Søgning på: tysk disposition fodbold. Resultater: 16021 til 16040 af 19198
-
HJÆLP NU
ForumindlægJeg skal til tysk eksamen i morgen og har trukket Perihan i emnet Multi-Kulti, men jeg har lidt problemer med valg af underemne. Jeg vil derfor høre om nogen af jer har idéer til hvad jeg kan refererer/perspektivere til.. Vh Sylvester der er forresten et link til teksten her: http://dumpz.org/50... -
Hvor hårdt starter man ud i gymnasiet?
ForumindlægHej hvor hårdt starter man ud i gymnasiet, når man fx som mig har studieretningen,: Mat A, Fys A, His A, Dan A, Kemi B, Eng B, Tysk B, samfundsfag C, idræt C, religion C, oldtidskundskab C og biologi C, mediefag C? ekstra spg. hvor meget bruger i egentlig kantinerne på jeres gym ? Tak på forhånd -
Hvor mange noteblokke skal jeg have?
ForumindlægHej Jeg har mat, fys, kemi, dan, his, sam, religion, oldtidskundskab, biologi, eng, tysk og mediefag. Jeg ved ikke hvor mange noteblokke jeg skal have og om det skal være en til være fag, og om det skal være dem med linier eller kvadrater? PS. har også tænk mig at bruge computeren en gang imel... -
Noteblokke, hvor mange og hvad for nogen?
ForumindlægHej Jeg har mat, fys, kemi, dan, his, sam, religion, oldtidskundskab, biologi, eng, tysk og mediefag. Jeg ved ikke hvor mange noteblokke jeg skal have og om det skal være en til være fag, og om det skal være dem med linier eller kvadrater? PS. har også tænk mig at bruge computeren en gang imellem... -
Hjælp til en mindre aflevering..
ForumindlægHej SP! Jeg har en mindre tysk aflevering som jeg godt kunne tænke mig at få rettet igennem, da jeg selv kan se hvor meget den vrimler med grammatiske fejl osv, jeg har bare det problem at min computer med ordbog på er blevet sendt til raperation så jeg har meget svært ved at sidde og rette den i... -
For en ordens skyld
ForumindlægFremover kan jeg ikke tage imod flere opgaver pr. mail, så lad være med at skrive til mig. Jeg er i gang med at oversætte mine bøger til engelsk og tysk, og vil kun kunne være at finde på Studieportalens forum. Det er gået, som det plejer, jeg er simpelthen overbebyrdet med opgaver, og der skal o... -
Kan man hæve et fag på B-niveau til A-niveau, eller omvendt?
ForumindlægJeg overvejer kraftigt om at vælge et femte A-niveau fag (Tysk i STX), dog frygter jeg, at det bliver for svært og uoverskueligt. Kan man hæve et fag på B-niveau til A-niveau eller omvendt med at skifte fra A til B, hvis man fortryder sit valg senere hen? Tusind tak! -
HJÆLP!!!
ForumindlægEr igang med en tysk stil, og er nået til noget jeg ikke kan finde ud af... Det her skal skrives på engelsk: Den anden og tredje uge var jeg hjemme hos min far. ugen efter det var jeg alene hjemme og passede min hund. min mor og hendes kæreste var taget på ferie i Italien. Har p... -
Hjælp til at analysere en sætning..
ForumindlægHej! Har kort brug for hjælpe til denne sætning, så jeg kan oversætte den til tysk: "I de sidste ti år er Tyskland blevet et mere populært turistland." Udsagnsled = er - blevet Grundled = Tyskland Genstandsled = "et mere populært turistland" Er det rigtigt? Mangler... -
Hovedverbum i bisætninger
ForumindlægHovedverbum - Hovedudsagnsord i tysk? Hej jeg er lidt forvirret om hovedverbet skal stå til sidst i en sætning eller er det hjælpeverbet. Fx hedder det Sofern er Hans wollte sehen eller hedder det Sofern er Hans sehen wollte? Har prøvet at google det, men det forvirrede mig endnu mere n... -
En lille kort sætning
ForumindlægHej ha problemer med en sætning, som irriterer mig, kan I hjælpe? Jeg vil på tysk sige: "De har et rædsomt liv og har det ikke godt med hinanden" passer det/mit bud: "Sie haben ein schreckliches Leben und haben es nicht gut min einander" Tak på forhånd... -
Rette min stil
ForumindlægHejsa Jeg har lavet en kort stil på tysk. Det er min første aflevering og fylder omkring 200 ord. Jeg har fokuseret rigtigt meget på gramatikken og slået alt op med hensyn til kasus, hvordan verber bøjes osv. Men er der nogle herinde, som vil se min stil igennem? Jeg kan eventuelt sende den over... -
Rigtig ordstilling?
ForumindlægHer er der lige et lille spørgsmål til jer tysk nørder derude ;-) - er lidt i tvivl om den. In meiner Freizeit oder wenn ich zu Hause komme, sitzen ich oft am Computer.... Skal der stå komme eller kommt? Komme - fordi der står ich.. Kommt - fordi Hause... Hjælp! -
Forholdsord styrer akkusativ
ForumindlægHej hjælpsomme mennesker! Jeg sidder og knokler røven ud af bukserne med min tysk stil. Jeg er i gang med at rette den, hvor jeg pludselig overhovedet ikke kan huske hvad man gør, når forholdsord styrer akussativ. Hedder det så bare den? Jeg skal skrive: Jeg sætter mig ved mit skrivebord. Nog... -
oversæt en sætning
ForumindlægHej SP Kan i oversætte denne sætning til mig på tysk den lyder sådan: Mine forældre er opvokset og født i Norge, men min lillebror og jeg er opvokset og født i Danmark. jeg har fået af vide at opvokset betyder Aufwachsen = infinitiv aufgewachsen = kort tillægsform På forhånd tak. -
Svage verber
ForumindlægJeg skal oversætte denne sætning til tysk: I Trier oplever man fortiden - Jeg har fået det til= In Trier erlebt man die Vergangenheit. Er dog bare lidt i tvivl om det hedder erlebt man eller erleben man. når man kigger på bøjningskemat hører "man" så under er/sie/es eller hører den ... -
Hjælp til sætning
ForumindlægVi lærer om korelatet es og da(r) i tysk grammatik for tiden, men jeg er stødt på da(r)-præposition + infinitiv sætning: Verden skulle satse mere på at passe på miljøet: Die Welt sollte mehr darauf, die Umwelt aufzusetzen. Er det korrekt oversat? Tak på forhånd. -
Im Gebüsch
ForumindlægEr kommet op i denne tekst til min tysk eksamen, så hvis der er nogen der har nogle noter liggende til vil jeg blive meget glad, hvis jeg kunne få dem. Sidder ret meget fast i analysen af teksten, har set opslag omkring teksten. et link til teksten: https://vdgb-online.s3.amazonaws.com/documents... -
Kildekritik af Stasiprotokoller?
ForumindlægHej derude. Jeg er igang med at skrive min SRP, med historie/tysk. Jeg skal hertil lave en kildekritik af en såkaldt Stasiprotokol. Men jeg har ikke prøvet at lave kildekritik af sådan en kilde før?? Jeg har ingen afsender, jeg ved ikke umiddelbart hvem som er modtager, eller hvad jeg kan b... -
Enigma-Maskinen
ForumindlægHej jeg er godt igang med min studieretningsopgave, men har lidt svært ved de nedenstående spørgsmål, håber I kan hjælpe :) Forklar om nogle af de centrale ideer bag Enigma. Analyser hvilke egenskaber, der gjorde Enigma-koden så værdifuld for tyskerne. Forklar principperne i en Enisma-maskine...
