Engelsk

GSK som aftenundervisning?

28. juni 2018 af sandrasvensson (Slettet) - Niveau: A-niveau

Er der nogle der kan anbefalde en god skole, hvor det er muligt at tage et GSK kursus i engelsk a som aftenundervisning? 


Brugbart svar (0)

Svar #1
28. juni 2018 af Jerslev

#0: Hvad er dit nuværende engelskniveau?

- - -

mvh

Jerslev


Svar #2
28. juni 2018 af sandrasvensson (Slettet)

Det er er B og mangler derfor A.


Brugbart svar (0)

Svar #3
28. juni 2018 af Jerslev

#2: Kunne du overveje online undervisning? Aftenundervisning findes ikke mange steder længere.

- - -

mvh

Jerslev


Svar #4
28. juni 2018 af sandrasvensson (Slettet)

Ja, det kunne godt være en mulighed. Nej det har jeg bemærket, har søgt efter det og alt hvad jeg har kunne find, var morgen undervisning.


Brugbart svar (1)

Svar #5
28. juni 2018 af Jerslev

#4: Både Aarhus HF og VUC (min arbejdsplads) og KVUC tilbyder engelsk B-A som online undervisning. Kig lidt på de respektive hjemmesider og vælg efter, hvad der passer dig bedst. Det tages dog så som HF enkeltfag og ikke som GSK, og der er vistnok ikke nok timer i det alene til at kunne få SU.

- - -

mvh

Jerslev


Svar #6
28. juni 2018 af sandrasvensson (Slettet)

Jeg har været inde og kigge på KVUCs hjemmeside, men syntes ikke jeg faldt over online undervisning, men jeg tager da lige et ekstra kig. 

Mange tak.


Brugbart svar (0)

Svar #7
28. juni 2018 af Jerslev

#6: prøv her https://mobil.kvuc.dk/uddannelser/hf-flex-fjernundervisning/
- - -

mvh

Jerslev


Svar #8
28. juni 2018 af sandrasvensson (Slettet)

Det er desværre kun som almindeligt B-A undervisning og ikke som GSK.

Men mange tak for hjælpen.

Brugbart svar (0)

Svar #9
28. juni 2018 af Jerslev

#8 hvorfor skal det være GSK?
- - -

mvh

Jerslev


Svar #10
28. juni 2018 af sandrasvensson (Slettet)

Det skal det, i det jeg har en fuld HF eksamen, men mangler engelsk på A.

Brugbart svar (0)

Svar #11
28. juni 2018 af Jerslev

#10: det er lige meget. Du kan sagtens tage enkeltfag efterfølgende for at opkvalificere dig til optagelse. Snak med en studievejleder på din lokale VUC.
- - -

mvh

Jerslev


Svar #12
28. juni 2018 af sandrasvensson (Slettet)

Nej det kan man ikke når først ens eksamensbevis er lukket. Den eneste mulighed man har når enes eksamensbevis er lukket er GSK.

Brugbart svar (0)

Svar #13
28. juni 2018 af Jerslev

#12 er du sikker på det? Jeg mener bestemt, at jeg har haft kursister, der supplerede på mine hold. Karakteren kan blot ikke tælle med i dit gennemsnit. Snak dog med en studievejleder.

Husk at fjernundervisning kan foregå over hele landet.
- - -

mvh

Jerslev


Svar #14
28. juni 2018 af sandrasvensson (Slettet)

Det må have været i gammel dag måske? Jeg har talt med samtlige uddannelsesteder, bla. KVUC og den eneste muligheder der er GSK, da et almindeligt engelsk hold ikke vil tælde som suppering. Dette er i hvert fald den information jeg har fået fra de forskellige uddannelsesteder jeg har adspurgte.

Ja tak, det ved jeg.

Brugbart svar (0)

Svar #15
28. juni 2018 af Jerslev

Det lyder mærkeligt. Jeg spørger vores studievejledning i morgen og vender tilbage med et svar.
- - -

mvh

Jerslev


Brugbart svar (0)

Svar #16
29. juni 2018 af MaibritG

Selvfølgelig kan du tage det som fjernundervisning. Om det er GSK eller HF-enkeltfag burde være ligegyldigt.

Jeg tog selv Tysk 0-B på VUC (HF-enkeltfag), da adgangskravet for optagelse på mit universitetsstudie blandt andet var et fremmedsprog på A/fortættersprog B - og jeg blev optaget uden problemer. Her skulle jeg blot vedlægge mit enkeltfagsbevis, da jeg ansøgte. 

- - -

Med venlig hilsen
Maibrit


Brugbart svar (0)

Svar #17
29. juni 2018 af Jerslev

Hvad #16 svarer matcher præcis, hvad jeg fik fortalt af vores studievejledning. Vær opmærksom på minimumskrav om timetal, hvis du vil have SU på enkeltfag. GSK er skruet sammen så man "automatisk" kvalificerer til SU.
- - -

mvh

Jerslev


Svar #18
29. juni 2018 af sandrasvensson (Slettet)

Er det mig på skriver til Maibrit? Jeg er sådan set ikke i tvivl om at man kan tage det som fjernundervisning, så jeg forstår ikke helt din kommentar?

Den information jeg har fået fra forskellige vuc’er og HF uddannelsesteder, har modsagt det du fortæller mig ang. enkeltfag. Hvor har du taget dit enkeltfag henne?

Brugbart svar (0)

Svar #19
29. juni 2018 af MaibritG

Det er desværre kun som almindeligt B-A undervisning og ikke som GSK. 

Men mange tak for hjælpen.

 Det skal det, i det jeg har en fuld HF eksamen, men mangler engelsk på A.

Ja, det er dig, jeg skriver til - og mit svar er baseret på følgende indlæg. 
 

Den information jeg har fået fra forskellige vuc’er og HF uddannelsesteder, har modsagt det du fortæller mig ang. enkeltfag. Hvor har du taget dit enkeltfag henne?

Jeg tog mit HF-enkeltfag på VUC Vest (i Esbjerg), der også har GSK-fag (dog ikke lige tysk B). Jerslev har også bekræftet i indlæg #17, at det forholder sig sådan. 

- - -

Med venlig hilsen
Maibrit


Svar #20
29. juni 2018 af sandrasvensson (Slettet)

Ja tak, jeg kender godt reglerne for SU. Da jeg talte med KVUC, VUC på Frederiksberg og Tårnby er det ikke den information jeg har fået.
Der er jeg blevet informeret om at det skal være et GSK supperingsfag, hvis man altså skal bruge det til at kunne søge ind på et universitet.
Men jeg vil da lige forhører mig igen.
Tak for hjælpen.

Forrige 1 2 Næste

Der er 23 svar til dette spørgsmål. Der vises 20 svar per side. Spørgsmålet kan besvares på den sidste side. Klik her for at gå til den sidste side.