Søgning på: pernille herman bang analyse. Resultater: 16381 til 16400 af 27765
-
Hjælp til at rette eventyr
ForumindlægPlease, er der ikke en der vil være sød, at hjælpe mig med at rette mit eventyr i gennem. Gerne hurtigst muligt. Un Conte- La petite princesse et la papillonIl était une fois une petite princesse, et elle sappelle Hèlenè. Hèlenè etait 20 ans, et est tres belle, et elle emme les animales. Une jou... -
Slutning på kort tysk fremlæggelse.
ForumindlægHej. Jeg skal fremlægge meget kort om mit forbillede og jeg har valgt at skrive om Jack Kevorkain. Jeg er ret usikker på det jeg har skrevet så det ville være dejligt hvis der var noget der evt. ville rette det og hjælpe mig med at få det sidste frem. Jeg vil gerne have ind over at jeg selv sy... -
Synopsis
ForumindlægJeg skal op i historie efter den nye reform. Jeg læser hf-enkeltfag. Vi kommer op i en ukendt tekst på 10-12 sider. Vi har 3 timers forberedelse, hvor vi skal udabejde en synopsis, som danner grundlag for eksaminationen.Da den gennemgang vi har fået af, hvordan synopsen skal udarbejdes, har været... -
Skriftlig eksamen 2009, kronik
ForumindlægPlejer ikke at skrive kronok, men synes simpelthem essay-emnet var så elendigt. Er der nogen der vil vurdere den? Plejer at få 10 for mine essays, men forventer ikke at få det samme for denne da jeg sandsynligvis ikke opfylder genrekravene 100% Tak -
Årsprøve skriftlig
ForumindlægHejJeg skal til årsprøve i dansk skriflig i morgen, og vil selvfølgelig gerne forberede mig lidt inden. Er der nogen der har nogle gode råd til hvordan? Jeg ved jo ikke hvad emnerne er endnu.Er det en god ide at læse gamle stile igennem evt.?På forhånd tak:) -
Hvad menes med dette?
Forumindlæg"værre endnu er det, når man siger, at det er skønt ikke at være født, men for den som endnu er født snarest at gå gennem Hades' port. For hvis digteren mener dette, hvorfor forlader han da ikke livet? Det er jo op til ham selv, hvis det virkelig er hans overbevisning. Men hvis han spott... -
At finde b
ForumindlægJeg har disse 2 punkter: (2.87,-1.74) og (5.47,-12.71) Jeg har fundet punktet a - men kan ikke helt finde ud af at finde b Jeg kender formlen: b=y_1-ax_1 Men hvordan skal den udregnes? -
Eksamen IMORGEN!
ForumindlægHey Alle ..Tænkte på om der ikke var nogen af jer der kunne give mig nogen gode råd om mundtlige eksamen i Dansk?Er lidt nervøs så vil gerne vide hvad man kan gøre og sådan .. Tak :) -
igang med engelsk tager seriøst 2 sek
ForumindlægHej folkens. Er igang med en engelsk essay, hvor jeg er kommet i tanke om: Om jeg egentlig må gengive tekstens indhold(kort!) lige efter indledningen. Må jeg det i en engelsk essay, ville det ikke være oplagt??? -
Odyssé 5. sang
ForumindlægHej alle. Jeg forstår ikke hvorfor Hermes bliver omtalt som "Argosdræberen" i 5.sang. Jeg håber derfor, at der er en der gider forklare mig det.På forhånd tak. -
Hvordan læser I op til old?
ForumindlægHeysa...Jeg skal op til old om en uges tid, og jeg har virkelig bøvl med at komme i gang, for jeg ved ikke helt hvordan jeg skal tackle det... I historie var det jo nemt bare at læse og skrive notater, men hvordan skal jeg gribe det an i old? -
Historie-metode
ForumindlægNår man til AT-eksamen skal være kritisk overfor sin synopsis og de metoder, man har brugt, hvordan kan man så snakke om begrænsninger indenfor historie? Der er jo ikke så mange forskellige metoder, man kan bruge?! Kan man godt fortælle om noget, man måske også kunne have undersøgt i sin opgave, ... -
Kilder til eksamen
ForumindlægHej.Jeg er som så mange herinde så heldig at blive student meget snart -nærmere betegnet på onsdag. Nu er jeg desværre bare så uheldig, at min sidste eksamen er historie, hvilket jeg gruer meget for, da det er mit absolut hadefag, og da jeg har meget svært ved at huske alle de perioder, krige, os... -
Kontinuitet og integralregning
ForumindlægHar et spørgsmål angående sammenhængen mellem kontinuerte funktioner og diverse beviser i integralregning. I de fleste sætninger angående sammenhæng mellem integrale og stamfunktion, f.eks. sætningerne om areal under graf eller om substitutionsmetoden, står der altid som forudsætning at: "Fu... -
STX skal ha 11
Forumindlæghey hey...skal op i engelsk morgen.og skal ha 11 for at bestånogen gode forslag , hvad man skal sige for at få de 11 stykker ??mvh. Michael -
dansk og historie eksamen
ForumindlægHej alle!Jeg frygter virkelig dansk og historie mundtlig eksamen, dels fordi de ikke er mine yndlingsfag og fordi jeg har ingen anelse om hvordan forløbet er.....Er der nogle vise hoveder derude som har været igennem det og kunne dele ud af jeres viden?Mange tak!!!! -
Blodtyper HJÆÆÆLP
ForumindlægHvis begge forældre er A+ i blodtype altså IAi, Rr. Hvad bliver barnet så, også A+. Og vi har arbejdet med Eldonkort, og har fået spørgsmålet ''Foklar hvilke stoffe de fire felter på kortet må indeholde før tilsætningen af blod.? Jeg var syg da de andre havde om dette, så hvis der er ... -
vedrørende billedkunst?
Forumindlæghej allesammmen Hej, jeg skal til eksamen i billedkunst.Er der nogen der har en slags oversigt over ismerne og perioderne.evt: har jeg brug for hvordan det foregår selve eksamen og brug for nogle hits til hvordan man for gode karakter? meget nervøsMvh. Deniz -
Kunsteventyr/folkeeventyr?
ForumindlægHejHvis man nu trækker en kunsteventyr eller et folkeeventyr, ville man så sige at det hørte ind under romantikken, eller? -
Hjælp - Opfyldningskrav til teori
ForumindlægHey Folks, Jeg skal op til AT- eksamen på onsdag og vil gerne have hjælp til at finde ud af, hvad en teori skal opfylde for at kunne kaldes en teori ,samt blive accepteret ( en teori som har bevist for et eller andet og er logisk) og evt. en lille forklaring for hvert begreb som man skal bruge fo...
