Søgning på: matematik fp9 maj 2016. Resultater: 15981 til 16000 af 34041
-
eksponentiel regression
Forumindlæghvad er eksponentiel regression og hvad bruger man det til???? -
Differentialligninger
ForumindlægHejsa hvad er det nu exp står for ? f.eks. c*exp(ax) På forhånd tak :) -
Bestem udtryk
ForumindlægHej. Jeg har en opgave, der gør, at jeg sidder lidt fast i min aflevering. Opgaven lyder som følgende: Sammenhængen mellem temperaturen t, målt i grader celcius, og temperaturen F, målt i grader fahrenheit, er givet ved F = 1,8 * t + 32 Bestem et udtryk for trykket som funktion af ... -
Omvendt proportional funktion
ForumindlægHvad er en omvendt proportional funktion? Er der nogen, som har et link til en hjemmeside, hvor der står noget om funktionen? Rigtig god aften! Mvh, Mathias. -
om at tjene osv. det meget vigtig!
ForumindlægEn radioforhandler køber et stereo-anlæg hjem for 6550,00 kr. omkostningerne til fragt o.a er ialt 830,00 kr. forhandleren ønsker at tjene 34 % på anlægget . hvor meget skal han sælge anlægget for ? Har i en ligning om hvordan jeg kan regne den ud ? -
HJÆLP MIG !!! Fasediagrammer
ForumindlægHej allesammen, jeg sidder fast i en opgave, som jeg ikke ved hvordan jeg ska løse. Den lyder som følger: - Bestem ved hjælp af fasediagrammet frysepunktssænkningen for en 2,7 M NaCl- opløsning. Densiteten kan sættes til 1,1066 g/mL. Hvordan kan man bruge fasediagrammet til at bestemme frysepun... -
Spansk grammatik
ForumindlægHej med jer.. jeg sidder og læser op til en prøve, men kan ikke finde alle emnerne i mine notater, så håber i måske kan hjælpe mig - Poss. pronomener(de korte former) - diftongerende verber På forhånd tak! -
Stigning/fald i procent
ForumindlægHej! Er der forskel på, hvordan man udregner stigning i procent, og hvordan man udregner fald i procent? På forhånd tak -
Geometri
ForumindlægHej, jeg sidder lige med en opgave hvor jeg skal bestemme længden på to sider i en retvinklet trekant... Men nu er jeg kommet i tvivl om hvilken formel jeg skal bruge... Nogen der kan hjælpe? Håber det... Mvh D86/Dorte -
potensligning
ForumindlægI en model antages, at sammenhængen mellem en hundestejles vægt og længde er givet ved f(x)= 0,023x^2,777 hvor x angiver længde (målt i mm), og f(x) angiver vægten (målt i mg) a) Bestem vægten af en 30 mm lang hundestejl b) Bestem længden af en hundestejl, der vejer 1000 mg Jeg har udregn... -
Integralregning - Hvordan finder man stamfunktionen til f(x)=x*ln(x)
Forumindlæget mundtligt eksamensspørgsmål, så hvis nogen vil være så barmhjertig at gennemgå det step by step så er jeg evigt taknemmelig, der er ikke mange eksempler at finde på nettet, og de som der er, er lidt for kringlede til mig.. -
integrale med uendelig
ForumindlægHej Jeg har mega meget besvær med denne opgave: bestem værdien af det uegentlige integrale 1/(2x+1)^2 med øvre grænse: uendelig og nedre grænse: 1 what to do?? somebody? -
Spansk arkitektur
ForumindlægHej, jeg er ved at have et At-forløb(projektopgave) om spansk arkitektur(matA spanskA), jeg er helt lost i hvad jeg skal skrive om. Er der nogen forslag til det. Håber der er nogen der vil hjælpe mig. Mvh. -
Trigonometri
ForumindlægKan en hjælpe meg? Definer funktionerne sinus og cosinus til en vinkel udfra enhedscirklen. Definer funktionen tangens. Forklar hvilke værdier de tre funktioner kan have. Redegør for værdierne af sinus og cosinus for vinklerne 60?, 90? og 120?. -
SKRIFTLIG FYSIK
ForumindlægHej derude... Jeg skal op i skriftlig fysik eksamen! Vil hører om der er nogen der kender en god fysik formelsamling ?? :S -
HASTER - bestem en ligning for...
ForumindlægSe billedet (BEGGE OPGAVER) :D -
Sandsynlighedsregning, kombinationer.
ForumindlægNogen der kan hjælpe? Har vedhæftet et screenshot -
Videregående uddannelse molekylær medicin
ForumindlægHej.. Jeg går på 2 g. og vil rigtig gerne læse molekylær medicin når jeg er færdig med HTX,, Jeg regner med mit gennemsnit vil ligge på 8,2, hvis jeg tager mig rigtig meget sammen, men for at komme ind på molekylær medicin kvote 1 kræver det 9,1 og standby 8,5.. Vil det så være realistisk for mig... -
Differentialregning
ForumindlægHej jeg har en eksamenspørgsmål: - gøre rede for differentialkvotient. Udled diferentialkvotienten for to simple funktioner. er der ikke en video, der besvare spørgsmålet`??? HEEELP PLEASEEE .. Jeg skal op i det på tirsdag :/ -
Produktreglen
ForumindlægJeg har bruge for hjælpe, jeg sidder fast i denne opgaven.
