Søgning på: matematik a eksamen 2011. Resultater: 16341 til 16360 af 179351
-
Ng eksamen
Forumindlæghej jeg skal snart til NG eksamen og har fået udleveret 9 spørgsmål men 3 af dem ville jeg høre om nogle af jer måske kendte svaret til :) 1. forklare hvordan livet og landskaberne er opstået og har udvikle sig. Forklar hvordan man kan aldersbestemme geologiske fund og, hvordan livet og landskab... -
Forsøg til eksamen
ForumindlægHejsa. Jeg sidder her og har lidt problemer. Går i 9. Klasse og vi har så fået nogle tekstopgivelser med hvad vi skal op i til eksamen. En af emnerne er "Jordens salte, Gødning og kvælstoffets kredsløb. Problemet er så at vi ikke rigtigt har gennemgået det, vi har kun lige fået nogle pap... -
AF eksamen - Klimaændring
ForumindlægOkay, nu er det ved at være ret mange spørgsmål om metoder osv. men her kommer et til. Jeg skal til eksamen på onsdag, og af nogle af dem der har været oppe har jeg fået at vide at de lægger MEGET vægt på metoder, er det rigtig? Hvor lang tid skal man ca. bruge på metoder? Hvilken metode bruger... -
naturfag eksamen!! HJÆLP!
ForumindlægHej alle! Nogle, der gider at kigge på vores arbejdsspørgsmål, og skrive en kommentar eller komme med noget konstruktiv kritik til vores arbejdsspørgsmål til den naturfaglige mundtlige eksamen, og er der en sammenhæng? Vores delemne er; trusler mod rent drikkevand, hvor vi har hovedefokus på Ni... -
Opgave til eksamen.
ForumindlægHej venner. Jeg har fået til opgave at skulle lave en aflevering i erhvervsret, som vidst nok skal bruges som oplæg til min eksamen, hvis dette skulle blive aktuelt. Problemstillingerne kan være mange forskellige: - Erstatning, eks børns erstatningsansvar. - Aftaler, eks. Aft.L §36 - Markeds... -
TYSK EKSAMEN
ForumindlægHej Jeg skal op til tysk eksamen i morgen, og skal lave en perspektivering af en tekst som jeg har læst. Jeg håber der er nogle, som kan se hvorledes grammatikken er: Ich werde in Perspektive zu setzen den Text der normalen Arbeitstag. Zum Beispiel, wenn Sie ein Unternehmen gründen, ist es ... -
Naturgeografi eksamen! Hjælp!
ForumindlægHej alle Jeg skal til ng-eksamen imorgen. Mit emne er "Vand som ressource". Og min problemformulering (lavet af læreren) lyder bl.a. således: "Endvidere skal du beskrive og forklare sammenhængen mellem jordens geologiske sammensætning i Danmark og grundvandets kvalitet, mængde ... -
hjælp til NV eksamen
ForumindlægHej Jeg skal op til NV eksamen her i morgen og jeg har om blodtypebestemmelse. jeg har lige læst et tekststykke som jeg ikke forstår. Kan hjælpe mig med at forstå det ? tekststykke: når et gen forandres ved mutation, sidder det "gamle" og det "nye" gen på samme plads i de... -
Eksamen “fejlkilder”?
ForumindlægMin gruppe og jeg skal snart til at påbegynde vores eksamensproduktion i mediefag. Vi har for noget tid siden lavet en pilotproduktion (prøve inden eksamen), hvor vi lavede en kortfilm. Her gik der en masse ting galt så og sige. Først tjekkede vi ikke lyden på kameraet, inden vi begyndte at film... -
flerfaglig eksamen
ForumindlægHej. Jeg sidder her og skal skrive en synopsis til min flerfaglig KS eksamen "Historie, samfundsfag og religion". Jeg har trukket emnet "køn og sex". I min opgave skal jeg inddrage 7 bilag, som bla. omhandler: 1. Abortloven, 1973. 2. Ægteskabsritual af 1897. 3. Køn i re... -
Bestem a og b
ForumindlægFunktionen f(x)=b*xa opfylder, at f(2)=2 og f(4)=16 Bestem tallene a og b Kan nogle give en hånd med, eller hjælpe? a er fundet ved f(2) = 2 <=> b*2a = 2 f(4) = 16 <=> b*4a = 16 b*4a / b*2a = 4a / 2a = 2a 16/2 = 8 => 2a = 8 a*log(2) = log(8) = log(2^3) = 3*log(2) a = 3*l... -
Er eksamens karakter vigtige
ForumindlægHvad kan eksamen karakter bruges til, og hvis jeg måske får dårligt karakter til skriftligt prøve og får gode mundtlige karakter kan jeg stadig komme ind i htx -
Engelsk A niveau? Er det svært?
ForumindlægHej Sp. Skal gå på HHX næste år, fordi jeg godt kan lide fagene. Men een af de obligatoriske fag er engelsk A. Så jeg meget i tvivl. For på Stx skal man kun have det på B niveau. Og jeg skal have det på A. Men, er Engelsk A virkelig så svært? For inde på ug, citere de ''I faget ... -
bestem a og b
ForumindlægSammenhængen mellem kropsvægt og skeletvægt for pattedyr kan med god tilnærmelse beskrives ved modellen y = b*x^a , hvor x er kropsvægten, målt i kg, og y er skeletvægten, målt i kg. Et menneske, der vejer 70 kg, har typisk en skeletvægt på 5,9 kg. En hund, der vejer 20 kg, har typisk... -
Redegøre for værdien a
Forumindlæg"Gør rede for, hvad værdien af a fortæller om udviklingen i antallet af dræbte næsehorn" Funktionen ser således ud: y=0,6658596*1,78978^x -
Matematik aflevering - modeltog
ForumindlægHej. jeg sidder her med noget matematik jeg bare ikke kan fatte. altså jeg skal regne ud hvor langt modeltoget er, det rigtige tog er 18,90 m målestoksforholdet er 1:160. hvordan gør man? :D -
HTX matematik b eksamensopgave
ForumindlægHej, Jeg ville lige oprette en tråd sådan at folk kunne hjælpe hinanden med hvordan man løser opgaverne. til den første opgave har nogle brugt stigningstal imens andre har brugt cos relation og pytagoras. Hvordan har i løst opgave b ? Nærmere hvordan har i fundet matematik i figuren? -
Folkeskolelærer - matematik, fysik
ForumindlægHej alle Jeg har hørt at folkeskolelærer har svært med at finde job indenfor deres humanistiske fag, men er det også sådan med naturfagene, hvis jeg vælger matematik og fysik har jeg mulighed for at komme hurtigt ud på arbejdsmarkedet? -
Reducer ligningen: 3a-3a-3a-1/3*a
ForumindlægHej Jeg kan ikke rigtig huske hvordan man regner sådan en ligning ud kan i hjælpe mig: 3a-3a-3a-1/3 * a= Så jeg ville spørge om ikke kunne vise hvordan man regner den? Altså sådan at i ikke kun skriver facit, men også mellemregningen. -
Hjælp til afgangseksamen engelsk niv. A
ForumindlægHej Er der nogen som mod betaling kunne tænke sig at hjælpe mig med forberedelse til min afgangseksamen i engelsk A niveau HHX. Jeg har brug for hjælp til gramatik.
