Søgning på: srp historie samfundsfag nazisme. Resultater: 16121 til 16140 af 27855
-
Økonomi
ForumindlægHej alle. Jeg har samfundsfag på B og er i gang med økonomi. Jeg vil høre om der er nogle der kan forklare hvad videnskabelig økonomi er og hvad der ligger under dette ? og om politiks økonomi ligger under den videnskabelig eller et helt andet sted ? mvh. Rikke :) -
2% vækst
ForumindlægJeg sidder med en SRO opgave. Det er i matematik og samfundsfag, en der evt. vil hjælpe mig? Hvordan kan der sikres en vækst på over 2%, hvis der er tale om en lille åben økonomi? Der kan evt. tages udgangspunkt i de økonomiske styringinstrumenter. -
Parlamentarisk/Parlamentarisme
ForumindlægHej, jeg er i gang med at lave en samfundsfags rapport om styreformer. En af dem er Parlamentarisk/Parlamentarisme som jeg har svært ved. Så jeg ville blive rigtig glad hvis der var nogle der kunne hjælpe mig, og forklare hvad det handler om? 1000 1000 gange tak på forhånd ! -
AT den amerikanske drøm
ForumindlægJeg skal lave en synopsis i Samfundsfag og Engelsk, hvor min problemformulering er følgende: "Har alle lige mulighed for at udleve den amerikanske drøm" til det skal jeg så have 3 underspørgsmål, og der tænkte jeg på om der var nogle som kunne hjælpe mig -
Panokrati (Haster!)
ForumindlægHej (: Jeg er i gang med at lave en rapport i samfundsfag om styreformer og en af mine valgte styreformer er panokrati. Jeg forstår ikke helt hva det går ud på så det ville være rigtig dejligt hvis der var nogen der kunne hjælpe mig (: Mange gange tak på forhånd ! -
Procentregning - har glemt det :(
ForumindlægHej, sidder og skriver en samfundsfags afl. og har glemt hvordan man regner procenter :) Håber nogle lige hurtigt vil hjælpe med de få... 101.2005 til 206.092 9,4% til 18% 3.562 til 12.657 Hvor meget er tallene steget i procent? Og hvordan regner man det ud? Og lige et sidste spørgsmål: Hvor meg... -
Regeringens energiplan
ForumindlægHej! Jeg skal til at skrive studieretningsprojekt i Samfundsfag og Naturgeografi i 3.g på gymnasiet. Mit emne skal omhandle regeringens energiplan, vedvarende energi osv. Er der nogen der har forslag til uddybelse af emnet, problemformulering, materiale el.? Håber at I kan hjælpe mig:) -
hjælp
ForumindlægHej har lige valgt studieretningsprojekt her i 3g i samf B og eng A om Overvågning. Men er ikke rigtig kommt videre. jeg vil muligvis skrive om romanen "1984" som er en dystopi/skræmmebillede på overvågning.Men er lidt i tvivl om hvad jeg skal med dn samfundsfaglige del??? nogle forslag? -
Demokrati i USA & DK
ForumindlægHej Kloge Hoveder :) Jeg har samfundsfag og vil gerne have svar på følgende: "Er demokrati det samme i USA som i Danmark?" (-må gerne uddybes, tak :)) Ha' en god uge :D hilsen Martha & Daphne :D -
produkt til finanspolitik
Forumindlæghej allesammen. Vi har om finanspoltik til afgangsprøven i mundtlig samfundsfag, og i den forbindelse, skal vi lave et produkt. Udover det, har vi brug for en kilde, der kan vise, På hvilke måder, der er ført finanspolitik på gennem tide. Nogen idéer? Tusind tak på forhånd!!! -
Ide til problemformulering
ForumindlægHej Folkens Jeg sidder og skal lave en synopsis i samfundsfag hvor emnet er: "Landbruget og udfordringen" Er der nogen der har en ide til en problemformulering der kunne være spændene at arbejde med? Har overvejet noget med forbruget af kød, men ved ikke helt hvordan jeg skal formulere... -
Haster
ForumindlægHej alle! Jeg skal i samfundsfag redegøre for følgende bergreber: 1. Konkurrencedemokrati 2. Deltagerdemokrati 3. Demokrati som statsretligt princip 4. Deliberativt demokrati 5. Institutionel magt Håber I kan hjælpe mig ! :) -
AT - Engelskfagets metoder
ForumindlægHej, Jeg skriver AT i engelsk og samfundsfag. Jeg er blevet usikker på, om engelskfaget kan anvende alle de metoder, som danskfaget også har. Kan jeg f.eks anvende laswells udvidede kommunikationsanalyse og fakta og fiktionskoder i engelskfaget? -
Overvågning SSO
ForumindlægHey alle Skal skrive en SSO, i fagene dansk og samfundsfag, om overvågning, jeg mangler en fremtidsfilm/sci fi som handler om netop overvågning, kontrol og meget gerne noget omkring hvilken påvirkning overvågning, kontrol osv kan have på demokratiet. -
Vismandsportalen og læringsstile
ForumindlægKære alle. Jeg skal snakke om vismandsportalen og læringsstile indenfor samfundsfag. Jeg er ikke helt selv sikker på hvad jeg kan sige om det, så jeg ville høre om nogle af jer derude kunne komme med nogle kvalificerede bud? Ville hjælpe en del. Zgonic :) -
Hooliganisme
ForumindlægHey. Skal lave en opgave om hooliganisme. Vil dog gerne have lidt hjælp til hvad jeg kan komme ind på i opgaven. Skal jo have samtaler, hvor jeg kan få påvirket min opgave lidt. Vil gerne have en sociologisk vinkel på tingene. Skriver i engelsk og samfundsfag. Kom glad med hjælp :) Omglolnicelol -
SOS!! Stor stat / Lille stat
ForumindlægJeg sidder og læser op på samfundsfag, og er pludselig blevet i tvivl om hvad der menes med stor stat og lille stat? de røde fx Enhedslisten går ind for lille stat og de blå fx LA går ind for stor stat. Men hvad er stor og lille stat??? -
Taksonomiske niveauer
ForumindlægHej :) Jeg er ved at lave mit tale papir til min ep eksamen. Jeg har valgt at skrive i geografi og samfundsfag, om drivhuseffekten. Men hvordan bruger man de taksonomiske niveauer i geografi?? -
Hjælpelærer
ForumindlægDa jeg skal op til samfundsfag A mundtilig her snart, søger jeg en hjælpelærer der kan guide og hjælpe mig igennem min 24 timers eksame.. jeg bor i Høje Tåstrup, og der vil selvf. være en god løn! ;) skriv gerne til mig via indbakken på studieportalen. Tak -
GM modellen
ForumindlægJeg er ved at skrive en samfundsfags/matematik synopsis i AT, og min matematiklære foreslår mig at jeg kan bruge GM modellen, men han havde desværre ikke tid til at sætte mig ind i det på daværende tidspunkt. Er der en af jer der kan hjælpe mig?
