Søgning på: fysik rapport metaller. Resultater: 16341 til 16360 af 23766
-
Fejlkilder ved biotopundersøgelse
ForumindlægHey Folkens :) Jeg er igang med at skrive en rapport om en biotopundersøgelse foretaget i en sø. Jeg er lidt i tvivl om hvilke fejlkilder der kan være ved sådan en undersøgelse. Så jeg ville høre om der var nogen af jer der vidste noget om det og kunne hjælpe. Det ville i hvert fald være super d... -
Flowdiagram over forsøgsgangen?
ForumindlægVi har, i biologi, lavet et forsøg om enzymet bromelin i ananas og dens evne til at nedbryde gelatine. I forbindelse med det skal vi lave en rapport, hvor et af spørgsmålene lyder: "Derudover skal der være tegnet et flowdiagram over forsøgsgangen. " Jeg forstår ikke helt spørgsmålet. ... -
Damptryk af salthydrater
ForumindlægJeg sidder med en rapport til et forsøg der hedder damptryk af salthydrater. Forsøget går ud på at bestemme de termodynamiske størrelser ud fra damptryksmålinger af natriumbromiddihydrats dannelse ud fra natriumbromid og frit vand.. Til forsøget anvendes et manometer... Jeg har svært ved at f... -
Det optiske gitter
ForumindlægHej jeg er igang med at skrive en rapport, men jeg er stødt på et problem. jeg har fået et spørgsmål som hedder. Hvor stor er den maksimale orden, der teoretisk kan ses?( se evt. eksempel E8.10 i Orbit B) her er problmet jeg har ingen mulighed for at kigge i bogen, så kan i hjælpe mig? -
Universet - Forklaring! :-)
ForumindlægJeg er igang med at skrive en rapport om universet, da jeg stødte på spørgsmålet "Hvordan blev universet dannet?" Jeg forstår ikke helt spørgsmålet, da jeg mener at der kun er teorier om det. Hvad mener i, og har i måske et svar på mit spørgsmål?? Jeg vil gerne have den nemmeste forklar... -
Naturvidenskabelig metode?
ForumindlægHej jeg skal til eksamen snart i teknologi. Jeg har om bølgekraft, og har derfor lavet et produkt ud af det.. Jeg har tænkt mig, at inddrage noget om den naturvidenskabelige metode til eksamen, da jeg mangler det i min rapport.. Men nogle der kan hjælpe mig med, hvad jeg kan sige omkring den natu... -
Blodtypebestemmelse
ForumindlægHej alle :) Jeg sidder og forbereder mig til min eksamen i biologi. Her er jeg nået til en rapport om blodtypebestemmelse. Jeg ville høre om der er nogle af jer som kan give en forklaring på når man siger at man ar en fænotype og en genotype. Hvad betyder ordene fænotype og genotype ? Håber i... -
Mexico - I-land eller U-land?
ForumindlægJeg er igang med at skrive en rapport om Mexico (8. klasse). Jeg har nu siddet i 1 time, for at finde ud af om det er et I-land eller U-land, og er nu ved at blive træt af, at det er umuligt at finde. Så hvis i kan jeg hjælpe mig med om det er et I-land eller U-land og evt. med en forklaring på, ... -
Universet
ForumindlægGodmorgen! Jeg er igang med at skrive en rapport om universet, stjerner, planeter, osv. Jeg er stødt på spørgsmålet "Hvad er universet?" Det er meget simpelt, men jeg er ikke helt sikker på, hvad jeg overhovedet skal skrive. Mener de med spørgsmålet, at man skal skrive om universet, ell... -
smeltepunkt HASTER
ForumindlægHej, jeg laver en rapport, som skal afleveres kl 00 og mangler kun at bestemme smeltepunktet for derivatet, som kan findes på google, men kan ikke rigtig finde det. Jeg har brugt en time nu på at søge uden held, derfor håber jeg, at i kan hjælpe. på forhånden tak -
Teori
ForumindlægHej alle sammen Jeg har fået til opgave at skrive en rapport. Formålet med øvelsen af at bestemme massefylden af atmosfærisk luft. Forsøget hedder opdriften af en ballon (måske kender I det), men jeg har lidt svært ved at finde ud af hvad jeg kunne skrive i mit teoriafsnit. Hvad ville være væsen... -
Afstemning af redox
ForumindlægHvordan vil i afstemme denne redoxreaktion? Jeg kan ikke få det til at passe, og skal op imorgen! Fe2+ + MnO4- --> Fe3+ + Mn2+ Det er fra en rapport vi har haft med jern i ståluld, hvor vi så titrerer med kaliumpermanganat. Derfor ved jeg ikke om opløsningen er sur eller basisk - ville gætt... -
Indgreb i ligevægtssystem
ForumindlægHej alle sammen Jeg sidder med en rapport omhandlende indgreb i kemisk ligevægtssystem, hvor der stilles følgende spørgsmål: Hvis man anvender overskud af SCN-, kan Fe3+ binde flere thiocyanationer til sig. Skriv formlen for det kompleks, som indeholder 3 thiocyanationer Jeg er helt på bar bund... -
Fordele og ulemper ved brug af kemiske parametre i forhold til makroindeksmetoden
ForumindlægJeg skal skrive en kort rapport omkring Winkler metoden og brug af den i forhold til Makroindeksmetoden. Jeg skal bl.a. svare på et spr. Hvilke fordele og ulemper kan der være ved at bruge kemiske parametre (iltmængde, nitrat- og fosfatkoncentration) til at bedømme et vandløbs kvalitet i forhol... -
Hjælp til ligning
ForumindlægJeg sidder her og skal skrive rapport i matematik, og er stødt på et problem. Jeg ved ikke, hvordan jeg skal løse ligningen: x^2 + ax = b^2 Jeg ved, at: a=8 b=3 x=2.2 Den skal løses vha. diskriminant-metoden. Jeg håber, der er nogle, der kan hjælpe mig!!! -
Forsøg
ForumindlægHej:) jeg er i gang med at skrive en rapport om bromelin i ananas. I diskussionsafsnittet skal jeg svarer på hvad bromelinen gør i ananasen i naturen. Altså hvorfor ananasen har brug for at indholde bromelin for at overleve i naturen? Jeg har søgt rundt på nettet både dansk og engelsk, men d... -
Kunstgødning?
ForumindlægHej. Jeg sidder og skal lave en (jeg tror det er kemi?) rapport om kunstgødning og naturgødning til på mandag. Jeg har fundet en masse om naturgødning, men kan ikke rigtig finde noget om kunstgødning. HJÆLP MIG!! Er der nogen som kender en god hjemmeside hvor jeg kan finde nogen informationer om... -
direkte iltmåling el. makrofauna
ForumindlægHej, jeg sidder, og er ved at skrive biologi rapport. Vi skulle bestemme vandkvaliteten i en å, og til det har vi brugt makrofauna-metoden. Men jeg kunne godt tænke mig at sammenligne markrofauna-metoden med direkte iltmåling, hvilken en metode er bedst? Og hvad er forskellen? Håber der er en, so... -
Silica gel
ForumindlægJeg skal skrive en rapport i Teknologi, og i den sammenhæng skal jeg komme ind på Silica gel og dette stofs evne til at absorbere vandmolekyler fra luften og dermed fungere som fugtfjerner. Er der nogle der ved hvor jeg kan finde information om processen? Jeg er nemlig ikke sikker på, hvad præcis... -
fordøjelsessystemet
ForumindlægHej. jeg er i gang med at skrive en rapport i biologi. Jeg kan dog ikke finde ud af hvordan medicin bevæger sig ned i spiserøret. Er det kun vand som får pillen til at glide ned i spiserøret, eller spiller spyt også en rolle? Hvis der er nogle som sider inde med en detaljeret forklaring eller ki...
