Søgning på: fysik rapport metaller. Resultater: 16081 til 16100 af 23766
-
Dominerende ledigheds typer
ForumindlægHej, jeg har til opgave i en rapport, at forklare hvilke form for ledighed der præger det danske arbejdsmarked... i den forrige opgave har jeg haft om forskellige typer ledighed(fiktionsarbejdsløshed,sæsonarbejdsløshed, konjunkturarbejdsløshed, Strukturledighed, teknologiledighed),men ved vir... -
Kemisk formel - organisk stof
ForumindlægHej Jeg er Celina! Jeg sidder midt i en fysisk rapport hvor en af punkterne virkelig forvirre mig. Det lyder sådan: Gør rede for hvordan man kan indificere om et stof er organisk, herunder kemisk formel Så mit spørgsmål er altså, hvordan kan man vide det? Det spørgsmål forvirre mig virkelig s... -
Optimering/differentialregning
Forumindlægnogle der kan give en overskuelig og præcis forklaring på at for en differentiable funktion er f´(x0)=0 når x0 er et ekstremumsted og hvorfor manikke altid kan være sikekr på dette er tilfældet? - skal skrive en rapport om optimering og forklare nogle ting om differentialregning, men har problem... -
Introns og exons - relevans for genetik?
ForumindlægHej alle, jeg er i gang med en biologi-rapport om restriktionsanalyse, og der er et diskussionsspørgsmål der lyder som følgende: "Hvorfor bruges DNA-sekvenser fra introns og ikke fra exons i retssager?" Jeg har selv tænkt over om det er fordi det DNA vi har der er introns, altså det de... -
Hjælp til spørgsmål om velfærdsstaten!!!!!!!!!
ForumindlægHey jeg skal skrive en rapport om det danske velfærdssamfund, også stiller de spørgsmålet. At jeg skal gøre rede for partiernes (venstre og socialdemokratiet osv.) holdninger til velfærdsstaten. Er der ikke en måde jeg nem kan komme til de oplysninger. Hvis jeg går ind på partiernes hjemmesider... -
Behøver links
ForumindlægJeg skal skrive en samf. rapport der omhandler skærpet straffes virkning. Har bare svært ved at finde noget på nettet med en ordenlig relevans. Jeg behøver nogle links til et sted hvor de har lavet undersøgelser af virkningen af skærpede straffe. Uanset hvad de viser... Håber der er nogle der... -
+VII MnO4
ForumindlægJeg sidder og kigger på nogle beregninger til en kemi-rapport. +II +VII +III +II 5Fe++ + MnO4- → 5Fe+++ + Mn++ Jeg forstår bare ikke hvorfor oxidationstallet(OT), skrevet med romertal, er +7, når OT skrevet med hævet skrift kun er -1. -
Molins Model???
Forumindlæghej... jeg er kommet i den uheldige sitioation, at jeg skal forklare noget ud fra Molins model, i en rapport jeg skal aflevere i morgen aften. og problemet er at jeg ikke forstår denne model,? :( er der nogle som kan forklare mig den på en pedagoisk måde, ville jeg virkelig være taknemmelig.. ... -
Hjælp! albedo
Forumindlægvi har fået en rapport for om albedo. Vi har målt temperaturen på forskellige overflader. jord 18,8 grader celcius græs 22,5 grader celcius fliser 24,1 grader celcius jeg skal så forklare hvorfor de forskellige overflader er så mange grader som de nu er. Har ingen ide om hvordan jeg ... -
Har vi ændret vores måde at ytre os på?
ForumindlægHej jeg skal skrive en rapport, hvori jeg skal skrive om danske medier har ændret deres måde at ytre sig på efter Muhammed krisen? Er der nogle som har nogle ideer til hvordan jeg kan finde ud af dette? og måske nogen som har nogle holdninger til det Håber virkelig der er nogle som vil hjælpe :) -
blodtybebestemmelse
Forumindlægjeg skal lave en rapport om blodtypebestemmelse, og jeg har to spørgsmål, som jeg har prøvet i flere timer nu de lyder sådan, lav et skema, hvoraf det fremgår, hvilke blodtyper, der kan anvendes som donorblod til modtagere, med henholdsvis blodtybe A,B,O og AB? og hvad er donorblod? -
blodtypebestemmelse, det må i undskylde
Forumindlægjeg skal lave en rapport om blodtypebestemmelse, og jeg har to spørgsmål, som jeg har prøvet i flere timer nu de lyder sådan, lav et skema, hvoraf det fremgår, hvilke blodtyper, der kan anvendes som donorblod til modtagere, med henholdsvis blodtybe A,B,O og AB? og hvad er donorblod? -
Næringsrig godt/dårligt?
ForumindlægJeg er blevet lidt forvirret omkring begrebet næringsrig. Jeg skal skrive en rapport om åer. Umiddelbart vil jeg mene at det er godt at en å er næringsrig, men at den kan blive for næringsrig, så at der kommer for mange alger, og det ender i iltsvind. Er det korrekt? Håber at nogen kan hjælpe mig -
Indgreb i ligevægtssytem
ForumindlægJeg er i gang med en kemi rapport som handler om indgeb i ligevægtssytem, og skal svare på dette spørgsmål: Ved tilsætningerne til reagensglassene anvendte vi fatse stoffer eller et par dråber af en ret koncentreret sølvnitratopløsning. Hvorfor tilsætter man ikke i stedet for et par mL af re... -
HJÆLP! SVAMPE
Forumindlæghej. Jeg er igang med at skrive en rapport om kimnedfald og trykprøver på petriglas. Efter jeg har lavet mine trykprøver, med henholdsvis ahornblad og beskidte fingre, viser det sig at begge to får svampe på glasset. bladet var ikke vissent, ikke grønt men gult. fingrene var beskidte. Kan nogle... -
kollison af bil mod betonvæg - bevægelsesenergi
Forumindlæger det nogen der kan/vil hjælpe mig med at formulere dette spørgsmål.? det er til en rapport til i morgen:S beskriv på et mikroskopisk plan (dvs. på atomart/molekylært plan) hvordan bevægelses energien fra bilen forplanter sig i beton blokken og derefter ud i bilen igen? og hvilke følger har en ... -
Det haster en eller anden hjælp
ForumindlægJeg skal aflever en rapport imorgen der er noget jeg ikke er helt med paa opgaven lyder Tabek vaerdier for isens densitet er 0,917 g/cm3 ved 0 C og 0,920 g/cm3 ved -20 C. Beregn agvigelsen mellem den gennemsnitlige vaerdi og tabel vaerdien % afvigelsen -
idrætsprojekt: flad mave + armmuskler
ForumindlægHej.. Jeg skal i idræt fra næste uge og frem til vinterferien lave et individuelt projekt, hvor jeg skal forbedre noget der har med idræt at gøre. Til sidst skal det munde ud i et rapport. Det jeg gerne vil opnå er en fladere mave og stærkere arme, dog ikke med for tydelige biceps - det skal ... -
vaskepulver
Forumindlægjeg har et hurtigt spørgsmål jeg sidder og laver en rapport om vaskepulver, hvor vi bla i vores forsøg havde kommet en opløsning med vand og enzymholdigt vaskepulver i et reagensglas, som kom ned i kogende vand. efter 20 min blev opløsningen lyserød. kan dette skyldes varmen, eller er der nogen ... -
Oxidation af alkoholer
ForumindlægJeg skal lave en rapport om oxidation af alkoholer, og jeg har lidt problemer med at forstå selve oxidationen. R-CH2-OH --> R-CH=O Er det et H og OH-gruppen, der bliver erstattet af O'et, eller er det begge H'er der bliver erstattet og så OH-gruppen, der splitter sig? Og kan m...
