Søgning på: srp historie musik. Resultater: 16001 til 16020 af 24890
-
referat?
ForumindlægNår man sidder til eksaminationen, skal man så også give et referat af HELE historien, selvom man kun får 1 normalside, som man skal snakke ud fra? Altså, hvis jeg får en side fra medea, skal jeg så også fortælle, hvad hele medea handler om? -
Styreformer
ForumindlægHejJeg skal op i historie i morgen, og min store svaghed er det her med opbygningen af de forskellige styreformer, er der nogen der har gode, korte overskuelige noter, der beskriver der forskellige styreformer og deres magtdeling?Kommunisme, Fascisme, Styret i USA, NazismeHåber på hjælpLouise -
synopsis opbygning
ForumindlægHej, jeg skriver i historie, så jeg skal kigge med kildekritsik på det jeg læser. Jeg har udvalgt noget specifik som jeg skal bruge kildekritik på, og vil gerne vide, hvordan jeg skal få det ind i synopsen. eller er det noget jeg bare skal tage mundligt? -
Foståelse for Herodots vendinger
ForumindlægHej I Herodots historie om Kong Kroisos bruger han vendingerne "Ægge mig til felttoget" og "ofre det som tiende til Zeus". Jeg har prøvet at søge på ordenes betydning, men kan ikke helt forstå hvad vendinger betyder. Kan nogen hjælpe? -
Schuman-erklæringen
ForumindlægJeg skal op i historie i morgen, og vi kan komme op i Schuman-erklæringen. Jeg regner med at det bliver noget med at sammensætte den med en anden tekst, men er der nogen der har en idé om, hvad man kan tage frem i den?På forhånd tak :) -
Socialisme vs. Kapitalisme?
ForumindlægSidder lige og knokler med at få læst det sidste historie inden eksamen i morgen (og hue!!)Men men men.. Er faldet lidt i en grøft, for er ikke så stærk til det samfundsfaglige, så vil høre om der er nogen der kan svare på hvad forskellen på socialisme og kapitalisme er?Skal lige siges at jeg læs... -
HASTER! Antikken!
ForumindlægHej alle sammen. Skal til eksamen i morgen i historie og så er jeg student! Har trukket antikkens styreformer i Rom og Athen. Mit problem er så at jeg ikke ved hvordan jeg skal trække en tråd op til vore tid og hvad jeg skal perspektivere til. Hjæææælp. -
HJÆLP HJÆLP HJÆLP HJÆLP
ForumindlægHej Jeg skal til historie eksamen i morgen, og har så meget brug for hjælp. Jeg har en kilde der hedder " Erklæring fra Warszawapagtlanden, 1961" Jeg har læst den tudsind gange nu, men jeg kan ikke forstå den. Er der en der har læst den og kan hjæpe mig. plzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz -
AT
ForumindlægHej, jeg har om finanskrisen i fagene Samfundsfag og historie, mit problem er at jeg ikke kan finde ud af at skrive et metode afsnit, og er ret tidspresset. er der nogen der kan komme med nogle ideer til hvordan? kan ikke rigtig finde ud af om jeg har benyttet mig af den kvalitative eller den k... -
Den franske zoo
ForumindlægNogen der ligger inde med en lille kort stil omkring historien om den franske zoo på fransk? Den må ikke være i alt for højt neavu. Hvis I har må i gerne sende. Håber i kan hjælpe, jeg har det lidt svært med den. -
tidslinie
Forumindlæghey alle:) er igang med at læse om DKs historie.. tænkte at det måske ville gøre det hele lidt lettere, hvis jeg havde en god tidslinie fra Oltiden og op efter..nogle der sidder inden med sådan en?-->håber;) -
Hjælp til AT emne og fagkombination!!!!
ForumindlægJeg skal til at skrive At, hvor vores overordnet emner er "grænser" Jeg tænker på psykologi og religion eller historie og oldtidskundskab.. Kan i hjælpe med nogle underemner til disse fagkombinationer? -
Uni.
ForumindlægHej . Er der nogle der ved hvilke(n) uddannelse på uni, som man kan søge ind på hvis man har følgende fag: Biologi Geografi Kemi Historie Fransk (forsætter) på B niveau også self. de normale fag som Dansk, Engelsk osv. på A. -
Tristan and Isolde
ForumindlægHej! Vi er i gang med at læse historien "Tristan and Isolde" i engelsk, og vi skal skrive en alternativ slutning på historein. Jeg har rigtig svært med denne opgave, så ville spørge om der er nogen som også har lavet denne opgave? eller bare en som kan hjælpe mig :) -
ideer?
ForumindlægJeg skal digte en historie om en kæresteforhold..Hvor de mødes osv. Er der nogen der har nogen gode ideer til hvad jeg kan skrive om? Er der måske også nogen der har skrevet om sådan noget før i tysk.. Jeg vil gerne bare læse stilene til at blive inspireret osv? -
SSO film
Forumindlæghey.. ska skrive SSO om ikke så skide lang tid og vil gerne skrive noget i enten dansk eller historie.. interessere mig for film, så hvis i har nogen ideer til en teksk der er filmatiseret eller sådan noget... -
SSO film
Forumindlæghey.. ska skrive SSO om ikke så skide lang tid og vil gerne skrive noget i enten dansk eller historie.. interessere mig for film, så hvis i har nogen ideer til en teksk der er filmatiseret eller sådan noget... -
Hjææææææælp HASTER
Forumindlæghej folkens :D i overmorgen skal jeg komme op med en problemformulering til min dansk/historie opgave (jeg har valgt KUN at skrive i dansk) Jeg er lidt på bar bund med gode og iteressante emner, det ville virkelig være til stor hjælp hvis nogen kunne komme med nogle relative forslag. -
Redegørelse for de sortes forhold i 1900-tallet
ForumindlægHej! Jeg skal i dansk/historie opgave skrive en redegørelse for de sortes forhold i 1900-tallet i USA med henblik på borgerrettighedsbevægelsens opståen og udvikling. Men da jeg ikke rigtig selv ved hvordan jeg skal det, ville det være rart med en hjælpende hånd på vejen! :-) -
Dansk/historieopgave
ForumindlægHej. Skal skriv historie opgave her en gang i næste måned og skal aflevere problemformulering. Men ved ikke rigtig, hvad jeg vil skrive om. Vil meget gerne skrive om noget inden for teknologihistorie. Er der nogen der har nogle ideer til nogle emner inden for teknologihistorie?
