Søgning på: fysik skriftlig. Resultater: 15961 til 15980 af 24857
-
Nogen der har skiftet fra STX til ZBC?
ForumindlægEr i 2.g lige pt, men overvejer fucking meget at skifte, fordi det her er røvsygt. Kan ik se hvordan fysik, kemi, dansk og engelsk skal hjælpe mig med hvad jeg vil blive efter gym. Dem af jer der har skiftet fra STX til ZBC, fortryder I det? hvorfor? hvorfor ik? -
Mekanisk energi
ForumindlægHej:) Jeg skal lave en aflevering i fysik om Mekanisk energi. Problemet er at jeg nu ikke ved hvordan jeg skal gribe disse spørgsmål an. Hvordan kan jeg bruge de forskellige formler til at regne denne opgave ud, og hvordan bruges de andre fomler? -
Hjælp til begreberne kvantitativ metode og kvalitativ metode
ForumindlægHej, Jeg har lige brug for hjælp til begreberne kvantitativ metode og kvalitativ metode, forestår ikke hvordan det hænger sammen med fagene matematik og fysik. Desuden vil jeg også spørger om der nogle som ved hvad den naturvidenskabelige metode går ud på. Håber I kan hjælpe mig :) -
Hjælp til dansk stil!
ForumindlægHey derude!!:-)Jeg tænkte på om der er nogle af jer, som har skrevet en "studentereksamens" stil i skriftlig fremstilling i dansk (oplæg fra 1995)? Fordi jeg mangler virkelig inspiration, da jeg ikke helt ved hvilket emne jeg skal skrive om. Håber at nogle kan hjælpe mig :-) -
International økonomis påvirkning på Danmark?
ForumindlægHej,Jeg skal til at skrive en større skriftlig opgave om "International økonomis påvirkning/indvirkning på Danmark" i Samfundsfag B på HTX.Er der nogen der har nogle spændende input og/eller holdninger til emnet. Jeg vil også meget gerne høre om hvordan I evt. ville gribe opgaven an./pfp -
Engelsk Højt Niveau 1999: Just Breathing
ForumindlægHej er der nogle der har skrevet ´Just Breathing? Har I nogle gode forslag til ideer og temaer? Stilen ligger også her http://216.239.39.100/search?q=cache:4hmpVnxza0AC:hegweb.herning-gym.dk/Shared/Fag/Engelsk/Skriftlige%2520Opgaver/H%C3%B8jniveau%2520Sprog/Just%2520breathing.doc+%22Just+Breathin... -
NOTATER
ForumindlægHejsa alle sammen!Jeg skal snart til skriftlig årsprøve i biologi (2.g), og ville høre om nogle har nogle gode notater omkring fysiologi og biokemi (i det hele taget noget). Jeg fatter fx ikke ret meget af ATP-regnskab og citroncyrecyklus...På forhånd takHilsen Louise -
At bestå gsk
ForumindlægJeg læser matematik sok gymnasiesuplerings-enkelt fag på VUC. Har altid troet at man bare skal bestå samlet f.eks. o i mundligt og 4 i skriftlig=2 Men har hørt noget om at fordi det er et enkeltfag så skal man bestå begge eksamener for at bestå. Nogle der ved det? -
SSO: Det danske sprog
ForumindlægDavJeg skal til at vælge emne til Større skriftlig opgave, og jeg har overvejet måske at skrive noget om det danske sprogs udvikling. Sådan noget med at se på ordene, grammatikken og den slags. Er der nogen, der har erfaringer med den slags, som kan give nogle ideer? Mvh.Anne-Marie -
Mordet i Finderup Lade
ForumindlægHejsaJeg skal skrive større skriftlig opgave i historie, og jeg overvejer kraftigt at skrive om mordet i Finderup lade, fordi der er mulighed for at kigge på nogle kilder og ud fra dem give sin vurdering af begivenhederne.Hvis der er nogen, som har erfaringer med dette emne, gode bøger de kan anb... -
Perserkrigene
ForumindlægHey, jeg skal inden for den følgende måned have skrevet min Store Skriftlige Opgave, og jeg har valgt Historie med delemnet Perserkrigene. Jeg ville af denne grund høre om nogen kan give mig nogle hints til litteratur om dette emne. Selv har jeg Herodots Verdensnistorie bind 1 og 2 i kikkerten, m... -
Perserkrigene
ForumindlægHey, jeg skal inden for den følgende måned have skrevet min Store Skriftlige Opgave, og jeg har valgt Historie med delemnet Perserkrigene. Jeg ville af denne grund høre om nogen kan give mig nogle hints til litteratur om dette emne. Selv har jeg Herodots Verdensnistorie bind 1 og 2 i kikkerten, m... -
Fibonnaci
ForumindlægHJÆLP!!!Jeg skal bevise følgende formel:Håber nogen kan hjælpe... Jeg har prøvet så godt jeg kunne med hævet og sænket skrift håber i kan forstå hvad jeg menerF F - F ^2 = F * F n* (n+1) n n n-1PÅ forhånd tak.. -
fibonacci
ForumindlægJeg prøver igenJeg skal bevise følgende formel:Når der skrives n, burde det være med sænket skrift og det gælder også når det står +/- 1 efterFn*Fn+1-Fn^2=Fn*Fn-1så sætter jeg Fn uden for (), og dividere med Fn så det kommer til at se således ud:Fn+1 - Fn^2 = Fn-1og nu er jeg igen lost... -
Spørgsmål om mængdeberegning
ForumindlægHej er lige i gang med at beregn den molaremasse for FeSO4·7H2 O (aq), kan ikke sænke skriften, og er i tvivl om man skal gange H2O med 7 eller ej. Jeg mener at man skal for gange tegnet betyder vel at der inde iFeSO4 er 7 vand, right? -
hjælp
ForumindlægHej alle jeg sidder og øver mig til skriftlig samfundsfag (A-niveau), og jeg er stødt på mange forskellige opgaveformularer her på nettet, jeg vil derrfor spørger om der er nogen der har nogle afleveringer i samfundsfag A, som de ville vedhæfte, så jeg kan få noget inspiration ift. hvordan ma... -
vurder fremtidige muligheder ved anvendelsen af bioteknologiske teknikker
ForumindlægJeg er i gang med min større skriftlig opgave i gymnasiet som handler om bioteknologiske teknikker og deres muligheder til behandling af barnløshed, jeg skal nu til at vurdere fremtidige muligheder, samt de etiske aspekter og dilemmaer ved anvendelsen af disse teknikker. håber på at nogen kan hjæ... -
terminsprøver
Forumindlægheeij. jeg skal til terminsprøve i december, men vil gerne allerede begynde og øve mig nu. er der nogen der har gode råd til, hvordan jeg kan forberede mig. EVT. nogle hjemmesider jeg skal op til følgende fag: Dansk læsning, retstavning og skriftlig fremstilling Engelsk Læsnin... -
eksamen a niveau
Forumindlæger der nogen der kan svare på om engelsk skriftlig A niveau efter den nye reform indeholder en oversættelse fra dansk til engelsk, eller denne er erstattet af grammatik delen uden hjælpemidler? Vi laver nemlig kun engelske stile fra før reformen hvor der er en oversættelse. Er der nogen der ekse... -
Danskeksamen - essay
ForumindlægHey!!Skal til skriftlig eksamen i dansk i morgen.Har rimelig styr på de forskellige områder undtaget essayopgaven. Jeg plejer normalt aldrig at vælge den, men har overvejet det nu.Hvad skal man være opmærksom på i et essay,?Hvordan skal det bygges op?Hvordan skal stilen være?? etc...Håber i har n...
