Søgning på: kemi eksamen 2010. Resultater: 16381 til 16400 af 48240
-
redoxreaktion
ForumindlægHej, jeg sidder og skal til eksamen i kemi lige om lidt og jeg er lidt i tvivl mht. afstemning af en redox: CH3CHOHCH3 + Cr2O7^(2-) -----> CH3COCH3 + Cr^(3+) Hvordan finder jeg oxidationstallet for propan-2-ol og propanon? jeg har ligeledes et andet spørgsmål Hvorfor er det at NH3 kan opløses ... -
Iondannelse
ForumindlægHej. Jeg skal snart til kemi c eksamen. I et af spørgsmålene står der bl.a. at jeg skal komme ind på iondannelse. Er der nogle der har nogen idé til hvad jeg kan skrive til det? Jeg er godt klar over at der dannes en ionbinding, når elektronegativiteten er mellem 1,6 og 2,0 - men er det det der m... -
Hvilespænding?
ForumindlægHej alle sammen! Jeg har sidste eksamen jer på tirsdag, hvor jeg skal op i kemi, men jeg er stødt på et lille problem jeg ikke kan finde ud af. Det omhandler elektrokemiens verden.Jeg forstår ikke, hvorfor hvilespændingen indfinder sig, når forskellen på elektrodepotentialet er størst? Når man h... -
Ammoniak
ForumindlægHej folkens Jeg skal op til en kemi eksamen, og har givet nogle eksamensemner, blandt disse emner er der et emne der hedder ammoniak. Jeg er simpelthen blank, da jeg ikke ved hva jeg kan inddrage under denne emne, jeg skal lave en disposition, men ved ikke hvad den skal indeholde. Er der nogle ... -
planteproduktion (fotosyntese) SOS
ForumindlægHEJ jeg skal op til naturfags eksamen i naturfag, mit emne er fotosyntese og det skal komme ind på biologi,kemi og geografi. Det hele er på plads bortset fra geografi. min lære sagde jeg skulle snakke om planteproduktion men forstår virkelig ikke :( Hvis der nogen der ved hvordan planprod... -
Søger tutor - Hjørring
ForumindlægHej! Jeg søger en tutor, i Kemi C, til at hjælpe mig med at foreberede til eksamen. Vi kan finde ud af en bytte handel - jeg kan hjælpe m/ hist, dansk og engelsk. Eller en økonomiske aftale. Du kan kontakte mig herinde :) Jeg ser frem til at høre fra dig! Mvh Ditte -
carbonhydrider
Forumindlæghej er der nogle der kan hjælpe mig med at få et svar på disse spørgsmål til min kemi eksame. I må evt. sætte links op til forklaring eller svar:) da jeg ikke forstår det. tak for hjælpen på forehånd. sammenhængen mellem kogepunktet og isomeri evt. eksempler strukturisomerer kontra kogepun... -
Spændinger OSV
ForumindlægHejsa jeg skal op til tværfaglig eksamen (fysik/kemi, biologi & geografi) idag senere. Jeg skal skrive noget ned om spændinger, hvis i forstår mig. Altså volt, ampere osv. Jeg har lidt svært ved at finde de forskellige navne. Altså har glemt, hvad nogen af dem hedder. Håber I forstår, hvad je... -
2. ordens reaktion
ForumindlægJeg skal løse differentialligningen: -(d[A]/dt) = k * [A]2 Og jeg ved at løsningen skal være: 1/[A] = k * t + 1/[A]0 Er der nogen, der kan hjælpe mig? Det er til min studenter eksamen i kemi.. På forhånd rigtig mange gange tak!! -
Hvorfor vekselspænding i stedet for jævn?
ForumindlægHey alle ;) Jeg skal op i fysik-kemi eksamen på torsdag d. 9.juni og har bl.a. fået opgivet emnet vekselspænding, hvor jeg er gået lidt i stå. Jeg kan ikke finde ud af, hvorfor man bruger vekselstrøm i stedet for jævnstrøm i hverdagen? Altså hvad er fordelene og ulemperne ved vekselstrøm og jævn... -
Smertestillende stoffer (eksamensspørgsmål)
ForumindlægHej, Jeg skal til mundtlig kemi eksamen i morgen, og jeg er gået helt i stå med det spørgsmål som lyder: Smertestillende stoffer: - Kemiske ligheder - Forskelle i de nedenstående strukturformler: reaktioner, der kan omdanne den ene struktur til den anden stryker; polaritet; opløselighed Håber ... -
Det periodiske system
ForumindlægHey folkens, Sidder her og forbereder mine dispositioner til de forskellige emner, som jeg kan komme op i - til fysik/kemi eksamen - og falder jo lige pludselig over spørgsmålet: "Hvordan fanden skal jeg perspektivere til hverdagen med det periodiske system?? I hvilken sammehæng Håber ... -
forsøg til prisma
ForumindlægHej, Jeg sidder og forbereder mig til fysik/kemi eksamen, og kan se at jeg "mangler nogen forsøg til vores bog "prisma." Hvis der er nogen som kender en side hvor på man kan finde forsøgene, eller lignende, må i meget gerne sende linket. På forhånd tak! :) -
Veksel - og jævnstrøm HASTER!!
ForumindlægHej alle Skal til fysik/kemi FSA imorgen, jeg har et spørgsmål Kan en pære lyse både på jævn- og vekselstrøm? Please, hjælp. vi har slet ikke lavet forsøg med jævn- og vekselsstrøm og derfor kender jeg ikke svaret. Men læren har åbenbart alligevel valgt at den skulle opgives til eksamen -.- På... -
Oxidationstal for hovedgrupper
ForumindlægHej! Under min forberedelse til kemi eksamen stødte jeg på dette spørgsmål, og det ville betyde meget hvis nogen kunne komme med et godt bud på det. "Diskuter hvorfor grundstofferne i hovedgruppe 1 og 2 som oftest kun har ét muligt oxidationstal ud over 0, mens andre grundstoffer som f.eks.... -
Hvilken reaktionstype?
ForumindlægHej, jeg sidder og læser op på Kemi B til eksamen, og er stødt på en reaktion, som jeg ikke helt kan finde ud af er der nogen der kan fortælle mig hvilken reaktionstype denne reaktion er? HCl (aq) + NaHCO3 (s) --> CO2 (g) + NaCl (aq) + H2O (l) Oxidation, Addition, Substitution, Reduktion, Eli... -
3 eksamensspørgsmål
ForumindlægHej... Jeg står og skal op til re-eksamen i kemi på uni (bare den helt basale version for biologer og geologer). Jeg er stødt på 3 spørgsmål, jeg simpelthen ikke kan finde ud af/kan få til at passe overens med facitlisten, så jeg håber, der er en venlig sjæl, der vil hjælpe :-) Spørgsmålene er i ... -
Reaktionshastigheden
ForumindlægHej mennesker, Jeg har dsv trukket kemi til eksamen, og ville høre om nogen kunne hjælpe mig med disse eksamensspørgsmål?? • Beskrive de forskellige faktorer der påvirker reaktionshastigheden • Forklare forskellige måder hvorpå man kan bestemme en reaktions hastighedsudtryk •... -
Metaller som reduktionsmidler
ForumindlægHej! Ift. til min eksamen i kemi skal jeg komme ind på metaller som reduktionsmidler. Umiddelbart tænker jeg spændingsrækken, men jeg synes at man her har haft mest fokus på oxidation. Så mit spørgsmål går på om jeg vil besvare emnet hvis jeg inddrager spændingsrækken, eller er der andet som jeg... -
Hjælp til forklaring af figur
ForumindlægHej Jeg er igang med at skrive eksamen i NF jeg har den her problemformulering: Hvordan nedbryder kroppen de næringsstoffer, vi indtager, og hvordan påvirker det vores sundhed og den globale fødevareforsyning? Jeg skal så finde ud af det her i kemi: Analyser fysiske og/eller kemiske egenskab...
