Søgning på: fysik noter c niveau. Resultater: 16121 til 16140 af 95433
-
Geometri mat A skr. eksamen
ForumindlægHej, til den skriftlige eksamen til matematik på A-niveau, forventes der, at man skitserer trekanter og lign. til 1. delprøve? taaak <3 -
Mundtlig eksamen
ForumindlægHej alle samfundsfagselskere ;) Jeg skal op til mundtlig samf, på A-niveau! Er der nogle som kan give et par gode råd? Venlig hilsen "den forvirrede" -
Hjælp til små sætninger
ForumindlægNogen der gider retter de små sætninger her; de rigtiger versioner er de danske. 7-B 1. Du må gerne gå nu. 2. Jeg må have en ny kjole 3. Hvorfor må vi ikke gå nu? Alle de andre har fået lov til [at gå] 4. Anna er her ikke; hun må være syg. 5. Nej, du må ikke forlade os. 6. Han mistede sit arbejd... -
Fysikbog
ForumindlægGoddag alle sammen:-). Kort sagt: Jeg søger henholdvis en fysik- og matematikbog, der kan supplere mine nuværende grundbøger. Bøgerne må meget gerne indeholde teori, men jeg er mest interesseret i opgaver, hvor der selvfølgelig også skal være en fascitliste. Med henblik på nivaeu og sværhedsgrad ... -
Måder stoffer transporteres gennem cellemembranen
ForumindlægHej :) Jeg skal til mndt. biologi (C) på mandag. Jeg sidder lige PT med spørgsmålet "• Giv eksempler på forskellige måder stoffer kan transporteres gennem cellemembranen på." . Jeg ved ikke hvor uddybende det skal være men jeg har PT taget diffusion af ilt fra alveoler--> blodet... -
Nulreglen/ nulpunkter udregning.
ForumindlægHej, jeg går på hhx 2 år og har mat b, sidder med en opgave som jeg ikke kan finde ud af, håber at der er nogen der kan være behjælpelige. opgaven lyder således: ? Find de mulige løsninger til følgende ligninger vha nulreglen. a) (x+2)*(x-1)=0 b) x*(x+5)=0 c) (a-5)*(a+9)=0 d) 2x*(1+2x)=0 Håbe... -
kosmologi
Forumindlægdet er b-delen, jeg er i tvivl om. jeg har brugt at z = ( H0/c ) * r0 oog tegnet en (z,r)-graf. punkterne ligger med tilnærmelse tæt på en ret linje. jeg tegner den bedste rette linje og finder hældningen af denne. denne hældningen er vel lig med (H0/c) hvordan går jeg videre herfra? jeg s... -
kritiske værdier chi i anden
ForumindlægHej Er der nogen, der ved, hvor jeg kan finde en tabel med kritiske værdi for chi i anden? I min matematikbog går antallet af frihedsgrader nemlig kun til 10. På forhånd tak -
Forbrænding
ForumindlægJeg har skrevet i mine noter:Ved fuldstændig forbrænding i organisk kemi dannes CO2 og H2O.For et stykke tid siden spurgte jeg om, hvordan man definerede et organisk stof. Og så vidt jeg husker var der enighed om, at CCl4 (et carbon og 4 chlor) var et organisk stof. Men ved forbrænding af denne v... -
AT problemformulering
ForumindlægHej. Ville høre om nogle af jer kunne hjælpe mig med en ting. Skal til at skrive problemformulering til min eksamen i almen studieforberedelse og i den anledning har jeg valgt emnet "Ytringsfrihed, religion og blasfemi" med fokus på terrorangrebet i krudttønden i København. Mit overemne... -
lektiehjælp søges.....
ForumindlægJeg er netop startet på 1.semester på medicin stud. i kbh. Jeg har kun kemi på C niveau, som ligger nogen tid bagud! Derfor søger jeg et kemi geni (b og a niveau) til at hjælpe mig ca en gang om ugen, så er du god til kemi, tålmodig og god til at lære fra dig, bor i københavn og har lyst til at t... -
Hjlæp mig! (:
ForumindlægDER SKULLE SELVFØLGELIG HA' STÅET HJÆLP ! ;D Hej Jeg ved slet ikke om I kan svare på det her, men jeg ved ikke hvor jeg skal gå hen ? Jeg vil gerne læse matematik på B-niveau på en aftenskole eller noget i den stil, men hvordan ?? (: Jeg har en HF, men har kun haft et c-niveau, og den udda... -
Grænser - Abort
ForumindlægHej jeg skal til at skrive AT til min eksamen i 3.g, til sommer. Vores overordent emne er grænser. Jeg har tænkt på at skrive om emnet abort, men er lidt i tvivl om fagvalg. Jeg har selv lavet nogle ideer til hvad jeg kan bruge, men ønsker hjertens gerne hjælp. Da jeg skal have mindst et fag på... -
Bestået eller dumpet
ForumindlægHej allesammen. Som mange af jer herinde har jeg også fået huen på. Jeg sad og kiggede på mit eksamensbevis og fik øje på min uheldige matematik karakter fra 1.g. Jeg har afsluttet matematik på c niveau med en mundtlig karakter på 00 og en skriftklog karakter på 4. Spørgsmålet er så, er jeg dump... -
Tilbyder matematik undervisning
ForumindlægHej mit navn er William. Jeg studerer på første år på Copenhagen Business School og har tidligere haft matematik på A niveau i gymnasiet. Jeg tilbyder privatundervisning til folkeskoleelever fra 0-9 klasse og gymnasieelever på C-niveau. Jeg har tidligere erfaring som underviser og kan forsikre ... -
Matematik undervisning
ForumindlægHej mit navn er William. Jeg studerer på første år på Copenhagen Business School og har tidligere haft matematik på A niveau i gymnasiet. Jeg tilbyder privatundervisning til folkeskoleelever fra 0-9 klasse og gymnasieelever på C-niveau. Jeg har tidligere erfaring som underviser og kan forsikre ... -
Eksamen højniveau matematik
ForumindlægNogen der har været til eksamen i matematik A-niveau og kan fortælle lidt om hvordan det foregår? Eller gode råd om skriftlig? Er sproglig men læser matematik som gsk så jeg er gået fra C-A niveau på 3 måneder. Nogen der har nogle gode råd for det nærmeste jeg har haft er naturfagseksamen og sk... -
Spørgsmål.
ForumindlægEt af vores eksamensspørgsmål lyder: 2. Funktioner og modeller Karakteriser lineær, eksponentiel og potens udvikling. Redegør for, hvordan man bestemmer en forskrift på baggrund af to punkter. Jeg har matematik på A, og jeg tænkte egentlig på, at spørgsmålet egentlig er meget bredt. Hvad s... -
Kemiprøve, syrer og baser
ForumindlægNu står det sådan til, at jeg i morgen skal til skriftlig kemiprøve, 2.g - C-niveau, og emnet er syrer og baser. Jeg har fint styr på mit stof,men da prøven bliver betydende for vores næste karakter, vil jeg gerne give den en ekstra skalle :) Så mit spørgsmål går derfor på, om der findes nogen so... -
Muligt emne til AT 2010.
ForumindlægHej. Jeg har været inde og kigge i det udleverede Ressourcerum på CD'en til AT2010. I rum nummer 2 under Kultur og æstetik faldt jeg over overskriften Evolutionstanker i Antikken. umiddelbart et emne som jeg syntes virker interresant, især da jeg godt kan lide Oltidskundskab. Men ville gerne...
