Søgning på: tysk disposition eksempel. Resultater: 16361 til 16380 af 36005
-
validitet og reliabilitet definition
ForumindlægHej Alle!, Er der en venlig sjæl, som vil være så venlig at beskrive, hvad forskellen er på validitet og reliabilitet? Jeg har søgt rundt på nettet og synes bare det er super svært, at difinere disse to. Det må meget gerne være med eksempler. -
HJÆLP DOG !
ForumindlægVi skal aflevere opgave om Anthony Giddens: Modernitetens Konsekvenser.. Er der tilfældigvis nogen der vil låne os en opgave til inspiration eller fortælle nogle namme oplysninger -
Folkeafstemninger
ForumindlægHej alle sammen...Hvor mange forskellige typer af folkeafstemninger er der...? -
Mundtlig mat B-niveau
ForumindlægHejsa :-)Jeg skal op i matematik mundtlig og det er tre år siden jeg var oppe i årsprøve i mat i 1.g ( er på studenterkursus nu) og kan ikke rigtigt huske hvad det hele gik ud på. Jeg ved at man trækker et emne/spørgsmål men skal man "kun" bevise formlerne inden for emnet eller skal man... -
media res
Forumindlæghey.Ville spørge om der var nogle der vidste hvad "media res" vil sig. -
Videnskabsteori - hjælp
ForumindlægHej. Har forsøgt at besvare dette spørgsmål: Hvad er ifølge Karl Popper den egenskab, hvorved videnskabelige teorier adskiller sig fra ikke-videnskabelige? Nogen der kan hjælpe? -
Gnidningskoeeficient
ForumindlægHvis jeg har en kælk som jeg trækker med 10 km/t med en kraft på 30N hvordan beregner jeg så gnidningskoefficienten? -
Enoler mm
ForumindlægHvis man har en alken hvor der sidder en OH-gruppe på er det så en enol og hvordan navngives den?Hvis man har et carbonhydrid hvor mange "ting" kan der så subtitueres (evt også adders hvis der er nogle regler for det) på?Altså uendeligt mange eller måske kun en? Og afhænger det af om de... -
Eksamen i %-regning,2.g
ForumindlægHej.. Jeg skal snart til eksamen her i 2.g, og jeg har lige fået styr på næsten det hele, der er bare lige et lille problem: Hvad gør jeg, hvis jeg kommer op i procentregning? I alle de andre emner, er der beviser, som man så kan forklare ud fra, men det er der slet ikke i %-regning.. Fx kapitalf... -
Sammensat funktion
ForumindlægHej...Jeg ville høre om der evt. var nogle som ville være så venlige at forsøge og forklare mig om sammensat funktioner... Jeg vil gerne vide hvad det vil sige at tage ydre funktion først, og så dernæst indre funktion?På forhånd tak... -
2 gradsligninger
ForumindlægBrug for lidt hjælp til det ubekendte :-) 1) For hvilke tal c, har -2x2-24x + c = 0 ingen løsninger? - når diskriminanten er negativ? men hvordan finder jeg frem til c? 2) Bestem b, så 4x2 + bx + 9 = 0 har netop én løsning. Bestem løsningen. - når diskriminanten er 0? men hvordan finde... -
Co CO
ForumindlægHvad er forskellen på de kemiske formler Co CO -
Sinus graf?
ForumindlægJeg skal lave 4 grafer af en sinus funktion, hvor jeg ændre på amplituden og frekvensen.Nogle der ved hvordan jeg kan lave det i et program? Har TI Interactive. Andre muligheder? Og hvordan gøres det? -
Seperation af variable
ForumindlægNogle der kan give nogle eksempler hvor seperation af variable ikke kan bruges? f.eks. y'=2*y? -
Delkonklusion
ForumindlægHey Skal delkonklusioner være i punktform eller flydende tekst <3 vh. -
nulpunkter og fortegn
Forumindlæghttp://bigup.peecee.lir.dk/view.php?id=1501Jeg skal bestemme dm(f), nulpunkter og fortegn uden at bruge CALC-menuen på TI-83...Jeg skal vel regne x^2-2x-3 ud som en 2. gradsligning... -
habituering
Forumindlæger der nogle der ved noget om habituering? -
Potens, lineær og eksponentiel funktion
ForumindlægHvad bruges potens, lineær og eksponentiel funktion til? Altså hver i sær i den virkelig verden? Hvis man i en opgave skal forklare lidt om vækst og derefter hvad de bruges til? -
Egoistiske mennesker?
ForumindlægKender I nogle type mennesker i DK som er mere egoistiske end andre og hvorfor? YO -
Kvalitativ forudsigelse
ForumindlægGodt, når der i en opgave, står at man "kvalitativt skal forudsige" fx. størrelsen af et fordelingsforhold. Hvad menes der så? ... og kvalitativt? (ordbog= som har at gøre med kvalitet, et niveau for hvor godt noget er. hmm)
