Søgning på: kemi a skriftlig eksamen. Resultater: 16021 til 16040 af 176853
-
Til folk der har været til eksamen..
ForumindlægHej, jeg er her i ferien gået igang med at forberede mig på tysk re-eksamen... sidst jeg var oppe lavede jeg ikke dispositioner til teksterne, hvilket jeg så vil gøre nu...men inden jeg går igang vil jeg bare lige høre fra andre som har lavet dispositioner, hvor detaljeret skal den være? Min dis... -
Produkt til historie eksamen
ForumindlægHej! Min veninde og jeg står i det dillemma, at vi ikke kan finde et produkt til vores historie eksamen, som vi skal op til om lidt under en måned. Vi har trukket emnet "Krise i 30'erne" og vores problemstilling lyder: "Hvorfor blev kanslergadeforliget vedlagt, og hvilken bet... -
Engelsk eksamen? Har hårdt brug for hjælp
ForumindlægHej alle! Jeg står og skal til eksamen om ikke så længe. Jeg skal op i engelsk og skal fortælle om min familie. Problemet er at jeg simpelthen ikke kan komme igang. Jeg skal tale i 3-4 min også kommer der selvfølgelig spørgsmål fra censor og lære. Kan I give mig noget jeg kan gå efter, råd ti... -
tysk eksamen ønsker hjælp!!!
Forumindlæghej allesammen, skal opp i min 24 timers tysk eksamen, her på tirsdag og trækker i morgen. da jeg er meget dårlig til tysk og typen der bliver meget nervøs men gerne vil gøre sit bedste, vil jeg gerne gøree det godt. derfor skal jeg høre om der er nogle herinde, som er gode til tysk, der har måsk... -
Bestem vinkel A i trekant ABD
ForumindlægHej jeg sidder her og har lidt problemer med at finde vinkel A i denne trekant (se vedhæftet fil) Jeg har løst opgave a) som jeg har fået til 8.39843, og jeg har en idé om hvordan jeg skal komme videre efter jeg har fundet vinkel A i ABD, er der en som kan jeg hjælpe mig ? -
Evalueringer fra uvm
ForumindlægEr der ikke muligt at finde evalueringer af eksamenssættene i kemi der er ældre end fra 2006? Jeg kan kun finde fra 2006 ( http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/censor/rapporter/skr.htm?menuid=150560 ), hvad med forrige år? -
24 timer - mundtlig eksamen
ForumindlægHej Jeg skal snart op til mundlig eksamen i tysk. Som i jo nok ved trækker man en tekst, som man derefter har 24 timer til at forberede. Jeg ville lige høre om der var nogen der,efter at jeg havde lavet opgaven, kigge på den og eventuelt komme med bedre forslag? Jeg har eksamen i næste uge? Jeg p... -
Bevis for d/dx(x^a)
ForumindlægMan kan bevise den med sammensat funktion: x^a = (e^ln(x))^a = e^(ln(x) * a) indre: t(x) = ln(x) * a => t'(x) = 1/x * a Ydre: y(t) = e^t => y'(t) = e^t Vi får: d(x^a)/dx = e^(ln(x)*a) * a * 1/x = ax^(a-1) MEN. Sammensat funktion gælder jo kun, hvis f er differentiabel, og det er j... -
Reducéring af udtrykket (a+b)^4-(a^4+b^4)
ForumindlægHej ! Som overskriften siger: Reducéring af udtrykket (a+b)4-(a4+b4) Jeg ophævede først -parantesen: (a+b)4-a4-b4 Men tænker om den kan forkortes endnu mere? På forhånd tak! -
bevis ax+b bliver til f`=a
Forumindlæghey jeg skal bruge et bevis hvor der er forklaret at ax+b bliver differencet til f`(x) = a gerne med forklaring mellem hvert led. det er matematik A jeg har men dog er det her vist på b niveau. Tak på forhånd Carsten -
Biologi C eksamen
ForumindlægHej, jeg skal op til biologi c eksamen om en uge og har fået vores eksamens spørgsmål, men er lidt i tvivl om et af de spørgsmål der lyder således: Gør rede for blodets sammensætning? Hvad skal jeg få fat i der, er det bare generelt noget om blodet i kroppen eller er der noget særligt de er ude... -
Hvordan foregår dansk mundtlig eksamen?
ForumindlægHvordan foregår den? Hvis jeg forstår rigtigt, så skal jeg snakke i 20 minutter. og så dømmer lærer og censor mig i 5 minutter, rigtigt? Må jeg have noter til det jeg skal sige med ind, eller kun synopse? -
Fysik eksamen om et par timer ...
ForumindlægJeg skal op i fysik her om et par timer, og synes selv at jeg er klar. Ved i hvert fald ikke hvad jeg ellers mangler, udover det jeg har. Jeg har trukket emnet varmeenergi og kraftværker, men er der noget som jeg bare SKAL have med, som jeg måske ikke lige har været opmærksom på :) Mange tak på f... -
Hvordan klarer i mundtlige eksamer?
ForumindlægJeg vil gerne vide hvordan i klarer jeres mundtlige eksamener, altså har i lavet en dispostition, er der nogle som kan give mig gode råd og evt. forklarer mig hvad det betyder at "forsvare" ens opgave? TAK -
MÅ PC MEDBRINGES TIL EKSAMEN?
ForumindlægHej folkens ville lige høre om, man måtte tage sin pc med til dansk studentereksamen? Hvis man evt har noter osv på sin pc? -
Synopse til Engelsk mundtlig eksamen.
ForumindlægVil i ikke også pleeeeease kigge min engelsk synopse igennem den handler om Indias Culture. -
Hvordan foregår Rel. eksamen?
ForumindlægJeg er lidt i tvivl om hvor man skal lægge sine kræfter.Tekster i pensumet kan vel kun bruges til at perspektivere med, baggrunds stoffet er vel det vigtigste at terpe?Nogle der har nogle gode links der handler om alle de begreber der bliver brugt, en slags ordbog måske ;) Udtryk som Hadith, ritu... -
Fysik eksamen - Universet
ForumindlægJa jeg har lige været oppe og trække emne i dag og er fuldkommen paf, ved virkelig ikke hvad jeg skal fremlægge i morgen synes det er uoverskueligt så håber der er nogen herinde der kan hjælpe mig med min stx-opgave. Mit emne er universet, der står: Du skal give en præsentation af : Emnet univer... -
modul 4 eksamens case
ForumindlægHej er der en socialrådgiver/ studerent der kan hjælpe mig med modul 4 eksaaens case? -
Eksamen i idræt B
ForumindlægHalløj Jeg overvejer at hæve idræt til B, men vil godt lige høre en enkelt lille ting. Jeg ved,at man trækker til den teoretiske del, men må man selv vælge om man vil op i fx boldspil eller dans el. lign til den praktiske del? Eller trækker man også det? Tak på forhånd
