Søgning på: fysik eksamen htx. Resultater: 16241 til 16260 af 47924
-
Læge - supplering på alle fag HF?
ForumindlægAt læse til medicin på århus universitet kæver følgende fag : dansk A engelsk B matematik A enten fysik B og kemi B eller fysik B og bioteknologi A (ug.dk) Men da jeg på nuværende tidspunkt ikke har nogen af fagene på højt nok niveau fordi jeg er gået i en helt anden retning, har jeg så mulig... -
Matematik-hjælp tilbydes nær Roskilde
ForumindlægJeg er en lærerstuderende med linjefag i matematik, biologi og fysik/kemi. Jeg har haft matematik på meget højt niveau i forb. med tidligere studie på DTU. Jeg er meget tålmodig og forsøger at møde vedkommende jeg underviser hvor hun/han er. Jeg tilbyder hjælp i matematik/fysik/kemi, biologi i fo... -
GSK som aftenundervisning?
ForumindlægEr der nogle der kan anbefalde en god skole, hvor det er muligt at tage et GSK kursus i engelsk a som aftenundervisning? -
Aflysninger af 3.g eksamener
ForumindlægHej SP, Jeg ved at der sidder en masse kloge og erfaren mennesker bag skærmene lige nu og jeg vil derfor gerne spørge om noget. Årgangen 18/21 har haft mere virtuel undervisning end nogen andre årgange, hvilket skyldes de virtuelle SRP forberedelser, undervisning i 2.g og nu også meste af 3.g.... -
supplerende fag hjææælp
ForumindlægHej Jeg har nogle spørgsmål angående supplerende fag. Jeg går i 1. Hf, og jeg har tænkt mig at supplerer 3 fag næste år. Mine adgangskrav er matematik A, kemi B og fysik B. Jeg skal have matematik på B næste år, så jeg har tænkt mig at supplere det på A. Og kemi har jeg på C nu, så jeg har t... -
Eskamen bio niv c
ForumindlægJeg skal til eksamen på tirsdag i biologi c. Biologi er ikke min stærke side. Jeg fik 4 i løbet af året for mine rapporter og satser ikke på de vilde karakter til eksamen, da biologi ikke er min stærke side. Hvor meget skal man enlig kunne sige for, at bestå med et 2 tal (6 tal efter gammel skala)? -
Nu kræver gamle eksamensopgaver på uvm.dk et password?
ForumindlægNu arbejder jeg selv til daglig som gymnasielærer i maematik og har i flere omgange her de sidste par opfordret mine elever til når skriftlig eksamen nærmer sig, at de kunne gå ind på uvm.dk og downloade gamle eksamenssæt gratis. Især fordi de disse opgaver er en god træning til den kommende skri... -
Skriftlig engelsk
ForumindlægEr der nogen, der var op i skriftlig engelsk årsprøve/eksamen B-niveau sidste år? Som evt. kunne sende mig opgaven, som jeg kan læse igennem? Vil være til stor hjælp :) -
Gamle mat prøve på emu?
ForumindlægHej, jeg har prøvete at lede rundt på emu, efter nogle gamle prøve til eksamen, men kan ikke rigtig finde dem. Er der nogen der evt, kunne sende et link hvis de havde fundet dem? Ville være en stor hjælp :) -
Studieretningsopgave
ForumindlægEr er en der har et rigtig godt forslag til en studieretningsopgave? Hvor man kan bruge fagene Fysik A og Mat A? -
Matematiske anvendelser
ForumindlægKunne I nævne nogle emner inden for fysikken, hvor differential- og integralregning bliver brugt? -
To-proton henfald
ForumindlægHey, Er der nogle der kunne hjælpe mig med opgave 6 i nedstående eksamenssæt? Jeg kan slet ikke finde ud af nogle af underopgaverne i opgave 6: http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/vejlopg-nyordning/fy/STX071-FYA%20V_vejl1.pdf /Malfoy/ -
Matematik, hvordan forbedre jeg mig?
ForumindlægHej Jeg har et problem. Mit matematik halter - gelvaldigt, jeg er færdig med 2.G på HTX og da jeg intet valg havde skal jeg have matematik på A niveau efter sommerferien. Pt får jeg 4 svarende til 7 i den gamle skala i års karakter(både mundtlig og skriftlig). Jeg ville gerne op på et 7 tal (ny... -
kronik og essay
ForumindlægHej, hvad er forskllen mellem en kronik og en essay andet end en kronik er lidt længerer og kan blive skrevet i en avis? -
gennemsnit for læge
ForumindlægHej alle Jeg går i 8klaase og min livsdrøm er at blive læge og jeg har hørt at man skal have et snit på 10,5 og mine halvårs karakter er på 5,5 men de skal nok gøres bedre fordi jeg ikke var så aktiv i timerne. jeg vil gerne høre om er det rigtigt at man skal have et snit på 10,5 elle... -
Antistof
ForumindlægHej Ved I noget om antistof og fysikken/matematikken bag det? På forhånd tak -
hvad handler den om?!
ForumindlægHvad handler den her om??http://peecee.dk/index.php?id=21074 -
Bestikkelse, at snakke sig til en karakter
ForumindlægHej. Jeg går i en klasse i 3.g, hvor en elev brokkede sig over en årskarakter på 6 og fik så 9. Denne er altså i 3.g og tæller. Synes I det er i orden at man kan få den ændret ved bare at tale med læreren om det ? Jo og så er der også en klassekammerat, som taler om at bestikke en af kontorpers... -
Studieretning
ForumindlægHej, jeg er blevet en MEGET forvirret pige. Jeg går i 9. klasse lige nu og selvfølgelig skal man tage stilling til hvad man skal efter folkeskolen. Jeg har beslutten en 10. klasse på et gymnasie, senere vil jeg på gymnasiet da det er et krav (skal læse til jura). MEN, selvfølgelig bl... -
Gennemsnit??
ForumindlægHej alle! Er der nogen der ved, hvor højt ens gennemsnit skal være for at komme ind på Københavns Jura Univeristet? Hvis ja, så svar gerne :-) Kh, Emilia
