Søgning på: fysik rapport DENSITET. Resultater: 16241 til 16260 af 23609
-
Naturvidenskabelig metode?
ForumindlægHej jeg skal til eksamen snart i teknologi. Jeg har om bølgekraft, og har derfor lavet et produkt ud af det.. Jeg har tænkt mig, at inddrage noget om den naturvidenskabelige metode til eksamen, da jeg mangler det i min rapport.. Men nogle der kan hjælpe mig med, hvad jeg kan sige omkring den natu... -
Blodtypebestemmelse
ForumindlægHej alle :) Jeg sidder og forbereder mig til min eksamen i biologi. Her er jeg nået til en rapport om blodtypebestemmelse. Jeg ville høre om der er nogle af jer som kan give en forklaring på når man siger at man ar en fænotype og en genotype. Hvad betyder ordene fænotype og genotype ? Håber i... -
Mexico - I-land eller U-land?
ForumindlægJeg er igang med at skrive en rapport om Mexico (8. klasse). Jeg har nu siddet i 1 time, for at finde ud af om det er et I-land eller U-land, og er nu ved at blive træt af, at det er umuligt at finde. Så hvis i kan jeg hjælpe mig med om det er et I-land eller U-land og evt. med en forklaring på, ... -
Universet
ForumindlægGodmorgen! Jeg er igang med at skrive en rapport om universet, stjerner, planeter, osv. Jeg er stødt på spørgsmålet "Hvad er universet?" Det er meget simpelt, men jeg er ikke helt sikker på, hvad jeg overhovedet skal skrive. Mener de med spørgsmålet, at man skal skrive om universet, ell... -
fremstillinger af produkt med emnet "Unge og Rusmidler"
Forumindlægvi er to piger som lige nu, arbejde med projektopgave. vi har emnet "unge og rusmidler" men, vi har lidt svært med hvad vi kunne lave af produkter til fremlæggelsen? vi har valgt at have fag som Dansk, samfundsfag, historie, biologi og Psykologi som indgår i vores rapport. Har i nogen ... -
Afstemning af redox
ForumindlægHvordan vil i afstemme denne redoxreaktion? Jeg kan ikke få det til at passe, og skal op imorgen! Fe2+ + MnO4- --> Fe3+ + Mn2+ Det er fra en rapport vi har haft med jern i ståluld, hvor vi så titrerer med kaliumpermanganat. Derfor ved jeg ikke om opløsningen er sur eller basisk - ville gætt... -
Hjælp til ligning
ForumindlægJeg sidder her og skal skrive rapport i matematik, og er stødt på et problem. Jeg ved ikke, hvordan jeg skal løse ligningen: x^2 + ax = b^2 Jeg ved, at: a=8 b=3 x=2.2 Den skal løses vha. diskriminant-metoden. Jeg håber, der er nogle, der kan hjælpe mig!!! -
Alkoholprocent
ForumindlægHej! Jeg skal skrive en endelig nv-rapport om gæringsprocesser. Vi har så fået til opgave også at udregne alkoholprocenten, da der jo blev lavet ethanol i vores gæringsforsøg. Jeg ved ikke om dette er til nogen hjælp men: m=2,0501 g M=46,069 g/mol n=0,445 mol Det kunne være meget dejligt ... -
Bladets farvestoffer
ForumindlægHej studieportalen. Jeg er ved at lave en rapport til d. 1. sep. og skal svare på dette spørgsmål: 4. Blåt lys trænger længst ned i klart vand. Hvordan er rødalger (f.eks. Laminaria saccarina) tilpasset til at vokse på større vanddybder end grønalger? Jeg kan dog ikke helt finde ud af hvad jeg sk... -
Krige - Norge
ForumindlægHej, jeg er igang med at lave en rapport om Norge. Jeg skal skrive, hvilke krige Norge har været involveret i. Jeg er ikke sikker på, at jeg kan finde dem alle. Har søgt på forskellige hjemmesider, og har fundet dem her. 2 verdenskrig, Den skånske krig, Den nordiske syvårskrig, Tyttebærkrigen, ... -
Biologi - hjælp!
ForumindlægHej, jeg skal skrive en rapport om de forskellige vandkoncentrationer påvirkning på cellernes membran. Jeg kan godt forstå hvordan det kan være, at hvis man sætter en vandpest plante i saltvand, så skrumper cellemembranen om grønkornene da der sker en osmose effekt. Hvad jeg ikke forstår er,... -
Halveringstykkelse vha. regressionsligning
ForumindlægHej. Jeg skal skrive en rapport om absorptionsloven. Jeg sidder ved dette: Bestem halveringstykkelsen x1/2 vha. regressionsligningen Min regressionsligning har jeg fået ved at lave en graf i excel og min regressionsligning lyder: y=1207,4e^-0,002x Jeg kan simpelthen ikke komme videre.... -
Lambert-Beers lov
ForumindlægHej folkens Jeg er ved at skrive en kemirapport over kobberindholdet i en 50-øre og er nu nået til teori afsnittet, som driller mig en smule. Jeg vil gerne skrive om Lambert-Beers lov, da den jo er relevant for rapporten, men jeg har svært ved at forstå den. Hvad er væsenligt ved den? Hvilken... -
Blodtypebestemmelse
ForumindlægHej folkens :) Jeg er igang med en biologirapport om et forsøg som jeg ikke har været med til! ja så det sgu svært! Er der en som kan hjælpe mig over MSN da jeg har et billede som jeg har fået over et af forsøgne hvor jeg skal fortælle hvilken blodtype det er på billedet og har simpelthen ingen... -
Biologi B - Skovundersøgelse (jordbund)
ForumindlægHej :) Jeg skal lave en skovundersøgelsesrapport, hvor vi har været ude i skoven, hvor vi har lavet følgende: udfyldt et skovscoreskemalavet en skovbeskrivelse, målt førnelag og lavet jordbundsundersøgelser(beregnet vandindhold+beregnet organisk indhold+målt pH). Hvad vil i mene er relevan... -
hvordan produceres energi fra kul?
ForumindlægJeg skal her på torsdag op i NV eksamen, og er ligenu ved at lave talepapir til de emner vi kan risikere at trække. Et af emnerne er energi i Danmark, hvor jeg har skrevet om vindmøller og kul. Jeg har ikke fået gode karaktere i min rapport, og vil derfor godt have hjælp til hvordan der bliver... -
klorofylmutanter i byg
ForumindlægHej jeg sidder og prøver at løse opgave 2 i vedhæftet rapport, men det ser ud til at det er for svært.. Ved ikke engang hvor jeg skal begynde.. Opgave lyder: Giv en begrundet forklaring på om de ovennævnte arveanlæg AA og CC sidder på samme sæt homologe kromosomer eller forskellige homol... -
Den direkte bevisteknik
ForumindlægJeg er naesten faerdig med at skrive en rapport om bevisteknikker, men kan slet ikke komme paa nogen styrker ved den direkte bevisteknik :( En svaghed er vel, at man bliver noedt til at have en ide paa forhaand, for man kan meget let 'fare vild', men er der nogle af jer, der har et bud ... -
En bæk forurenet med Cu 2+
ForumindlægAntag at en bæk er blevet forurenet med kobber-ioner (Cu2+). Hvordan kan man rense bækken ved kemiske fældningsprocesser (fældning betyder dannelse af bundfald)? Foreslå et egnet letopløseligt salt. Jeg skal besvare dette spørgsmål i en kemi rapport, og er lidt på bare bund. Min første tanke va... -
Hvad er Rydbergformlen og balmerserien?
ForumindlægHej! Jeg har fået til opgave at skrive en rapport, hvor emnet er spektralanalyse med formålet: Forsøgets formål er at undersøge et grundstofs emissionsspektre. Jeg skal derfor skrive et teoriafsnit, hvorunder jeg inddrager følgende: - rydbergformlen - balmerserien Har I nogle guldkorn...
