Søgning på: religion eksamen stx. Resultater: 15981 til 16000 af 40685
-
Nexø: Ulven og fårene - hjælp
ForumindlægHei jeg skal skrive en analyse/fortolkning af ulven og fårene af Martin Andersen Nexø men historisk supplering, men jeg aner ikke hvordan jeg skal gribe sagen and og hvad det er jeg skal lægge vægt på i en analyse. hjælp!! jeg er heller ikke sikker på jeg har fanget pointen i historien- hvad er ... -
Eros og Agabe - Hvad er forskellen?
ForumindlægNogen der kan hjælpe med det? skal bruge det i min perspektivering. Men kan ikke rigtig finde ud af det.. på forhånd tak // -
Optagelse på videregående uddannelser
Forumindlæghttp://jp.dk/indland/article1236189.ece -
Læse min synopsis?
ForumindlægHej, jeg har forsøgt at lave min synopsis færdig. Den skal også afleveres på mandag. Den handler om velfærdssamfundets fremtid. Ville være rigtig godt hvis nogle gad at læse den igennem inden i morgen? Svar hurtig på dette... Please.. -
det moderne gennembrud
ForumindlægHvordan var opfattelsen af lykke i det moderne gennembrud? -
Indefra og udefra synsvinkel
ForumindlægHej allesammen. Jeg er i fuldt gang med en større opgave omkring islamisk fundamentalisme. Imens jeg sidder og behandler nogle tekster af Karen Armstrong, bliver jeg lidt i tvivl om, om hun som forfatter har en subjektiv eller objektiv tilgang, til det hun skriver. Er der en der kan forkl... -
Emne til projektopgave?
ForumindlægHej. Vi skal have projektopgave snart her i 9. klasse. Vores overemne er "Verden i forandring", men vi er lidt blanke. Altså det er jo et stort emne og rummer en del. Så det vil være dejligt, hvis nogle kunne komme med et par forslag. Mange tak på forhånd! :) -
Perspektiver og begrænsninger
ForumindlægHej Alle sammen er der nogle der forstår hvad der menes med "undersøgelsens perspektiver og begrænsninger"? på forhånd tak! Isabella -
kristendom - 3 hurtige spørgsmål
Forumindlæghej - nogen der kan hjælpe med disse 3 spørgsmål ? hvad er en evangelist? hvad er Jesu forkyndelse? hvad er urkirken? Tak :) -
Statistik over hvor mange der tager ekstra højniveaufag?
ForumindlægNu har jeg gennemsøgt google, samt ringet til den kommunale vejledning for at høre, om der findes en Statistik over hvor mange der tager ekstra højniveaufag? Jeg vil nemlig meget gerne vide, hvor meget mit gennemsnit bliver "udhulet" af andres kunstigt pumpede gennemsnit, da jeg ikke k... -
Columbus --> uhyrer
Forumindlæghejsa jeg læser: Christopher Columbus’ brev af 15. februar 1493 og har fået det spørgsmål som - Forklar hvorfor Columbus skriver ’Jeg er ikke stødt på nogen uhyrer’? Har I nogen ideer? det er jo der hvor han møder de indfødte .. men ved bare ikke hel præcis hvad han mener me... -
Absurditet?
ForumindlægJeg skal kunne kende begrebet "Absurditet" indenfor hele det med "eksistentialismen". Jeg mangler lidt en pædagoisk kort forklaring på hvad det er, jeg synes googles svar er lidt kompliceret og svære at forstå. Nogen hjælp? - Og hvis i vil, må i meget gerne også give pædagos... -
Historie opgave om Opdragelse i Oldtidens Grækenland
ForumindlægHej alle sammen. Jeg skal skrive Dansk historie opgave om opdragelse i oldtidens Grækenland, og jeg ville høre om to ting? 1) Om nogen kan komme med en god problemformulering, for kan ikke rigtig finde på noget ordentligt selv (ifølge mine lærere). 2) Om nogen har nogen forslag til noget god li... -
Kontruktivistisk forklaring på årsager til terrorrisme
ForumindlægHej allesammen Jeg skal skrive SRP om terrorisme, og jeg skal ud fra teorier i samfundsfag forsøge at forklare årsagerne til terrorisme. Jeg har fundet ud af, at terrorisme ikke kan forklares ud fra de klassiske teorier inden for International Politik (Realisme, idealisme), da terrorisme ikke er... -
Selvvalgt emne til mundtlig engelsk afgangsprøve??
ForumindlægHej alle! Her i næste måned skal jeg op i den mundtlige engelsk afgangsprøve, hvor jeg skal finde et selvvalgt emne udfra et af overemnerne USA, South Africa, Australia eller Ireland - men jeg kan simpelthen ikke finde på noget! Har overvejet KKK og USAs v&... -
Hermeneutisk analyse af Friederich Nietzsches herre moral eller slave moral og magtensgud eller godhedens gud
ForumindlægHej jeg skal have lavet en hermeneutiske analyse på 2-3 sider af Nietzsches herremoral og slave moral og magtensgud eller godhedens gud, og jeg er virkelig på bar bund så håber der er nogen der kan hjælpe, jeg betaler også gerne for opgaven -
Identity
ForumindlægHej derude, jeg er igang med en opgave om identity.... Men er der nogle er jer derude som ville komme med en god forklaring på "What is identity" på engelsk.. Tak på forhånd.. -
Et emne jeg skal fremlæg
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe mig med at finde på et emne som jeg skal fremlæg om på engelsk. Emnet må være ALT, fx personer, lande og ting. Bare noget der tager mig 10 min. at fortælle om. HELP ME!! TAK PÅ FORHÅND -
THE AMISH .. PLEASE HJÆÆÆLP
Forumindlægjeg ksal skrive hvordan de forsørger deres familie,, har skrevet landbrug.. men det er ikke nokk. der skal mere på.. -
Traktater, konventioner?
ForumindlægHvad er forskellen på disse to? (hvis de altså overhovedet har noget med hinanden at gøre)
