Søgning på: fysik projekt. Resultater: 16161 til 16180 af 20688
-
radioaktivt henfald
ForumindlægHej fysikgeni :) Jeg kunne godt bruge noget hjælp til en rapport i Fysik om radioaktivt henfald. Vores formål er at undersøge det tidslige forløb af et radioaktivt henfald og vise, at intensiteten af strålingen aftager eksponentielt. Mit problem er bare: jeg ved ikke hvordan man regner intensit... -
DET HASTER!
ForumindlægHej allesammen... Jeg skal aflevere en fysik rapport imorgen, og jeg mangler at skrive om effekt/joule og alt det der ... Problemet er bare, at jeg ikke forstår det. Er der nogen, der kan forklare mig det på en nem måde? Jeg går i 9.klasse. Det haster virkelig, hvis i kender en god hjemmeside, så... -
Elektrolystisk fremstilling af metal!
ForumindlægJeg skal aflevere en raport om en elektrolystisk fremstilling af metal i Fysik. Jeg skal beskrive forsøget og beskrive dens anvendelse i industrien. Jeg forstod intet af forsøget og jeg ved virkelig heller ikke hvordan jeg skal kunne lave en raport om sådan et forsøg! Jeg håber at nogen har prøve... -
biologi eksamen 9 klasse
ForumindlægHejsa Jeg går i 9 klasse Det er blevet udtrukket som mundligt fag at jeg skal op i Biologi, jeg tænker lidt jeg skal ikke have Biologi, eller fysik- kemi på min vidergående uddannelse efter hvad jeg har læst mig frem til... ER DET SÅ LIGEMEGET OM JEG DUMPER ELLER EJ? -
Opgave - ellære
ForumindlægHej! Jeg er igang med at lave en opgave i fysik, men kan ikke finde ud af det. Opgaven lyder: Med et ohmmeter kan vi bestemme en wolframtråds resistans til 95,0 Ω. Trådens diameter er 0,040 mm. Bestem trådens diameter. Er der nogen der kan fortælle mig hvad jeg skal. Eller bare i h... -
SRP
ForumindlægHej Jeg er en pige på 19 år gamle studier på HTX 3. g søger en som kan hjælp mig med (Studieretningsprojektet ) som har fag – teknologi A , Matematik A , design B , kemi B og fysik B vil blive betalt for det . Hvis nogen kan hjælp så de meget gerne skrive privat -
Hjælp til en ligning
ForumindlægJeg sidder lige med en fysik rapport og er kommet lidt i tvivl. Pga min grimme håndskrift kan jag ikke helt se hvad jeg har skrevet. Jeg arbejder med emnet: bølger på streng Ligningen ser således ud: λ *f=2*L*f altså hvad jeg kan se, men jeg er i tvivl om et af f'erne er store... -
Udregning af tryk i Pa
ForumindlægJeg sidder fast i en fysik opgave. Den lyder: En person sidder på en stol. Person og stol vejer tilsammen 80kg. Hvert af stolens fire ben hviler på arealet 4,0cm2. Beregn trykket af stolens flade på underlaget. Jeg får givet formlen: Ft=m*g og p=F/A=Pa -
kun 3 opgaver
ForumindlægJeg er igang med at lave nogle opgaver i fysik. Men er lige stødt på nogel spørgsmål som jeg ikke kan besvare.. Er der nogle der kan hjælpe, en som ved hvor jeg kan læse om det evt ? :) 1) Forekomst af kalk i Danmark 2) Forskellige planters behov for gødning. 3) Omsætning af naturgødning håbe... -
Opgave - ellære
ForumindlægHej :) Er igang med at løse opgaver i fysik, og er noget til denne her, som jeg ikke ved hvordan jeg skal løse.. Håber du vil hjælpe mig med den - eller bare ihvertfald forklare hvilke formler der skal benyttes! Tak :) Opgaven lyder: En alminiumtråd har ved 0 oC en resistans på 1,8 &Om... -
Det skrå kast
ForumindlægHej. I min SRP skal jeg skrive lidt om vektorfunktioner og det skrå kast. Jeg har lavet en øvelse i fysik hvor en fjederkanon har affyret en kugle et antal gange og jeg har fået nogle værdier for både x og y men nu ved jeg ikke hvad jeg så skal. Jeg vil gerne have lavet en parameterfremstilling u... -
lineær absorptionskoefficient/svækkelseskonstant?
ForumindlægJeg skriver SRP i fagene fysik A og historie A og har udført et eksperiment med røntgenstråler, hvor den lineære absorptionskoefficient/svækkelseskonstant for nikkel skal bestemmes, og så ville jeg høre, hvordan jeg kan bestemme denne, når jeg har en graf med bølgelængden ud af 1.-aksen og absorp... -
Afstemning
ForumindlægHejsa. Jeg vil høre om der er nogen der kan hjælpe mig med at afstemme denne reaktion: MnO2 (s) + HSO3- ---> ??? Jeg har fundet OT (Oxidationstallene) for dem, men jeg kan simpelthen ikke finde ud af, at få det over på den anden side.. Håber nogen kan hjælpe!! Det skal lige siges det er KEMI... -
Hjælp!
ForumindlægJeg har dette fysik spørgsmål som jeg har meget svært med: En ung person kan høre fra 20 Hz til 20 KHz. a) Bestem bølgelængden for den højeste tone, b) Bestem bølgelængden for den højeste tone, han/hun kan høre. Nogen der kan hjælpe? :) -
HJÆLP :/
ForumindlægGodaften alle på Studieportalen. Jeg har en Fysik Rapport til imorgen om Fællestemperatur - er der nogen der har lavet en ligne rapport omkring det?? Det ville være rart hvis nogen kunne ''låne'' mig deres. Er ligeglad med om den er god/dårlig, skal bare aflevere noget. Tak på f... -
SRP- problemer
ForumindlægHej alle Jeg skriver fordi, jeg håber at der er nogle her inde der ville være så venlige at læse mit studieretningsprojekt når jeg bliver færdig. Jeg skriver i Kemi A og Fysik B - min opgave handler om alternative brændstoffer. Jeg håber der er nogle som svarer hurtigst mulig. mange hilsner -
Hjælp til en opgave!
ForumindlægHej :-) jeg har en opgave her, som skal laves i min fysik rapport. Jeg vil bare gerne have hjælp til hvad jeg skal gøre? eller hvordan man regner det ud? altså nogle formler. her er opgaven: Udregn hvor meget kul og naturgas, der skal afbrændes, for at lave strøm til en lyskæde, der er tændt hel... -
Udtryk/formel
ForumindlægJeg sidder lige og undrer mig lidt over et problem jeg har... Jeg er i gang med at skrive SRP i fysik og matematik, og jeg har lidt problemer med at finde ud af hvornår jeg skal bruge "udtryk" og hvornår jeg skal bruge "formel" ? Er der nogen der kan forklare hvad forskellen e... -
eksamenskarakter og årskarakter
ForumindlægHej! Jeg har i 1.g afsluttet fysik, hvor jeg fik 7 som årskarakter og musik hvor jeg fik 10 som årskarakter. Yderligere var jeg til eksamen i musik hvor jeg fik 10. Jeg er nu i tvivl om mit gennemsnit af de tre karakterer er (7+10)/2 eller om det er (7+10+10)/2. Altså om både eksamenskarakter... -
Formler!
ForumindlægHej :-) jeg har en opgave her, som skal laves i min fysik rapport. Jeg vil bare gerne have hjælp til hvad jeg skal gøre? eller hvordan man regner det ud? altså nogle formler. her er opgaven: Transport Forstil dig, at du kørte i bil til gymnasiet hver dag. Hvor meget benzin vil du så bruge, og hvo...
