Søgning på: engelske socialister holger drachmann analyse. Resultater: 16361 til 16380 af 45451
-
Hvilke fag skal jeg mon op i?
ForumindlægJeg har lige fået 3 skriftlige eksamener offentliggjort: Dansk (A), Kemi (A) og Matematik (A). Sidste år var jeg op i 3 eksamener - altså mangler jeg kun 4 eksamener, hvis vi antager, at man skal op i 10 i alt. Hvor stor er chancen så for, at jeg kommer op i Historie (A), Engelsk (B), Religio... -
metoder arbejder ikke sammen!
ForumindlægHej alle der kender til AT og metoder :) Jeg er i gang med at arbejde videre på min AT synopsis, som jeg skal op i her snart. Jeg er dog ikke helt tilfreds, da jeg ikke synes mine metoder "supplerer" hindanden eller arbejder sammen..Mine fag er psykologi og historie. (samf- videnskabeli... -
Hjælp
ForumindlægNogen der har tid til at rette min engelsk for grammatiske fejl`? På forhånd tak ------------------------- Howard is the main character in the story called “The Murderer”, written by Julian Symons. Howard is fifty-three years old, just become a widower. One of his values was he enjoyed sports p... -
Hjælp til omfumulering
Forumindlæg"What is identity" Svar venligts på engelsk, kan i ikke komme med en forklaring på "what is identity" PÅ ENGELSK TAK PÅ FORHÅND -
HJÆLP TIL AT10 (HASTER)
ForumindlægHej Hovedemnet i AT er rejser, hvor man skal foretage en fysisk rejse. Jeg har valgt fagene samfundsfag og dansk og valgt en selvbiografi "Et løft af sløret" af Rushy Rashid. Jeg skal analysere og fortolke bogen, men jeg kan simpelthen ikke finde ud af at analysere den og er gået helt... -
Dansk skr. HHX 2009
ForumindlægHej alle sammen :) For nogle uger siden var jeg oppe i skriftlig dansk (HHX). Jeg valgte at analysere novellen "en flinker fyr", men jeg er kommet i tvivl om der var andre tekster man skulle analysere i den opgave? Der var nemlig en til novelle, som var knyttet til en artikel - og igår ... -
Dansk synopsis til mundtlig eksamen
ForumindlægHej alle! Jeg skal til i morgen have lavet en synopsis til min mundtlige eksamen i dansk, men jeg føler ikke rigtig at jeg kan komme videre, da jeg ingen som helst idé har om, hvad jeg skal skrive under "Præsentation af analyse- og fortolkningspunkter". Jeg ved godt, at jeg skal skrive... -
Afsætning/IØ
ForumindlægHej. Jeg sidder lige nu skriver min SRO, og har fået en problemformulering hvor noget af opgaven lyder på at analysere hvordan en virksomhed på det globale marked er blevet påvirket af finanskrisen. Jeg har tænkt mig at analysere den interne(herunder værdikæde og PLC) og eksterne situation(he... -
Finde personlige stedord
ForumindlægHej. På tysk så kan man finde personlige stedord ved at analysere eller at finde præpositionen - er der andre måder? Synes, at det kan være vanskeligt at analysere. Her er et eksempel på en sætning... 2. Kennst du _______ ? (die Frau) Self ved jeg godt, at det er akkusativ, ... -
Hjælp til SSO
ForumindlægJeg er i gang med at skrive SSO og er lige blevet færdig med redegørelsen og nu ved jeg ikke hvad jeg skal gøre i min analyse. Problemformuleringen lyder sådan her: Der ønskes en redegørelse af modstandsbevægelsen under besættelsen af Danmark 1940-1945 med særlig fokus på Hvidstengruppen. På bag... -
vinterbørn
ForumindlægEr der nogle der har læst vinterbørn, som kan hjælpe mig? -
novelle
ForumindlægHej jeg er gang med en mundtlig eksame i dansk Og der er nogen ting jeg ikke kan forstå Hvad er problemstilling? Er budskabet relevant for mig? Hvilke problemstillinger i teksten er relevante for vores samfund? Novellens tema set i forhold til samfundet i 1980'erne? -
Flaskehalsproblemer
ForumindlægHvorfor opstår flaskehalsproblemer i ingeniørbranchen? -
Eksamen
ForumindlægHej allesammen. Hvis man skal til dansk mundtlig eksamen og ikke har læst op på pensum eller øvet og man skal op i morgen. Hvad gør man så?? -
AT eksamen, hjælp!! må jeg gå op?
ForumindlægHej alle. Jeg er vildt nervøs for, at jeg bliver taget i plagiat i min AT synopsis. Jeg skal op og forsvarer den mundtligt i morgen, men er sindssyg bange for, jeg kommer ind og siger, at jeg har fået -3. Ville de snakke med en om det inden, man kom op, eller hvordan er det? -
Kirsten Hammann - En dråbe i havet
ForumindlægJeg skriver om romanen i AT, kombineret med samfundsfag. Er gået i stå med hensyn til problemstillinger og fokus - hvis der er nogen, der kan hjælpe, ville jeg være meget taknemmelig :) -
Empirisk formel
ForumindlægHej Er den empiriske formel den samme som en molekylformel, og hvis ikke hvad er så forskellen? -
Hvad er et virksomhedskaraktstik
ForumindlægHej. har ledt overalt på google angående et virksomhedskaraktstik som jeg skal lave af kähler. men ved ikke hvordan jeg skal komme ind på det er der nogen der kan komme med punkter og hvor jeg kan finde svar. Hvad er et virksomhedskaraktstik -
SSO - Israel-Palæstina konflikten
ForumindlægJeg starter på SSO fra på fredag. Jeg skal skrive om Israel-/Palæstinakonflikten, hovedsagligt efter oprettelsen af staten Israel i 1948. Jeg ville blive glad hvis en med forstand på emnet + gode dansk kundskaber ville læse korriktur på opgaven, vi snakker nok omkring onsdag-torsdag i næste uge. ... -
En fortolkning af "HOs fuglene" af Johannes V Jensen.
ForumindlægJeg har lige afleveret stor opgave i dansk/biologi, som bl.a. indeholder en fortolkning af Alice i "Hos Fuglene" i forhold til arv og miljø. Jeg er lidt i tvivl om, hvilket menneske Alice kommer ud af ørkenen som. Grunden til min tvivl, er at min mening er lige modsat min lærers. Jeg me...
