Søgning på: dansk noter STX. Resultater: 1601 til 1620 af 57177
-
Hjælp til dansk!! det haster!!
ForumindlægHey allesammen ;D Er der nogen der har læst digtet "Rebel" af M. Strunge?? Det er virkelig vigtig. Tak -
dansk
ForumindlægHejsa. Er der nogen der kan komme med eksempler på ondskab fra litteraturen.? -
dansk
Forumindlægnogen der kender et eventyr som et nemt at analysere til 9. klasse mudtlig eksamen? -
Dansk HASTER!!!!!!!!!!
Forumindlæghej, jeg har brug for hjælp i dansk angående en folkevise, som jeg skal fortolke, men kan ikke komme videre da jeg sidder fast i en sætning. Her er sætningen: "Han leved' ikke med mig år uden to, så rådede jeg ene for al den bo" Jeg vil være glad, hvis i kan hjælpe hurtigt. -
Hjælp til lidt dansk!!!
ForumindlægEr der en som kan fortælle mig hvordan Jeg får løst den opgave???? Opgaven er ved linket http://up.peecee.dk/view.php?id=15954 -
Dansk
ForumindlægJeg har brug for hjælp med det her! Spørgsmålet er: Er der et set up her? Jeg har svaret: Ja, det tænker jeg, fordi der er både detaljer og information, der senere i bogen får betydning for handlingen.. Jeg ved ikke helt om det er rigtigt. Kan i måske hjælpe mig med at finde ud af om det er r... -
HHX, HTX, STX
ForumindlægHvad er forskellen egentligt på disse tre gymnasiale uddannelser? (Hhx, htx og stx). Jeg er selv (nærmest) helt overbevist om, at jeg vil tage på det almene gymnasium - men jeg er stadig nysgerrig efter hvad der foregår på de to andre. :-) -
Internationale linjer på gymnasiet (STX)?
ForumindlægHej Er der nogen der ved, om der er internationale linjer på gymnasiet (STX)? Jeg går på en international linje her i 8. klasse, og jeg vil gerne forsætte på gymnasiet med en international undervisning. IB lyder ikke som noget jeg har lyst til, så jeg vil være meget taknemmelig, hvis nogen kunne... -
dansk ??
ForumindlægHvad skal "Har du ikke en bruger på Studieportalen" betyde ??? -
Noter [Hielfe bitte]
ForumindlægHey!Jeg står og mangler noget inspiration til nogle tyske noveller og roman uddrag. Så jeg tænkte om nogen ikke kunne dele nogen eksamen notater? Det ville være en stor hjælp! -
dansk, tak
Forumindlæg1 "Sæt ikke komma foran 'navneforms at' (K11)" Hvad betyder "navneforms"??? 2 "Det vil altså sige ingen komma foran at, når........" Mon vi ikke skulle sige "intet komma" ??? 3 Hvad mener man med at et udsagnsord i navneform er "... -
Hvordan fungerer skift Pre-IB til STX
ForumindlægHej alle. Jeg er firtiden i gang med Pre-IB og skal snart til at vælge om jeg vil blive eller skifte til STX. Sagen er at hvis jeg vælger at skifte har jeg ikke den mindste i dag om hvordan det foregår. Er der nogen som har erfaring med hvordan man skifter fra IB til STX i 2.g? Tak -
Dansk
ForumindlægHej Strudieportalen Jeg går i 9 klasse og jeg vil meget gerne forbedre mit dansk læsning og retskrinving, så har i ngen anbefalinger til hvordan jeg kan forbedre det da jeg har fået 4 i retskrivning- og læsning til mit halvårs karakter??? tk forhånd!:) -
Ødipus noter søges!
ForumindlægEr der nogen der har nogle guldnoter til Kong Ødipus? Jeg kunne virkelig godt bruge dem, da vi snart skal igang med den historie i old. -
Enkelt regnestyke - or not?
ForumindlægHalløj! Jeg har et lille matematikspørgsmål, som jeg ikke helt kan finde ud af, men det er der sikkert nogle kloge hoveder derude der godt kan! Det gælder dette regnestykke: 1-2+3-4+5-6+7-8+9....+97-98+99 Det er alle tal fra 1-99 man skal regne. Jeg ved, at det skal give 50. Men hvordan regne... -
Stalin - The movie (Not)
ForumindlægHej Vi skal lave en film om Stalin, men vi er lidt tør for idéer. Er der nogle der kan/vil hjælpe? Tak. -
Hjælp til dansk!!!
ForumindlægHvad er fiktion? Hvad er litteratur - Historie? Hvad er et forfatter skab? Hvad erEsay - genren? Hvad lyrik som genre? Hvad er danskhed mellem kulturer? -
dansk
ForumindlægForklar hvorfor det hedder jeg og ikke mig i de fremhævende eksempler i samtalen her: Henrik på 2 år viser stolt sin mor en mønt han har fået af sin mormor.MIG har fået en krone.JEG har fået en krone, retter moderen ham.Henrik ser vredt på hende og svarer arrigt:Det har MIG osse! HJÆLP TAK!!! -
Noter vs. udenadslære
ForumindlægHej Jeg har aldrig rigtig lært at skrive gode notater, og jeg oplever, at når jeg skriver notater, så mister jeg fuldstændig overblikket over, hvad jeg har gang i at læse, men jeg oplever derimod, at når jeg bare læser et stof, og de efterfølgende timer og dage repeterer det i hovedet, så sid... -
STX EKSAMEN DISKUSSION
ForumindlægHej, ligesom mange af jer har jeg været til Kemi A STX eksamen i dag :-) Jeg har løst alle opgaverne korrekt (håber jeg da!), og da alle i DK nu har afleveret vil jeg tillade mig at dele min egen uofficielle facitliste. Så åben facitlisten i et nyt vindue, og lad os starte diskussionen :D http...
