Søgning på: fysik noter c niveau. Resultater: 15981 til 16000 af 95433
-
Ledvis integration
ForumindlægHejsa.Hvis jeg vil argumentere for, at jeg kan integrere en uendelig sum (givet ved f : C -> C, hvor C er de komplekse tals legeme, der er lig summen af en potensrække, hvis konvergensradius jeg har bestemt) ledvist, er det så okay at argumentere med, at konvergensradius for potensrækken er in... -
Rødforskydning og spektrallinjer
ForumindlægHej. Er der nogen, der kan forklare, hvad rødforskydning og spektrallinjer er? Jeg har søgt om det på internettet, men jeg forstår det ikke. -
Bevis for sinusrelationerne
ForumindlægEr ved at bevise sinusrelationerne. ½*a*b*sin(C)=½*b*c*sin(A)=a*c*sin(B) <=>Sin(C)/c = sin(B)/b = sin(A)/aHvordan kommer man lige frem til det ? Divivder men igennem med et eller andet ? -
3.g-opg. mat
ForumindlægJeg har valgt at skrive 3.g opgaven i mat. Da jeg er sproglig er det altså kun på b-niveau. Emnet skal være bevisteknikker i mat. Nu kommer mit spørgsmål: Er det et relevant emne og er der nogle, som har stor kendskab til det (evt. kender nogle gode hjemmesider om bevisteknikker) -
HG1 Eksamen (IMOGEN)
ForumindlægJeg forstår simpelthen ikke noget af opgave i engelsk (Niveau E) Så hvis der er nogen som kunne hjælpe mig ville det være super ! Skal op i imorn , så har lidt travlt. Det drejer sig om der hvor man skal præsentere flere slag legetøj fre BR-legetøjs program ? Øhhh . Hvilket program ? Er det mi... -
haster lektiehjælp søges
ForumindlægJeg er en pige som søger lektiehjælp i Tysk. Jeg har begge fag på A niveau. Jeg går i 3gbor i glostrup og har derfor hårdt brug for hjælp, så jeg kan få en god eksamenskarakter til sommer. og jeg er virkelig skod til tysk gram jeg betaler gerne. -
Mat B og Mat A ?
ForumindlægHvor meget forskel er der på mat B og mat A med hensyn til sværhedsgraden ? Hvis man får 10 i en mat B skriftlig eksamen, ville man så være istand til at få 02 på A-nivau hvis man ikke har været undervist i A ? . Bare et eksempel, for at forstå hvr meget mere man skal kunne på A i forhold til på ... -
Psykolog, hvilken studieretning?!?
ForumindlægJeg skal til at vælge studieretning, det er sidste dag for tilmelding idag! Jeg vil starte på gym. efter 9. Jeg vil gerne blive psykolog, men jeg er i tvivl om hvilken studieretning er den bedste at vælge. Please hjælp mig. Hvilken skal jeg vælge?: Kunstneriske studieretninger: Engelsk - ... -
Skæring, parabel og linie
ForumindlægHej Jeg har fået stillet opgaven: Der er givet en parabel med ligningen y=-x^2-3x+c hvor c er en konstant og en linie med ligningen y=x-3. Bestem c, så parabel og linie har ét skæringspunkt. Nogen der kan hjælpe?? -
løsning af differentialligning
ForumindlægGivet diff.ligningen -c'(t)=c(t)/(c(t)+Km) , hvordan finder jeg en differentialligning for t(c). Tænker at jeg skal finde den inverse af dette, men det giver lidt problemer når jeg senere skal opstille et udtryk for t(c). -
Har du prøvet..?
ForumindlægAt være oppe i engelsk mudtlig stx a-niveau? I så fald vil jeg gerne høre lidt om det:) -
Nyttevirkning...?!
ForumindlægHejsa!Er der nogle som har skrevet en rapport om "nyttevirkning" i biologi? Hvis ja så please HJÆLP.På forhånd tak for hjælpen:-)VH Louise -
Ionbinding og konvalent binding
ForumindlægHej jeg har læst lidt om Ionbindinger og konvalent bindinger, men jeg kan ikke helt forstå hvornår de Ionbinding opstår. Jeg er med på at Konvalent binding er når to eller flere atomer går sammen og deler elektroner, og at en Ionbinding er når det ene atom tager eller giver en elektron (må... -
TotalReflektion
ForumindlægYo alle i kloge hoveder på Sp :)Nu er det vidst min tur til at be om noget hjælp :SJeg har en rapport for til onsdag, men jeg fatter nada af opgaven, har været syg de 2 gange han forklarede det.. så ja måske er det min egen ide. håber i kan hjælpe mig lidt undervejsTotalreflektion:Opgave 1:En dyk... -
Densitet for papir
ForumindlægJeg står lige og mangler densiteten for almindeligt papir. Har ingen databog.\n\nHvis nogle kan slå det op et sted, vil jeg meget gerne vide, hvad det er, og hvor det er slået op:)\n\nTak -
Henfaldsskema
ForumindlægSkal lave et henfaldsskema over gamma-, beta- og alfastråling. Jeg aner bare ikke rigitig hvordan jeg gør. Kan I hjælpe? :-) -
Tidsrejser
ForumindlægImorgen skal jeg op og forsvare min synopsis med emnet tidsrejser. Men jeg kommer jo let omkring så mange forskellige ting heri.. Hvad vil være mest relevant til den mundtlige fremlæggelse at fremhæve? Burde jeg ikke vælge ét aspekt ud og fortælle om, som: Ormehuller, relativitetsteorierne eller ... -
At-Dialog
ForumindlægHej :) Som mange andre skal jeg også snart til AT-eksamen, og jeg har lige nogle spørgsmål, som jeg vil have svar på! Under den mundtlge dialog, kan censor og lærer også stille spørgsmål som ikke har noget med synopsesn og fremlæggelsen at gøre? På forhånd tak :) -
Ålborg Uni
ForumindlægHeeej... ville bare høre om der er nogle herinde der går på uni i ålborg, har nemlig tænkt mig at søge ind næste år for at læse civilingeniør! såeh ville bare høre fra dem der går der, om det er fedt osv? -
Er dette rimeligt ?
ForumindlægVi har i øvelse målt opløsligheden for et stof via et spektrometer, som har belyst den med en bestemt bølgelængde, er dette rimeligt, jeg vil selv sige nej, men ved bare ikke hvorfor.. ?
