Søgning på: kemi eksamen 2010. Resultater: 16321 til 16340 af 48240
-
Redoxtitrering definition?
ForumindlægHejsa :) jeg er ved at læse op til eksamen i kemi B og der står at jeg bl.a. skal redegøre for redoxtitrering. Er der nogen der kan fortælle mig hvad der forventes at jeg skal sige? jeg kan ikke finde definition i mine bøger. Håber i vil hjælpe kh en studerende -
TI 83
Forumindlæghej jeg vil bare lige vide hvordan henter man de programmer til TI83 fra siden her.. når jeg trykker på sker der ikke ret meget er der en der kan vejlede mig i det?:)PS: kender i en anden hjemmeside hvor man kan downloade diverse programmer som jeg kan ha' nytte af til mat/kemi skrift. eksame... -
Forslag ;)
ForumindlægHejsa kære øh.. jer ;)Jeg sidder her og skal til eksamen i fysik/kemi/biologi imorgen, og jeg har fået følgende emneområder:VandEnergiTrykLys/bølger/LydRadioaktivitetØkosystemerMennesketEvolutionHvad tror I, at evt. underemner kan være?Hvis i kender bollemodellen, hvor man starter med f.eks Vand ... -
Ionforbindelser - Kalk
ForumindlægTil min kemi eksamen på C niveau skal jeg bla. forberede at fortælle om "Ionforbindelser - Kalk". Inde for salt har jeg skrevet om ionbinding, og jeg vil skrive om ion gitter. Hvad kan jeg evt. skrive om til kalk, synes ikke at jeg kan finde så meget... På forhånd tak -
Brændsel og globalopvarmning
ForumindlægHar lige fået af vide at der er flere emner end jeg vidste i kategorien fysik/kemi eksamen 9.kl og skal op imorgen :s Er der nogen der evt. kan hjælpe med emnet brændsel og global opvarmning og hvilke forsøg man kan lave? og alternativ energi, hvilke forsøg man kan lave? Håber virkelig der er n... -
Kobbersulfat
ForumindlægHej! Jeg har lavet et forsøg i kemi for et par år siden, som der nu skal repeteres til eksamen. Forsøget hedder opvarmning af kobbersulfat, og den kemiske formel hedder CuSO4• 5H2O. Mit spørgsmål er så: Hvad betyder det "gangetegn" der står mellem de to stoffer? På forhånd tak for ... -
Transformerligningen, HJÆLP!
ForumindlægHej, jeg skal snart til mundtlig eksamen i fysik/kemi. Folkeskolens afgangsprøve. Jeg forstår bare ikke transformerligningen, og jeg har virkelig prøvet at sætte mig ind i stoffet, men ja.. Nu håber jeg at der er en eller anden der kan forklare mig den, for ellers er jeg bare LOST hvis jeg trække... -
Beregning af mulig mængde produkt hvis man kender mængde af udgangsstof
ForumindlægHejsa, skal til Kemi eksame her i morgen, og er næsten færdig med af gennemgå alle de spørgsmål vi har fået. Er bare noget til et, jeg virkelig ikke kan hitte ud af, så hvis nogen kan hjælpe med af forklare det ville det være skønt! Spørgsmålet lyder; Forklar hvordan man beregner den muli... -
PP-processen
ForumindlægHej Jeg er ved at gøre mig klar til en fysik eksamen. Men jeg kan simpelthen ikke fatte hvad pp-processen går ud på ? Mit hovedemne er stjerne og derunder skal jeg komme ind på undersøgelsen af stjerners kemi, indre processer og brints rolle. Er der nogen der kan forklare mig det enkelt ? Mvh -
Hjælp hurtigt med rexidreaktioner
ForumindlægJeg skal til eksamen i kemi imorgen, men jeg har opdaget at der er et af forsøgene jeg ikke har lavet. Det drejer sig om dette: http://peecee.dk/upload/view/175893 Jeg har prøvet at opstille redoxreaktionerne, men kan ikke få dem til at passe, samtidig kender jeg ikke farveskiftene. Jeg vill... -
Entalpitilvækst ved neutralisation af syre med base
ForumindlægHej Jeg er ved at læse op til mdt. eksamen i kemi og er stødt på noget i en gammel rapport, som jeg ikke forstår. Reaktionsskemaet for neutralisation af HCl med NaOH ser således ud: H3O+ + OH- --> 2H2O. Når jeg så skal beregneentalpiændringen pr. mol, da skriver jeg, at stofmængden a... -
Isomeri og addition af dibrom.
ForumindlægHej. Jeg har fået et spørgsmål til min kemi eksamen. Der omhandler cis/trans, Z/E og R/S isomeri. Udover det skal jeg også inddrage et forsøg vi lavede for klassen, der omhandler addition af dibrom til et alken. Desværre kan hverken jeg eller nogle af dem jeg læser op med se, hvad dette... -
Ammoniak i forbindelse med kemisk ligevægt??!
ForumindlægMin veninde og jeg sidder og skal til eksamen i mundtlig kemi på mandag, og et af de emner vi kan trække hedder "Forskellige former for kemiske ligevægte". Vores lærer har så skrevet nogle stikord til hvert emne, og under dette emne står "ammoniak"?? Vi har søgt og søgt, og ... -
Ædelgassernes elektronstruktur i den yderste skal
ForumindlægHej alle sammen. Til eksamen skal jeg tale om det periodiske system og betydning af hovedgrupperne. Dernæst skal jeg tale om ædelgassernes elektronstruktur i den yderste skal. Jeg har skrevet om det periodiske system og hovedgrupperne, men forstår ikke, hvordan jeg skal tale om ædelgassernes el... -
dumpet?
Forumindlægjeg har lige haft min værste eksamen nogenside.. Jeg var op i AT igår og derfor arbejdede meget på det og dermed havde jeg ikke noget til idag: Kemi A skriftlig. Jeg fik løst 10 ud af 18 spørgsmål. er jeg bestået? håber I kan hjælpe fordi jeg tænker nonstop på det.. -
Gør rede for aldehyder og ketoner
ForumindlægJeg skal til kemi eksamen snart på b-niveau og er ved at lave mine dispositioner. I et af eksamenspørgsmålene skal jeg gøre rede for aldehyder og ketoner, sam deres kemiske egenskaber. Jeg har forklaret hvordan er aldehyd og et keton ser ud, men kan ikke helt finde ud af hvad de kemiske eg... -
Alkaner + alkeners molekyleformel
ForumindlægJa, overskriften giver lidt sig selv, men jeg skal til kemi eksamen, og ét af spørgsmålene vedrører sig alkaner og alkener. Jeg skal redegøre for deres opbygning, molekyleformel og bindingsforhold. Og jeg er ikke sikker på jeg forstår molekyleformelen, så hvis der er nogle der kan hjælpe mig me... -
C-vitamins evne som syre og reduktionsmiddel
ForumindlægHej med jer! Jeg skal til eksamen imorgen i kemi B, og et af temaerne er c-vitamin, hvor jeg skal gøre rede for c-vitamins evne som syre og reduktionsmiddel. men jeg kan ikke finde noget på nettet eller i mine bøger eller herinde??.. Jeg håber virkelig nogen herinde kan hjælpe mig.. -
Destillation af saltvand - salt og vands kogepunkter
ForumindlægHej! Jeg sidder og skal til eksamen på onsdag i fysik/kemi, og kommer pludselig i tvivl: Når man destillerer saltvand, adskilles vandet og saltet fordi, at vandets kogepunkt er 100 grader C, mens salts kogepunkt er xx grader C? Min fysiklærer har fortalt mig, at det er pga. de to forskell... -
Navnet på mangaforbindelser med forskellige oxidationtal
ForumindlægHej jeg skal til eksamen i kemi på onsdag. I et forsøg der hedder 'reduktion af kaliumpermanganat' skal jeg angive navnene på forskellige manganforbindelser med forskellige oxidationstal. Er der nogen der kan sige mig hvad henholdsvis: MnO4-(aq), MnO42-(aq), MnO2(s) og Mn2+(aq), de hedd...
