Søgning på: fysik rapport metaller. Resultater: 16041 til 16060 af 23766
-
Saltvands densitet og saltprocent
ForumindlægJeg mangler lidt hjælp med min rapport. Hvad kan man sige om salt vandsdensitet og den gloale opvarmning. Jeg ved det er noget med grønlandspumpem at gøre, at det saltvandet ligger nederst i havet ved grønlands, fordi deter koldest eller noget i den stil. Men jeg ved ikk rigtig hvad jeg skal sige... -
snorbølger
ForumindlægHej :) Jeg er igang med at lave en rapport over snorbølger men .. i min dårlige vejledningsseddel, står der udfra "forsøg 1: Du skal lave variabelkontrol idet du undersøger betydningen af F, for en bestemt snor." hvad betyder dette spørgsmål? jeg har virkelig svært ved det, og håb... -
Vietnamkrigen og Agent Orange
ForumindlægJeg er i gang med en større rapport om Vietnamkrigen og Agent Orange. Det er meget begrænsede hvad jeg har kunne finde af information om oprensningen af Agent Orange eller mere præcist om manglen på oprensning... Så mit spørgsmål er pære simpelt, hvad skyldes at kemikalie forbrikkerne undlod at r... -
archimedes vs. Newton
ForumindlægJeg har en rapport om Archimedes. et af spørgsmålene lyder på at jeg vha Newtons 3. lov skal forklare hvorfor mit vands masse stiger når vi sænker et lod ned i vandet... jeg ved at Newons 3. lov siger at F(ned)=F(op) men kan ikke helt se hvordan jeg skal komme videre herfra... please hjælp!! -
Sammenhæng af højde og vægt!
ForumindlægHey! Jeg skal skrive en NV rapport, og skal skrive om kroppen. Vi har fået emnet der hedder 'sammenhæng af vægt og højde'. Det er også helt fint - problemet er bare, at jeg skal beskrive den uafhængige variable og den afhængige variable. Umiddelbart vil jeg sige at der ikke er en sammenhæ... -
Opgave - hjælp
ForumindlægHej, jeg har lavet e forsøg, men har lidt svært ved at svarer på sprøgsmålene, da jeg ikke er særlig god til kemi, vil jeg gerne have jeres hjælp, tak. Jeg har vedhæftet vejledningen med spørsmål som en fil. PS. jeg skal også lave en rapport, det ville være et stort hjælp, hvis i måske kunne fo... -
fodbold - fysiologiske forandringer osv
Forumindlæghej. jeg er igang med en rapport om fodbold, men der er nogle spørgsmål som jeg ikke kan svare på helt. så håber i vil give mig nogle hint :) 1. træneren har besluttet at den første tid frem mod turneringsstart især skal bruges på aerob træning. belys træningsprincipperne herfor og forklar de fys... -
Forbrug af varmt vand i forhold til global opvarmning
ForumindlægKære studieportal. Jeg leder efter en rapport/opgaver, der primært omhandler sammenhængen mellem forbrug af varmt vand (primlært i forhold til forbrug i brusebadet), og global opvarmning. Niveauet skal helst have et let forståelsesniveau, men må gerne være skrevet på et videregående/avanceret ni... -
BIOLOGI HURTIGT!
ForumindlægJeg sidder med en biologi rapport om cellulase dannende bakterier, som kan nedbryde cellulose. Vi har taget jordprøver, rendyrket dem, oprenset dem og derefter "klonet" dem via. pcr processen. Jeg er nu nået til gelelektroforesen.. Så støder jeg på ordet " fluorescerende - betyder ... -
theoretical yield
Forumindlæghej jeg har en rapport der hedder syntheis of benzoic acid = syntese af benzoesyre har fået de her beregninger m: 0,3924 G , 0,3920G , 0,4095G v NaOH: 18,13ml, 18,14ml , 19,04ml der står calculate the theoretical yield calculate the percent yield jeg forstår dem ik, hvilken formel skal jeg ... -
andengradsulighed og hyperbelulighed
ForumindlægHeej alle, har en mat. rapport for, og der er lige et spørgsmål jeg ikke helt forstår.. det lyder: ".. og løs grafisk 14x-8 / 2x+3 <_ 2 " (<_2 = mindre eller li' med 2 .. ved ikke hvordan man laver det rigtige tegn på comp.) "løs grafisk" betyder vha. en tegning i ... -
Katalase
ForumindlægHej. Sidder og skal lave en rapport på Katalase sammen med en gruppe, hvor der er et spørgsmål der lyder "Forklar hvorfor knusning og kogning havde de pågældende virkninger." Hvilket jeg ikke forstår, nogle der kan hjælpe? Det var entet knust/kogt lever eller knust/kogt kartoffel :-) På... -
alkoholer og carbonylforbindelser
ForumindlægHej jeg skal til mundtlig eksamen i kemi- vi kan komme op i en teori og en rapport. Jeg ville blive rigtig glad, hvis der var nogle derude som kunne give mig en ide om hvad man skal lægge vægt på, samt hvilke eksempler man skal kunne, hvis man kommer op i alkoholer og carbonylforbindelser i te... -
Naturlige og menneskeskabte drivhuseffekt
ForumindlægJeg er i gang med en rapport om global opvarmning og til det, så er jeg stødt på et spørgsmål. Spørgsmålet, som jeg skal besvare, lyder således: "Hvad er forskellen på den naturlige og den menneskeskabte drivhuseffekt?" Er der nogen, der kan hjælpe mig med opgaven? Og evt give et link... -
SSO Kemi
ForumindlægHej. Jeg skal snart til at skrive SSO om acetylsalisylsyre . OG - Jeg vil gerne vide hvordan den skal bygges op. Er det bare en stor rapport ? Hvis i også har nogle ideer til, hvad jeg kunne undersøge eller putte ind i min opgave, så bring det gerne på banen (: . Jeg har brug for alt den hjælp je... -
KOH
ForumindlægHej. Er igang med en rapport ved navn: kvantitativ forsæbning af et fedtstof. Jeg har fået en definition af forsæbningstallet, som jo er: Et fedtstofs forsæbningstal definerese som massen af KOH, der medgår til at omdanne såvel bundne som eventuelt frie fedtsyrer i gram fedtstof til sæber. Jeg... -
Biologisk og kemisk iltforbrug?
ForumindlægNogen der ved hvad Biologisk iltforbrug og Kemisk iltforbrug er? er igang med en rapport i biologi, omkring måling af sediments iltforbrug, hvor vi har lavet nogle forsøg.ude i limfjorden Og jeg syntes sgu det er lidt svært :S! specielt når jeg ikke forstår begreberne biologisk og kemisk iltforbu... -
Blodtypebestemmelse
ForumindlægJeg har brug for hjælp, det haster! Jeg har fået et spørgsmål i min blodtypebestemmelses rapport, der lyder således; 1. En kvinde med blodtype A får et barn med blodtype B. Hvad kan farens blodtype være? 2. En mor har blodtypen B Rh+ og får et barn, som er A Rh-. Angiv de muli... -
Finanskrisen i SRP
ForumindlægHej. Jeg har fået stillet til opgave at koble VØ A og IØ B sammen i SRP og herunder har jeg valgt finanskrisen. Men jeg er derefter gået kold i hvad jeg skal skrive om. Finanskrisen generelt er for kedeligt og en kliché. Er det nogen der har nogle gode idéer man kan fyre en fed rapport af om??? -
Saccharider (fehlingstest) æbler?
ForumindlægHej Ved godt jeg er lidt sent ude. Skal op i biotek imorgen. Jeg har fundet af jeg mangler en rapport/journal som hedder "saccharider". Kan huske at jeg har lavet den, men kan ikke finde den. Mener at den handler om noget med nogle moste/knuste æbler og fehlingstest. Hvis der er n...
