg skal aflevere en rapport imorgen og er lige nu igang med at skrive om marasmus. En af formerne for underernæring. "Mennesker som lider af marasmus er helt magre og tynde, da kroppen uden ernæring må hente energien i muskel og fedtreserver." Kan nogle uddybe det, på en måde s... -
Blodtypebestemmelse
ForumindlægJeg har brug for hjælp, det haster! Jeg har fået et spørgsmål i min blodtypebestemmelses rapport, der lyder således; 1. En kvinde med blodtype A får et barn med blodtype B. Hvad kan farens blodtype være? 2. En mor har blodtypen B Rh+ og får et barn, som er A Rh-. Angiv de muli... -
Oxidation af alkoholer
ForumindlægJeg skal lave en rapport om oxidation af alkoholer, og jeg har lidt problemer med at forstå selve oxidationen. R-CH2-OH --> R-CH=O Er det et H og OH-gruppen, der bliver erstattet af O'et, eller er det begge H'er der bliver erstattet og så OH-gruppen, der splitter sig? Og kan m... -
Kulhydrater
ForumindlægHej. Jeg er igang med at skrive en rapport om enzymer. Er igang med at skrive lidt om kulhydrater. Jeg tænkte på at det ville være en god ide at komme med eksempler på nedbrydning af kulhydrater, men kan ikke rigtig komme i tanke om nogen. Er der nogen der kan komme med nogen eksempl... -
Spytamalase nedbrydning af brød?
Forumindlæghej jeg er igang med at skrive en biologi rapport og spytamylases nedbrydning af stivelse, men er ligesom gået lidt i stå ved et spørgsmål. Hvorfor kommer brød til at smage sødt, hvis man tygger overdrevent længe på det? har en ide om hvorfor det kunne gøre det, men er der nogen der har en teor... -
En lille hjælp til spørgsmål..
ForumindlægSidder her og laver biologi rapport, og er stødt på disse spørgsmål - som jeg simpelthen ikk kan svare på .. :s - Så håber liige der er nogle her inde der kan, eller vil hjælpe mig med det.. - 1). Hvorfor kan røde myggelarver og røde børsteorme klare lavt iltindhold. - 2). Hvilke konsekvenser ... -
HASTER!
ForumindlægHej. Jeg er igang med at skrive en rapport i samfundsfag. En af opgaverne lyder "angiv mindst 3 samfundsmæssige grunde til at straffe voldshandlinger hårdt." Men jeg kan kun komme på 2, og det er; For at opfylde den borgerlige retsfølelse, og for at gøre samfundet tryggere.. Hvad kunne... -
Dominerende ledigheds typer
ForumindlægHej, jeg har til opgave i en rapport, at forklare hvilke form for ledighed der præger det danske arbejdsmarked... i den forrige opgave har jeg haft om forskellige typer ledighed(fiktionsarbejdsløshed,sæsonarbejdsløshed, konjunkturarbejdsløshed, Strukturledighed, teknologiledighed),men ved vir... -
Beregninger med CO2
ForumindlægHejsa, Jeg sidder med en rapport, hvor jeg skal beregne hvad stofmængden af CO2 er i en kolbe. I kolben kan der være 2 L luft i - 2 Liter luft er 0,0833 mol luft I starten er der 356 ppm CO2 i kolben, og ved slut er der 30707 ppm CO2 Hvordan skal jeg regne stofmængden ud? n = m/M -
sos-HJÆLP HURTIGT
Forumindlæghej jeg skal til at lave en rapport men jeg har lidt svært ved at definier de følgende begreber: Arvelige egenskaber, cellekerne, DNA, enzym gen, kromosom, aminosyre, dobbeltspiral dominerende, vigende gen, Mitose, mutation, organisme, radioaktivstråling, ultraviolet stråling ... -
Hjælp til spørgsmål om velfærdsstaten!!!!!!!!!
ForumindlægHey jeg skal skrive en rapport om det danske velfærdssamfund, også stiller de spørgsmålet. At jeg skal gøre rede for partiernes (venstre og socialdemokratiet osv.) holdninger til velfærdsstaten. Er der ikke en måde jeg nem kan komme til de oplysninger. Hvis jeg går ind på partiernes hjemmesider... -
Behøver links
ForumindlægJeg skal skrive en samf. rapport der omhandler skærpet straffes virkning. Har bare svært ved at finde noget på nettet med en ordenlig relevans. Jeg behøver nogle links til et sted hvor de har lavet undersøgelser af virkningen af skærpede straffe. Uanset hvad de viser... Håber der er nogle der... -
Metodeafsnit om det eksperimentelle afsnit - hvordan?
ForumindlægHej SP! Jeg skal i gang med at skrive min SRO, men der er noget jeg er meget i tvivl om. I opgavebesvarelsen skal der indgå en beskrivelse af hvordan det eksperimentelle arbejde af udført, men min lærer fortalte mig, at det ikke er det samme som når vi skriver en almindelig videnskabelig rapport... -
Molins Model???
Forumindlæghej... jeg er kommet i den uheldige sitioation, at jeg skal forklare noget ud fra Molins model, i en rapport jeg skal aflevere i morgen aften. og problemet er at jeg ikke forstår denne model,? :( er der nogle som kan forklare mig den på en pedagoisk måde, ville jeg virkelig være taknemmelig.. ... -
Religion problemstilling;
ForumindlægHej! Jeg skal lave en rapport over 4 uger med overemnet: Hvad er religion? Jeg skal derfor have en problemstilling som; "Hvad betød reformationen for Danmark i 1500 - 1600 tallet" - (altså så længe det har noget med religion at gøre ) men da jeg ikke ved særligt meget om religion, kunn... -
blodtybebestemmelse
Forumindlægjeg skal lave en rapport om blodtypebestemmelse, og jeg har to spørgsmål, som jeg har prøvet i flere timer nu de lyder sådan, lav et skema, hvoraf det fremgår, hvilke blodtyper, der kan anvendes som donorblod til modtagere, med henholdsvis blodtybe A,B,O og AB? og hvad er donorblod?
