Søgning på: fysik noter c niveau. Resultater: 16321 til 16340 af 95433
-
Osmose
ForumindlægHej. Jeg har godt, set at dette spørgsmål er blevet besvaret tidligere, men jeg forstod ikke svaret. Så jeg håber at i kan svare på det igen, denne gang dog virkelig simpelt, da jeg ikke er så god til biologi og kun har det på C-niveau. Forklar/diskuter betydningen af osmose for (nogle) men... -
Fag til SRP
ForumindlægHej Jeg skal snart vælge fag til SRP, men jeg er i tvivl om hvad jeg skal vælge, jeg har Matematik og Kemi på A niveau, som studieretnings fag, er der nogen som har nogle gode emner indenfor disse fag, og hvilket fag skal de kombineres med? På forhånd tak :) vh. Hans C -
Spørgsmål relateret til funktioner
ForumindlægHej søger hjælp til matematik på c-niveau, ville blive glad hvis nogle ville hjælpe mig. 1. Ekstremumssteder hvad er det ? 2. Bestem forskriften for fuktionen g, idet det oplyses at f(x)= 3x-5 og (f-g)(x) = 9x2-13. Hvordan regner jeg fuktionen g ud ved hjælp af det de oplysninger ? 3. Hvad vil ... -
Vurdering af konflikten
ForumindlægJeg er ved at lave en større opgave i historie på C-niveau. Jeg har om den kolde krig, og skal nu lave en vurdering af konflikten.. nogle herinde som har et bud på hvordan filan jeg lige gør det? .. Håber på hurtig hjælp da den skal være færdig søndag aften senest kl 20:30 -
Matematik areal af indskrevne og omskrevne cirkel
ForumindlægTænkte på om nogle kloge mennesker derude kunne hjælpe mig med matematik på C-niveau, helst over privat besked. Opgaven handler om et kvadrat med en indskrevne og omskrevne cirkel, og man skal beregne hvor meget større den indskrevne cirkels areal er af den omskrivendes cirkel. Skriv gerne, hv... -
Rapport om procent og rente
ForumindlægHej, jeg skal skrive en rapport om procent og rente på c-niveau i matematik på hf, men jeg ved desværre ike helt hvad rapporten forventes at indeholde. hvis nogen har lyst til at give mig en ide om hvad en sådan rapport bør indeholde i hovedtræk vil jeg være meget taknemmelig. Mvh Frank -
Hjælp til matematiske beregninger ift. klima!!
ForumindlægHey alle sammen. Jeg skal skrive AT i matematik A og samfundsfag C. Jeg vil gerne lave nogle beregninger på klimaforandringerne i Danmark, men det skal gerne være på a-niveau. Er der nogle, der har noget erfaring / forslag til hvordan man evt kunne regne på klimaforandringerne i Danmark - evt ... -
Gibbs energi
ForumindlægHelge Mygind, Kemi 2000, A-niveau 2, side 107 opgave 46 c) beregn Gibbs-energien for en blanding , der består af 0,25 mol H2 med partialtrykket 0,13 bar og 0,5 mol N2 med partialtrykket 0,26 bar. Blandingens temperatur er 25 grader celcius. -
Potensfunktion(procent)
ForumindlægHej derude. Håber der kan få mig til at forstå det her..det er mat på c-niveau Grafen for en potensfunktion går gennem punktet (1,10) og y-værdien stiger 35%, når x-værdien stiger med 40%. a) Bestem forskriften for funktionen. b) Bestem x-værdien når y = 15 -
STUDIERETNINGSPROJEKT! - VIRKSOMHEDSØKONOMI / MATEMATIK
ForumindlægER DER NOGLE DER HAR FORSLAG TIL EMNE, HVIS MAN HAR MATEMATIK A, VIRKSOMHEDSØKONOMI A SAMT FINANSIERING C? JEG HAR VALGT VIRKSOMHEDSØKONOMI SOM HOVEDFAG, MEN SYNES DET ER SVÆRT AT VÆLGE ET GODT EMNE?! HÅBER DER ER NOGEN DER HAR NOGLE GODE FORSLAG., VIL GERNE VÆLGE ET EMNE DER ER PÅ A-NIVEAU., ... -
HJÆLP TIL EMNE: VIRKSOMHEDSØKONOMI
ForumindlægER DER NOGLE DER HAR FORSLAG TIL EMNE, HVIS MAN HAR MATEMATIK A, VIRKSOMHEDSØKONOMI A SAMT FINANSIERING C? JEG HAR VALGT VIRKSOMHEDSØKONOMI SOM HOVEDFAG, MEN SYNES DET ER SVÆRT AT VÆLGE ET GODT EMNE?! HÅBER DER ER NOGEN DER HAR NOGLE GODE FORSLAG., VIL GERNE VÆLGE ET EMNE DER ER PÅ A-NIVEAU., ... -
PRIVATLÆRER I KEMI SØGES HURTIGT!
ForumindlægJeg er desperat efter en hjælpelærer i kemi hurtigt! Jeg bor i Farum. Er der nogle der kan hjælpe mig eller ved hvor jeg kan finde en? Jeg har kemi på c-niveau på HF og skal til eksamen på tirsdag! Håber der er nogle der kan hjælpe mig. Venlig hilsen Cecilie -
astronomi portfolie
ForumindlægHej folkens. Jeg vil spørge om der er nogle som før har lavet en astronomi portfolie til en evt. astronomi prøve. Der er tale om astronomi c 2.g Gym Niveau. Altså en der muligvis kan hjælpe. Håber inderligt nogle kan hjælpe mig har nemlig nogle spørgsmål -
Reducer udtryk mest muligt
ForumindlægJeg skal som sagt reducere udtrykkende mest muligt. Jeg læser matematik på c niveau på hhx, men det er to år siden jeg gik ud af folkeskolen, så husker ikke hvordan man gør. Har en opgave der lyder: 2 (3a -2) - 3 (2-a) Nogen der kan forklare mig hvordan man gør? -
Opstille balance opg. 17.23
ForumindlægHej. Jeg er ved at lave en aflevering i VØ bogen 2 (den blå) på A niveau. Det er opgave 17.23. Jeg har fået lavet opgave a, b og c, men efter jeg er kommet til d, kommer jeg ikke videre, jeg skal opstille en balance og jeg ved ikke hvilke tal jeg skal bruge. Kan nogen hjælpe? -
Privatunderviser i Århus søges!!
ForumindlægJeg har brug for hjælp til matematik på B-niveau både mundtligt og skriftligt, da jeg skal have forbedret mine karakter for at komme ind på mit drømmestudie. Jeg bor i Århus C, så det vil være en fordel hvis du kom herfra. Skriv hvis du tror du er den rette. Lønnen kan vi snakke om. Mvh Maiken -
Molekyler - udseende?
ForumindlægJeg er netop startet med Kemi 2000 (C-niveau) Jeg mangler et opslags sted, hvor jeg kan se div molekyler tegnet, da vi flere gange vil komme ud for en opgave netop med tegning af molekyler - har googlet, men google er tilsyneladende IKKE min ven lige i dette tilfælde ;)) -
HJAAAAP MIG.....
ForumindlægHej mit Navn er Naja jeg er 22, og går på HF.. Jeg har virkelig problemer med faget SPYKOLOGI, og har brug for noget lektie hjalp jeg betaler gerne for det. jeg skal op i det til sommer og er meget nervØs. hjaaalp. jeg har spykologi på c niveau. håber i kan hjaaalpe. -
Matematik opgaver - tjekkes
ForumindlægHej. Jeg har lavet 6 opgaver(C niveau) omkring sinus, cosinus, phytagoras og tangens. Er der nogle, som vil tjekke disse opgaver igennem og se om jeg har lavet noget forkert? Jeg kan evt. sende dem over e-mail. Jeg lægger dem ikke herud, da jeg kan blive taget i plagiat, da de vil ligge offent... -
Ækvivalente stofmængder
ForumindlægHej. Er der nogen der kan hjælpe mig med denne kemiopgave?: Diiod kan fremstilles ud fra dichlor (Cl2) og Jern(ll)iodid Fel2 3 Cl2 + 2 Fel2 - 2 FeCl3 + 2 l2 Hvor meget dichlor og hvor meget jern(ll)iodid skal der bruges til fremstilling af 7,30 mol l2? Jeg har kemi på C-niveau.
